VDO Dayton MR6000 met PC5000 en MW6000 problemen
-
- Moderator
Ik vermoed dat je beter eens de vraag had kunnen stellen aan gebruikers wat hun idee is mbt een redelijk tot goed werkend navisysteem. Ik vind het persoonlijk iets tever gaan als je van het ene naar het andere systeem hupt en als het dan niet werkt radeloos de vragen hier gaat droppen.
Ik heb er alle begrip voor dat je een werkend systeem wilt hebben en dat het allemaal neit te lang moet duren. Echter had onze mening eens gevraagd op dat punt. Dan hadden wij je, misschien nog nadrukkelijker dan al hiervoor gedaan is, van advies kunnen dienen.
Ik heb er alle begrip voor dat je een werkend systeem wilt hebben en dat het allemaal neit te lang moet duren. Echter had onze mening eens gevraagd op dat punt. Dan hadden wij je, misschien nog nadrukkelijker dan al hiervoor gedaan is, van advies kunnen dienen.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Voodoo,
Je kunt je teleurstelling beter aan de verkoper mededelen dan op mij af te reageren.
Als je zo graag raad wilt hebben vraag dat dan vooraf en ga niet eerst iets kopen om daarna hier te vragen of je er wel verstandig aan hebt gedaan. Je hebt je nu al twee maal iets aan laten smeren en dat leidt tot de voorzichtige conclusie dat dit bij continuering van de gehanteerde handelwijze een tamelijk heilloze onderneming begint te worden met meer frustratie dan navigatie tot gevolg
Overigens had je ons nog niet eerder verteld dat je al een DomDom had en nu persé een klapscherm wilt.
Je kunt je teleurstelling beter aan de verkoper mededelen dan op mij af te reageren.
Als je zo graag raad wilt hebben vraag dat dan vooraf en ga niet eerst iets kopen om daarna hier te vragen of je er wel verstandig aan hebt gedaan. Je hebt je nu al twee maal iets aan laten smeren en dat leidt tot de voorzichtige conclusie dat dit bij continuering van de gehanteerde handelwijze een tamelijk heilloze onderneming begint te worden met meer frustratie dan navigatie tot gevolg
Overigens had je ons nog niet eerder verteld dat je al een DomDom had en nu persé een klapscherm wilt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Senior Member
en nog ff wat, een pocket-pc met TT5 kun je niet vergelijken met de tegenwoordige portable navigatiesystemen.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Senior Member
hahahaha, onze berichten zijn elkaar aardig aan het kruisen, maar goed, we bedoelen hetzelfde, hoop dat Voodoo het begrijpt en inderdaad niet zin frustratie op ons afreageert.
Hide post links |
-
- Average Member
nee hoor, heb totaal geen frustratie hoor, vind jullie reacties nogal grof ,daarom ook mijn reactie daarop...
maar goed, laten we dat nu allemaal achterwege
ik heb dus weer een slechte set gekocht ... nu mijn vraag , welke goede set kan ik wel kopen , met klapscherm en navigatie en cdwisselaar tot laat ons zeggen 750euro...
greetz van mitch
maar goed, laten we dat nu allemaal achterwege
ik heb dus weer een slechte set gekocht ... nu mijn vraag , welke goede set kan ik wel kopen , met klapscherm en navigatie en cdwisselaar tot laat ons zeggen 750euro...
greetz van mitch
Hide post links |
-
- Senior Member
JA, ik weet het, erg flauw.voodoo schreef:ben van Deurne in Belgie...
Zeg voodoo, doe even normaal tegen de Senioren binnen dit Forum.
Je bent nu jouw frustratie op anderen aan het afreageren.
Koel eens even af, lees alles nog eens een keer, en doe er je voordeel mee op.
In het kritische commentaar van bijv. Gerritje zit waarachtig veel waarde en waarheid.
Ik wens je veel succes toe!
Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]
Hide post links |
-
- Moderator
Er staat her en der genoeg te koop. Kijk b.v. maar eens op marktplaats. Als je specifiek een systeem in gedachten hebt stel dan eerst eens de vraag waar je voor dat specifieke systeem op moet letten als je het koopt. Twijfel je dan nog, dan is wellicht een van ons ook nog bereidt jou persoonlijk te adviseren/assisteren bij de aankoop.
Het lijkt mij dat dit de meest aangewezen weg is om teleurstellingen te voorkomen.
Dus ik zou zeggen ga eens lekker surfen en kom daarna met je vragen.... (maar voordat je koopt natuurlijk).
Het lijkt mij dat dit de meest aangewezen weg is om teleurstellingen te voorkomen.
Dus ik zou zeggen ga eens lekker surfen en kom daarna met je vragen.... (maar voordat je koopt natuurlijk).
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Hide post links |
-
- Average Member
ok dank je...
ik heb dus nog een andere set op marktplaats gevonden ,kan iemand me daar info over geven aub???
het gaat over ,clarion VRX613R met Clarion NAX9500E nav.systeem en Clarion CDC655Tz 6 CD-wisselaar ...
gelieve hier even info over te geven ,voordat ik deze weer aankoop met mijn dwaze kop
greetz van mitch
ik heb dus nog een andere set op marktplaats gevonden ,kan iemand me daar info over geven aub???
het gaat over ,clarion VRX613R met Clarion NAX9500E nav.systeem en Clarion CDC655Tz 6 CD-wisselaar ...
gelieve hier even info over te geven ,voordat ik deze weer aankoop met mijn dwaze kop
greetz van mitch
Hide post links |
-
- Moderator
De vrx613r is gewoon een goed systeem (mits het werkt) Ik bezit er ook enkele van in de familiewagens. Echter de bijgeleverde clarion nax9500 kun je gelijk bij de vuilnisbak zetten. De benodigde kaarten stammen van 2002 en worden niet meer geupdate. De wisselaar is ook perfect (als die werkt).
Kortom, je bent weer terug bij af, alleen een scherm en wisselaar. Moet je nog op zoek gaan naar een navigatiepc van vdo (vanaf model 5000 in ieder geval) en een MA2600.
Ik denk dat je alles bij elkaar goedkoper was geweest met de aanschaf van een andere MA2600 met monitor kabel voor je eerste systeem.
Kortom, je bent weer terug bij af, alleen een scherm en wisselaar. Moet je nog op zoek gaan naar een navigatiepc van vdo (vanaf model 5000 in ieder geval) en een MA2600.
Ik denk dat je alles bij elkaar goedkoper was geweest met de aanschaf van een andere MA2600 met monitor kabel voor je eerste systeem.
Hide post links |
-
- Average Member
ok dank je gene ... de vorige set is spijtig genoeg geen optie meer... hij is al teruggebracht naar de verkoper.
kan u me mogelijk dan wat goede combinaties geven kwa wisselaar en navi-pc met samenwerking aan de clarion ?
greetz van mitch
kan u me mogelijk dan wat goede combinaties geven kwa wisselaar en navi-pc met samenwerking aan de clarion ?
greetz van mitch
Hide post links |
-
- Moderator
Qua wisselaar is het vrij simpel. Daar past alleen de clarion wisselaar op welke dmv de Cenet kabel met je systeem wordt verbonden. Een soort plug en play zal ik maar zeggen.
Als navi eenheid ben je m.i. beperkt tot een VDO computer. Deze kan alleen met behulp van een speciaal voor Clarion ontwikkelde interface (MA2600) worden aangesloten op de Clarion VRX series.
De clarion navigatiecomputers zijn alleen interessant als het de DVD uitvoering is. Hiervoor worden NOG WEL updates uitgegeven. De vraag is alleen hoe lang dat nog zal duren.
Resume..... zoek liever een systeem Clarion VRX ... , met wisselaar en MET MA2600 en VDO PC5x00. Dan ben je helemaal klaar. (IPV de clarion VRX... kun je ook een MR6000 nemen, deze zijn nagenoeg identiek)
Heb je daarvan iets gevonden stel dan hier de vragen. Maar vooral, als je hem dan toch wilt kopen, laat het uitvoerig demonstreren en vraag een niet goed geld terug garantie. Laat ook niet toe dat de kabels zijn doorgeknipt en weer gesoldeerd of "geplakt", en van voldoende lengte zijn.
Als navi eenheid ben je m.i. beperkt tot een VDO computer. Deze kan alleen met behulp van een speciaal voor Clarion ontwikkelde interface (MA2600) worden aangesloten op de Clarion VRX series.
De clarion navigatiecomputers zijn alleen interessant als het de DVD uitvoering is. Hiervoor worden NOG WEL updates uitgegeven. De vraag is alleen hoe lang dat nog zal duren.
Resume..... zoek liever een systeem Clarion VRX ... , met wisselaar en MET MA2600 en VDO PC5x00. Dan ben je helemaal klaar. (IPV de clarion VRX... kun je ook een MR6000 nemen, deze zijn nagenoeg identiek)
Heb je daarvan iets gevonden stel dan hier de vragen. Maar vooral, als je hem dan toch wilt kopen, laat het uitvoerig demonstreren en vraag een niet goed geld terug garantie. Laat ook niet toe dat de kabels zijn doorgeknipt en weer gesoldeerd of "geplakt", en van voldoende lengte zijn.
Hide post links |
-
- Senior Member
Mijn eerste reactie na voodoo's jongste aankoop: "van de regen in de drup" is nog geen twee uur oud. En inmiddels zijn er al weer een kleine 20 postings
Met de stellingname van de posters ben ik het eens, en Gene heeft dat nog eens goed samengevat in z'n laatste posting.
Kleine aanvulling: de MR 6000 is identiek aan de VRX 6570 en zijn de oudste in de serie, ze dateren van 1998-1999. De VRX 613 is daarna gekomen, opgevolgd door de VRX 633. En weer later waren er de VRX'en zoals Gene die nu heeft. Kijk dus even naar de leeftijd van die head-units.
Verder dus: Bezint eer gij begint, en kom vóór de aankoop met wat vragen. Dan zal het best lukken.
Groet,
JW
Met de stellingname van de posters ben ik het eens, en Gene heeft dat nog eens goed samengevat in z'n laatste posting.
Kleine aanvulling: de MR 6000 is identiek aan de VRX 6570 en zijn de oudste in de serie, ze dateren van 1998-1999. De VRX 613 is daarna gekomen, opgevolgd door de VRX 633. En weer later waren er de VRX'en zoals Gene die nu heeft. Kijk dus even naar de leeftijd van die head-units.
Verder dus: Bezint eer gij begint, en kom vóór de aankoop met wat vragen. Dan zal het best lukken.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Mag ik je dan ook nog een andere mogelijkheid aanreiken?
Een Kenwood KVC-1000 icm een Kenwood CAW-1000RV interface voor aansluiting van een VDO PC5xxx computer.
Gezien je budget zal het een PC5000 worden, maar voordeel van dit systeem is dat je de VDO PC altijd weer kunt upgraden naar een snellere. Ik heb deze set in mijn andere auto en vind het nog steeds een prima set, volautomatisch en als scherm ingeklapt is zie je alleen een zwart vlak.
Ik ben persoonlijk niet zo'n Clarion fan voornamelijk omdat Clarion het nalaat software updates uit te brengen voor oudere navigatiecomputers als de Nax-9500, dus vergeet de Clarion als het om navigeren gaat.
Wat ook mogelijkheid is een Kenwood KVT-920DVD als klapscherm, heb je gelijk een DVD speler.
Mijn advies is dus een Kenwood headunit, vergeet de TV tuner mogelijkheid, werkt toch niet meer.
De Kenwood's zijn bovendien qua inbouw eenvoudiger en vallen mooier in het dashboard.
edit PS een vriend van mij heeft ook deze set en wil hem mogelijk verkopen, hij kan ook de inbouw verzorgen.
Een Kenwood KVC-1000 icm een Kenwood CAW-1000RV interface voor aansluiting van een VDO PC5xxx computer.
Gezien je budget zal het een PC5000 worden, maar voordeel van dit systeem is dat je de VDO PC altijd weer kunt upgraden naar een snellere. Ik heb deze set in mijn andere auto en vind het nog steeds een prima set, volautomatisch en als scherm ingeklapt is zie je alleen een zwart vlak.
Ik ben persoonlijk niet zo'n Clarion fan voornamelijk omdat Clarion het nalaat software updates uit te brengen voor oudere navigatiecomputers als de Nax-9500, dus vergeet de Clarion als het om navigeren gaat.
Wat ook mogelijkheid is een Kenwood KVT-920DVD als klapscherm, heb je gelijk een DVD speler.
Mijn advies is dus een Kenwood headunit, vergeet de TV tuner mogelijkheid, werkt toch niet meer.
De Kenwood's zijn bovendien qua inbouw eenvoudiger en vallen mooier in het dashboard.
edit PS een vriend van mij heeft ook deze set en wil hem mogelijk verkopen, hij kan ook de inbouw verzorgen.
Hide post links |
-
- Average Member
@gentry ; bedankt voor de raad,dit is echt de raad die ik kan gebruiken !!! ... ga eens op zoek naar zo'n setje ... ik wil graag onder de 1000euro blijven , en zoveel aanbiedingen heb ik niet gevonden op marktplaats...
ik heb ook liever de voorkeur naar alpine ,pioneer,of een bekend merk...
greetz en thankz van mitch
ik heb ook liever de voorkeur naar alpine ,pioneer,of een bekend merk...
greetz en thankz van mitch
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik zou de Alpine ook niet nemen, zijn schaars en duur en software is ook een probleem.
Zoals ik in mijn vorige post toegevoegd heb, een vriend van mij wil zijn set verkopen waarschijnlijk, ik kan eens informeren.
Zoals ik in mijn vorige post toegevoegd heb, een vriend van mij wil zijn set verkopen waarschijnlijk, ik kan eens informeren.
Hide post links |
-
- Average Member
zou zeer tof zijn ...Gentry schreef:Ik zou de Alpine ook niet nemen, zijn schaars en duur en software is ook een probleem.
greetz van mitch
Hide post links |
-
- Moderator
Is uiteraard ook een optie. En ik ben het gedeeltelijk met je eens vwb Clarion navigatie. De VRX series echter hebben niets van doen met navigatie en zijn ahw gewoon de display met radio enz. Een tv module is idd achterhaald in Nederland, echter als je nogal eens in het buitenland vertoefd (zoals ik in mijn vrije tijd) dan is een analoge tv ontvanger toch wel gemakkelijk, al was het alleen maar om in de avonduurtjes even naar de weersverwachting te kijken. Daarnaast is het aansluiten van een dvd speler op een clarion tv module eenvoudiger dan zonder module. Echter ook hiervoor bieden andere systemen net zoveel voordelen als nadelen.
Mijn voorkeur is niet strikt gericht op Clarion, begrijp mij niet verkeerd. Ik hanteer echter de Clarion omdat het mij iets teveel geld ging kosten een ander beeldscherm enz aan te schaffen terwijl ik een goed werkend systeem heb waarop ik tot nog toe iedere VDO navigatiecomputer (versie pc5x00) zonder problemen kan aansluiten.
Mijn voorkeur is niet strikt gericht op Clarion, begrijp mij niet verkeerd. Ik hanteer echter de Clarion omdat het mij iets teveel geld ging kosten een ander beeldscherm enz aan te schaffen terwijl ik een goed werkend systeem heb waarop ik tot nog toe iedere VDO navigatiecomputer (versie pc5x00) zonder problemen kan aansluiten.
Hide post links |
-
- Average Member
heb een klapscherm pioneer AVX-P7000 met AVM te koop gevonden , maar nu vraag ik me af ,wat je er allemaal kan aan aansluiten , ik zou dan een playstation willen aansluiten om dvd te kunnen bekijken , kan dit zonder extra's te kopen ?
kan er ook gewoon radio op gespeeld worden ,of moet er ook iets bijgekocht worden? er zit een cdwisselaar bij van pioneer CDX P25 ,en navi avic505 , het zou een 550euro kosten , is dit een mooie prijs??
graag meer info over deze set...
greetz van mitch
kan er ook gewoon radio op gespeeld worden ,of moet er ook iets bijgekocht worden? er zit een cdwisselaar bij van pioneer CDX P25 ,en navi avic505 , het zou een 550euro kosten , is dit een mooie prijs??
graag meer info over deze set...
greetz van mitch
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat is volgens mij een unit met een CD-speler en heet AVX-P7000CD.heb een klapscherm pioneer AVX-P7000 met AVM te koop gevonden , maar nu vraag ik me af ,wat je er allemaal kan aan aansluiten
Wel bij Pioneer staat die in het archief en het lijkt mij zo maar dat je dat zelf ook gewoon even op kunt zoeken.
Daar staat precies wat je wel en niet kunt aansluiten: http://www.pioneer.nl/nl/products/archi ... index.html
Hoe vaak is dat ding trouwens al open en dicht geweest?
Pioneer heeft mbt dit soort schermmechanismen een hele lange lijst met defekten opgebouwd!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Senior Member
Pioneer is geen goede keus. Wat Gerritje al zegt gaan ze vaak kapot en ook de navigatie updates zijn schaars en duur. Een combinatie met een VDO computer is een betere keus ook omdat je kunt beginnen met een PC5000 en later altijd heel makkelijk kunt upgraden naar een PC5500 bijvoorbeeld, is dan gewoon een kwestie van computer ompluggen, rest kan blijven zitten.
Je kijkt wederom te veel naar het geld en vergeet dat de set ook ingebouwd moet worden en als je de set niet werkend kunt zien loop je bovendien een groot risico weer.
Ik heb de gegevens doorgegeven van de Kenwood / VDO set maar ik heb begrepen dat je nog geen kontakt opgenomen hebt. Die set is goed en gereviseerd al. Maar goed, als jij liever via marktplaats een onbekende set wilt kopen is dat je goed recht. Succes ermee dan.
PS op de meeste klapschermen kun je een externe bron aansluiten, zoals een Playstation. Realiseer je je wel dat je voor een Playstation een omvormer moet hebben van 12 naar 220V.
Je kijkt wederom te veel naar het geld en vergeet dat de set ook ingebouwd moet worden en als je de set niet werkend kunt zien loop je bovendien een groot risico weer.
Ik heb de gegevens doorgegeven van de Kenwood / VDO set maar ik heb begrepen dat je nog geen kontakt opgenomen hebt. Die set is goed en gereviseerd al. Maar goed, als jij liever via marktplaats een onbekende set wilt kopen is dat je goed recht. Succes ermee dan.
PS op de meeste klapschermen kun je een externe bron aansluiten, zoals een Playstation. Realiseer je je wel dat je voor een Playstation een omvormer moet hebben van 12 naar 220V.
Hide post links |
-
- Average Member
@gentry , heb nog niet gebeld, zou graag eerst de prijs weten voor de set... kan u me deze even doorgeven aub ?
greetz van mitch
greetz van mitch
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik heb je gezegd hem te bellen, de set is duurder dan de Pioneer set, ik wil er verder niet tussen zitten maar weet wel dat het een goede set is. Zoals gezegd, ik heb dezelfde set in mijn 2e auto, wil hem voorlopig niet kwijt, werkt prima en valt heel mooi in het dashboard, hieronder een foto in gesloten en geopende toestand toen ie nog in mijn 307 zet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1