Pioneer CNCD-60 Release 1.0

johndegr
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2007 14:08

Pioneer CNCD-60 Release 1.0

Bericht door johndegr »

Hoi,

Kan iemand mij zeggen hoe ik de route vermelding weer kan krijgen na het uploaden van de nieuwe CD's voor de anh p9r.

Na de update en calibratie, wel niet ver ermee gereden, krijg ik de melding volg de pijlen, doch zit er geen route in.

Heb weer de oude versie erin gedaan en dan werkt het weer zoals daarvoor.

Zit in Spanje, heb schijf 2 erin gedaan voor de hollandse install versie en vervolgens de 3e schijf voor Spanje!!

Graag advies hierover.


Vriendelijke groeten vanuit Spanje

John

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Gaat het hier om de originele CNCD-60 of een kopie?
Verder is de beschrijving van je probleem erg onduidelijk. Wat bedoel je eigenlijk met "Er zit geen route in"?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johndegr
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2007 14:08

Bericht door johndegr »

Gerritje,

Nee het is van het origineel doch ik heb na het calibreren de in memory staande gegevens van de vorige versie denk ik in geladen en dat kan de nieuwe database niet lezen denk ik.

Ik neem aan, dat je niet hoeft te calibreren zoals indertijd bij de aanschaf van het apparaat, daar de overige gegevens neem ik aan wel overgenomen zulen worden.

Test het nogmaals uit met na de calibratie, opnieuw Spanje aan te geven en te wachten tot er om de CD gevraagd wordt.
Neem aan dat hier het probleem schuilt.

John

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

OK, maar feit blijft dat vrijwel niemand zal begrijpen wat je probleem eigenlijk is.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johndegr
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2007 14:08

Bericht door johndegr »

Zou ik dan de enige zijn waar dit probleem ontstaat?

Volgorde was:

schijf 2 erin, installeren gaat goed, calibreren was erg kort, gereden op een recht stuk weg en dat is niet helemaal goed genoeg, dus dat doe ik over.

Toen dit was gebeurd heb kreeg ik normale routescherm en heb ik de in het geheugen staande adressen hier waar ik rij aangegeven en vervolgens ging de software zoeken en zei dat het klaar was en kon gaan rijden.

Gaf echter alleen pijlen aan en bij opvragen staat, dat er geen routelijst was geladen.

Dus ik doe het nu anders, instaleren, dan calibreren en opnieuw route invoeren hier, vervolgens zou dan de software de CD moeten vragen van Spanje en wie weet lukt het dan wel.

Ik neem aan, dat als je dit met schijf 2 in Nederland doet, dan hoeft het geen andere schijf te vragen daar dit op dezelfde schijf al staat.

Ik moet anders te werk gaan daar ik in het Hollandswil installeren doch voor de route een andere CD nodig heb.
Ook kan het zijn dat de calibratie, die op schijf 2 start al direct een route zoekt op schijf 2 en dat kan ik dan nog niet invoeren want ik zit in Spanje, DUS wellicht zou ik eerst moeten installeren met spaanse taal en de route, zal dat nachecken. DIT ZOU OOK HET PROBLEEM KUNNEN ZIJN.

Je hoort het nog wel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

John,

Nog steeds kan ik met de beste wil van de wereld niet ontdekken wat je nu eigenlijk probeert te vertellen.
Hoe wil je in jouw navi nou eigenlijk een route invoeren? De apparatuur die ik ken staat uitsluitend het ingeven van een bestemming toe. Een route is iets dat de navi berekent aan de hand van je huidige standplaats en de ingevoerde bestemming.

Overigens is het zo dat er bij de set van 4 CD's uit de CNCD-60 serie ook een uitgebreid document hoort te zitten waarin wordt verteld hoe je de update moet uitvoeren. een en ander heeft absoluut niets te maken met de ingestelde taalinterface op jouw apparaat.
Dus ik doe het nu anders, instaleren, dan calibreren en opnieuw route invoeren hier, vervolgens zou dan de software de CD moeten vragen van Spanje en wie weet lukt het dan wel.
Wat je hier schrijft kan niet. Kalibreren (met een K!) in Spanje zonder de CD van Spanje er in is onmogelijk
Kalibreren is een bezigheid die je moet doen over een parcours dat zo veel mogelijk bochten en kruisingen bevat maar dan wel in gedigitaliseerd gebeid. En dit betekent ook dat je de juiste CD van dat gebied in de sleuf moet hebben zodat het systeem de positie kan vergelijken met een bestaande weg.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johndegr
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2007 14:08

Bericht door johndegr »

Beste Gerritje,

Ik begrijp het en zal eerst met de spaanse CD installeren en dan vind het gelijk de route om te kalibreren en daarna als allles werkt probeer ik wel weer de nederlandse tal erin te zetten, dat kon las ik in de handleiding.

Dacht dat het apparaat calibreren aangaf i.p.v. kalibreren maar wij begrijpen elkaar.
Lijkt mij ook het meest logische, dat dit moet gebeuren want anders zoekt hij in dit geval een route in Holanda en die is er dan niet in. Veronderstelde dat deze gegevens ook bewaard bleven tijdens de installatie doch dit is dus niet het geval.

Normaliter zal iedereen installeren in het land waar hij zit, dus anders in mijn geval.
Staat niet in beschrijving!

Je hoort nog wel, en bedankt voor je inbreng en snelle reaktie.

John

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik begrijp het en zal eerst met de spaanse CD installeren en dan vind het gelijk de route om te kalibreren en daarna als allles werkt probeer ik wel weer de nederlandse tal erin te zetten, dat kon las ik in de handleiding.
Absoluut onnodig. Op elke CD staat de nieuwe software compleet.
want anders zoekt hij in dit geval een route in Holanda en die is er dan niet in.
Geen idee wat je nu weer bedoelt met het zoeken van een route in Holanda. Heeft er absoluut niets mee te maken.
Normaliter zal iedereen installeren in het land waar hij zit, dus anders in mijn geval.
Staat niet in beschrijving!
Waarom zou dit in de beschrijving kunnen staan? Hoe wil je anders installeren dan in het land waar je je bevindt?

Instellingen van Taal en Tekst hebben niets te maken met de installatie.
En nogmaals: verwar nu niet route en bestemming!
Kalibreren is overigens een bezigheid die gedaan moet worden zonder een bestemming in te geven. Dat wordt wel eens vergeten.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

reactie vraag

Bericht door R.S.Postma »

Wat een ge OH zeg over een installatie van de CNCD 6.0.
Hier volgt de enige en echte goede installatie methode voor de nieuwe versie:
Stop CD1 in de pioneer en volg de aanwijzingen op het scherm, bij de mededeling "voer een kalibratie rit uit gaat U met de auto rijden en het maakt niet uit of U op een rechte weg rijdt of een weg met bochten. Na ongeveer 1 km is de calibratie afgerond en is de installatie klaar.
Nu stopt U CD 2 in de pioneer en er zal een datawissel plaats vinden (wordt ook aangegeven). Nu wilt U een bestemming ingeven en het maakt niet uit in welk van de 25 landen die op de 4 cd's staan.
Vervolgens gaat de pioneer een route berekenen en kunt U kiezen uit een snelle-korte of dynamische route, en kunt u wegrijden, het maakt dus niet uit naar welk land U de route heeft ingevoerd met de cd2, alleen kunt U onderweg als U in een ander land rijdt een melding krijgen van "stop nu Cd .... in de pioneer."
Dit is dus de enige goede manier om met de nieuwe versie om te gaan.
Wat mij dus betreft, discussie gesloten!! Very Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

R.S.Postma schreef:Wat een ge OH zeg over een installatie van de CNCD 6.0.
Hier volgt de enige en echte goede installatie methode voor de nieuwe versie:
Stop CD1 in de pioneer en volg de aanwijzingen op het scherm, bij de mededeling "voer een kalibratie rit uit gaat U met de auto rijden en het maakt niet uit of U op een rechte weg rijdt of een weg met bochten. Na ongeveer 1 km is de calibratie afgerond en is de installatie klaar.
Nu stopt U CD 2 in de pioneer en er zal een datawissel plaats vinden (wordt ook aangegeven). Nu wilt U een bestemming ingeven en het maakt niet uit in welk van de 25 landen die op de 4 cd's staan.
Vervolgens gaat de pioneer een route berekenen en kunt U kiezen uit een snelle-korte of dynamische route, en kunt u wegrijden, het maakt dus niet uit naar welk land U de route heeft ingevoerd met de cd2, alleen kunt U onderweg als U in een ander land rijdt een melding krijgen van "stop nu Cd .... in de pioneer."
Dit is dus de enige goede manier om met de nieuwe versie om te gaan.
Wat mij dus betreft, discussie gesloten!! :D
Welkom op het forum, en gelijk al een belangwekkende posting :wink:

Sta je me toe te vragen hoe je aan deze informatie komt? Staat dat ergens beschreven, in een handleiding die Pioneer verstrekt bij die CNCD60, of zo?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Vooral de niet eerder beschreven mogelijkheid om een willekeurige steeg, in een nog kleiner gehucht, in een land dat niet op een CD staat, te kunnen selecteren, intrigeert me.
Wie is bereid om hier gaten in te schieten?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

antwoord

Bericht door R.S.Postma »

Het antwoord van een zekere Gerritje kan ik geen brood van bakken.
Gr.R.S.Postma

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Re: antwoord

Bericht door Bessie »

R.S.Postma schreef: Het antwoord van een zekere Gerritje kan ik geen brood van bakken.
Gr.R.S.Postma
De werkelijke strekking van de antwoorden van Gerritje worden dan ook sinds jaar en dag uitsluitend door de échte koekenbakkers begrepen.
En ik vermoed tevens, dat JW reeds veel gelezen heeft, en hier een heel normale vraag binnen het forum gesteld heeft.

Een beetje blasé alles, heer Postma!

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johndegr
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2007 14:08

defecte schijf

Bericht door johndegr »

Hallo Allemaal,

Bedankt voor jullie reakties.

Achteraf bleek het te liggen aan een defecte schijf.

Na ontvangst van een nieuwe was het probleem opgelost.

Groetjes
John

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: antwoord

Bericht door JW »

R.S.Postma schreef:Op de vraag van JW het volgende, allereerst de handleiding goed bestuderen, dan kom je al een heel eind.
Mogelijkheid 2 is de gratis helpdesk van Pioneer, tel.nr: 0800 7466337, en tenslotte op de site van Kieskeurig vind je ook heel veel informatie over de Pioneer ANH-9PR, link: http://www.kieskeurig.nl/review/F67D67D ... 479B4F.htm
Het antwoord van een zekere Gerritje kan ik geen brood van bakken.

Gr.R.S.Postma
Die heb ik hier voor me liggen, 56 pagina's dik. Het zal wel aan mij liggen, en dus dat ik er overheen lees, maar daarom de vraag: op welke pagina staat dat?
Ook in het Installation Manual, 160 pagina's dik kom ik het niet tegen.

En dus de vraag: help me even op weg....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Als we dan nu met zijn allen weer even on-topic kunnen in plaats van op elkaar in te gaan.
Dit heeft niets meer met navigatie te maken :!: en is sfeer verziekend voor iedereen die dit leest.
Ik zal even wat opruimen in de postings.

EDIT:
Diverse postings verwijderd.
Het verhaal heeft nu hier en daar wat gaten, maar liever dat dan wat er stond, want dat kan echt niet.

Gelieve hier verder on-topic te gaan & blijven, dus ook niet meer op dit bericht reageren :!:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: defecte schijf

Bericht door JW »

johndegr schreef:Hallo Allemaal,

Bedankt voor jullie reakties.

Achteraf bleek het te liggen aan een defecte schijf.

Na ontvangst van een nieuwe was het probleem opgelost.

Groetjes
John
Da's interessant en eind goed al goed dus :D

Maar dan toch even de vraag: welke CD was defect? En hoe heb jij de SW nu ingespeeld, via die CD2 (als ik het goed heb) of toch op een andere manier?
We leren graag, en dat geeft ook anderen weer info :idea: :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
admin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1246
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:27

MEDEDELING!!!!

Bericht door admin »

Het probleem van Topic Starter is opgelost, en wel vanuit heel onverwachte hoek/oorzaak.

Evengoed heeft één en ander helaas geleid tot een aantal misverstanden tussen diverse mensen die graag wilden helpen, en vervolgens kwam er een bedompte atmosfeer door deze misverstanden.

Naar mijn beste eer en geweten heb ik dit verwoord in de Sauna, en wel in dit topic:
viewtopic.php?t=8001

Hopelijk komen jullie hier onderling met een oplossing, en ik doel hierbij op de spraak verwarring tussen voornamelijk GERRITJE, BESSIE en R.S. POSTMA.

Als het topic een week lang stil ligt, ga ik er vanuit dat er geen behoefte meer aan is, en verwijder ik het.
Niet om de censorator te spelen, maar gewoon omdat wanneer zaken zijn opgelost, dan zijn ze opgelost, en hoeft men ze elkaar niet na te dragen.
Dan ga ik er dan vanuit dat jullie het op een andere manier hebben opgelost.
Natuurlijk verwijder ik dan ook deze posting, en alles wat hierna komt in deze rubriek refererend aan deze posting.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Alpine vs Pioneer
    door MHooikaas » 01 jun 2015 21:29 » in Toestellen overzicht
    Reacties: 0
    Weergaves: 608
  • Pioneer Software
    door robsel » 29 jan 2015 11:57 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1125
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 790
  • pioneer avic 900bt
    door Dijkhuizen » 02 nov 2015 20:18 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 567
  • Pioneer AVIC F960 DAB
    door Rofab » 30 dec 2015 14:01 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 901
  • Pioneer AVIC F320BT
    door biggest » 13 dec 2014 20:29 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 1
    Weergaves: 1095
  • Pioneer avic F900BT
    door Leonardo12345 » 23 okt 2014 14:12 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 2625

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”