Ik heb een VDO MS3100 systeem. Dit wil ik het liefst in laten bouwen in mijn nieuwe BMW 3-serie. Is hier een speciaal inbouwframe voor? Ik heb wel eens iets gezien dat het ventilatierooster vervangt maar ik weet niet of dat hier ook mee kan. Ik heb nu een mobiel systeem van Sony maar daar ben ik niet kapot van.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik heb nog een inbouw frame voor de MS3100 voor nieuw type Volvo S40 en V50. Komt bij binnenspiegel te zitten. Iemand daarin geinteresseerd?
VDO Dayton MS3100 in nieuwe BMW 3-serie
-
- New Member
-
- Senior Member
Ik hoop dat je je realiseert dat de inbouwkosten, exclusief de benodigde aanpassing, wel eens enkele malen de waarde van de MS3100 kunnen bedragen. Dan moet je daar wel heel erg aan gehecht zijn om zo'n uitgave te kunnen rechtvaardigen in een nieuwe auto.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Ik heb het systeem in 1999 gekocht voor FL 3400. Het heeft al in drie auto's gezeten. Misschien ben ik er daardoor inderdaad wel aan gehecht geraakt. Vooral het feit dat het scherm in mijn vorige auto echt ingebouwd zat vond ik erg mooi. Bij BMW zou ik nu 2000 Euro moeten betalen voor een pakketje met monochroom navigatie. Dat is ook heel veel geld en telt bovendien mee voor de fiscale bijtelling. Daarom heb ik dat Sony systeem gekocht maar ik wordt gek van dat losse schermpje.
Hide post links |
-
- New Member
Oh ja. Ik heb er vorig jaar nog een nieuwe cd-rom voor gekocht. Dus dat vind ik ook zonde.
Hide post links |
-
- Senior Member
Ja, iinvesteringen in het verleden geven geen enkele garantie op behoud van waarde.
Gemiddeld daalt de waarde met ruim 40% per jaar.
Gemiddeld daalt de waarde met ruim 40% per jaar.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
Helaas waar ja. Maar dat geldt voor heel veel dingen, niet alleen voor navigatie.
Wat betreft die afbeeldingen. De eerste is een BMW 1 serie dus ik denk niet dat dat past in een 3-serie. De tweede oplossing ziet er ook goed uit en komt volgens mij in de plaats van de asbak. Maar het scherm op de afbeelding is veel groter dan dat van de MS3100 dus ik denk niet dat dat past.
Wat betreft die afbeeldingen. De eerste is een BMW 1 serie dus ik denk niet dat dat past in een 3-serie. De tweede oplossing ziet er ook goed uit en komt volgens mij in de plaats van de asbak. Maar het scherm op de afbeelding is veel groter dan dat van de MS3100 dus ik denk niet dat dat past.
Hide post links |
-
- Senior Member
Nee, dat gaat niet passen, maar het was mede om je lekker te maken voor een kleurenschermpje!
Hide post links |
-
- New Member
Haha. Nou dat is dan niet helemaal gelukt. Ik heb inmiddels wel gezien dat er ook een dergelijk frame is voor de nieuwe 3-serie. Maar dan inderdaad voor een breedbeeld kleurenschermpje van VDO. Soms zit het mee, soms zit het tegen.
http://www.vdodayton.com/default2_and_f ... 21559.aspx
http://www.vdodayton.com/default2_and_f ... 21559.aspx
Hide post links |
-
- Senior Member
Het is welliswaar een "breedbeeld" monitor, maar wel een compacte 3,6", zoiets als de MM5200, zie http://www.vdodayton.com/sycomax/uis/me ... bmw-nl.doc.
Deze kun je, compleet met een PC5200 achteraf laten installeren, en dat is wel een heeeeel fraaie oplossing. Ook fiscaal gezien
Eerlijk gezegd zou ik in zo'n fraaie nieuwe auto geen oude 3100 meer monteren. Probeer die te verkopen, samen met de recente CD moet dat nog wel wat kunnen opbrengen.
En met zo'n systeem heb je echt de top-of-the-bill te pakken
Overigens heb je het over de aankoop in 1999. Toen was er de MS3000, de 3100 is later gekomen, ik dacht in 2001.
Als je dus een MS3000 hebt zou ik er zeker niet meer aan beginnen 'm over te bouwen. Da's een traag en zwaar achterhaald systeem.
Groet,
JW
Deze kun je, compleet met een PC5200 achteraf laten installeren, en dat is wel een heeeeel fraaie oplossing. Ook fiscaal gezien
Eerlijk gezegd zou ik in zo'n fraaie nieuwe auto geen oude 3100 meer monteren. Probeer die te verkopen, samen met de recente CD moet dat nog wel wat kunnen opbrengen.
En met zo'n systeem heb je echt de top-of-the-bill te pakken
Overigens heb je het over de aankoop in 1999. Toen was er de MS3000, de 3100 is later gekomen, ik dacht in 2001.
Als je dus een MS3000 hebt zou ik er zeker niet meer aan beginnen 'm over te bouwen. Da's een traag en zwaar achterhaald systeem.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
Bedankt voor je reactie. Je opmerking klopt. Ik heb de factuur er nog even bijgezocht. Factuurdatum was 29-12-2000 en het is echt een MS3100. Ik weet dat het systeem niet top of the bill is maar toch. Ik rij al jaren overal naar toe, ik heb de complete Europa set erbij en dan is het toch een prettig systeem. Kleurenkaarten zijn hartstikke mooi maar voegen aan het navigeren op zich niet zoveel toe voor mij. Ik heb nu een sony U70 en als ik eerlijk ben vind ik het helemaal niks. Het liefst zou ik het oude systeem weer in laten bouwen, maar dan wel op zo'n manier dat ik het scherm kan laten zitten. Maar ik krijg het idee dat dat lastig zal worden.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 438