Blaupunkt Freestyler omruilen

jdfast
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2007 11:07

Blaupunkt Freestyler omruilen

Bericht door jdfast »

Op moment ben ik in bezit van een blaupunkt freestyler waar ik alleen de navigatie cd van 2005-2006 benelux van heb.
Deze kan ik met iemand ruilen voor een blaupunkt dx-r70 aangezien waar alle navigatie cd's van europa bijzitten en een keycard wat ik makkelijker vind dan die grote frontjes.


Mijn eerste vraag is de dx-r70 heeft een tacho signaal en eventueel achteruitrijsignaal nodig.
ik ben in het bezit van een skoda octavia 2 bouwjaar 2006.
Op moment is er geen tacho signaal aangesloten omdat de freestyler deze niet nodig heeft, is deze draad zo ergens vandaan te halen, en welke kleur zou hier dan gebruikt worden

Mijn 2e vraag wat is jullie mening over het omruilen van een freestyler voor een dx type

Johan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

is deze draad zo ergens vandaan te halen, en welke kleur zou hier dan gebruikt worden
Deze draad zit op pin 1 van de ISO radiostekker. de blauw/witte draad. Als je de ISO stekker dus zonder meer in de Freestyler hebt geprikt zit het tachosignaal al aangesloten. Alleen bij een Freestyler werkt het niet.
Mijn 2e vraag wat is jullie mening over het omruilen van een freestyler voor een dx type
De Freestyler is nooit een groot succes geweest. mede door het zgn niet nodig hebben van het tachosignaal.
Maar om deze nu om te ruilen voor een veel ouderwetser en waarschijnlijk binnenkort ook niet meer ondersteund systeem gaat me te ver. Traag en geen europese hoofdwegen op de CD's

Ik zou in zo'n geval omzien naar een moderner apparaat maar dat gaat altijd meer geld kosten dan je huidige deal
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jdfast
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2007 11:07

blaupunkt freestyler omruilen

Bericht door jdfast »

Bedankt voor je reactie alleen is mijn freestyler op zijn hobbistisch door de garage aangebracht.
Waarover ik al een paar keer terug gegaan ben, ik heb de blauw witte draad niet in mijn iso stekker zitten.

Het grote probleem met de freestyler vind ik de prijs van de actuele cd-roms die 115 euro of zo moeten kosten en dan heb je meestal niet eens de hoofdwegen van europa erbij.

Mijn huidige cd heeft ook geen hoofdwegen van europa en is dus direct bij de grens het spoort bijster en geeft alleen nog een kompas naald.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het grote probleem met de freestyler vind ik de prijs van de actuele cd-roms die 115 euro of zo moeten kosten en dan heb je meestal niet eens de hoofdwegen van europa erbij.
Merkwaardig :roll:
Alle E CD's hebben namelijk standaard de hoofdwegen van Europa er op staan
http://www.navshop.com/de/category/navi ... -e/102/0/0
Als je goed zoekt kun je een complete europa-set kopen voor Euro 249
http://caraudio24.de/navigationssoftwar ... /index.htm

Nog iets dat ik absoluut niet begrijp, of ik lees het verkeerd:
ik ben in het bezit van een skoda octavia 2 bouwjaar 2006
alleen is mijn freestyler op zijn hobbistisch door de garage aangebracht.
Waarover ik al een paar keer terug gegaan ben, ik heb de blauw witte draad niet in mijn iso stekker zitten.
Als je hiervoor hebt betaald, bij een splinternieuwe auto, dan verwacht je toch iets anders!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jdfast
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2007 11:07

blaupunkt freestyler omruilen

Bericht door jdfast »

Helaas krijg je bij een leaseauto direct niets extra
De freestyler vanaf 2006 heeft de cd alleen benelux en geen hoofdwegen.
Dacht ik eerste keer ook maar bij arnhem de grens over was het over ook

Mijn auto was besproken met navigatie en dan heb je daar zelf totaal geen inbreng in
Waarom ik zeg met gehobby ingebouwd is omdat de eerste keer dat mijn auto meer dan 3 dagen stil stond mijn accu leeg was.

Toen heb ik zelf eens bekeken hoe de radio was aangesloten continu + en geschakelde + waren omgedraait.
Draad van geschakelde + was direct in mijn zekeringkast aan de voorzijde aangesloten (zonder zekering)
Hiervoor heb ik later een ombouw draad gekregen om alsnog een zekering te kunnen gebruiken.

Maar goed neemt niet weg dat ik dus een dx kan krijgen met alle up to date navigatie cd's terwijl de freestyler zelf om marktplaats niet eens 200 euro opbrengt ga ik geen set met cd'tes kopen voor 250 euro

Als de cd's ca 50 euro kosten wil ik dit nog best doen maar 125- 150 euro is toch belachelijk kun je beter een stom stom kopen.

Johan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De freestyler vanaf 2006 heeft de cd alleen benelux en geen hoofdwegen.
Dacht ik eerste keer ook maar bij arnhem de grens over was het over ook
Laat mij dan maar eigenwijs zijn maar nog in september met een Travelpilot Amsterdam (E) naar Wesel en Bocholt gereden en daar zat toch echt alleen de Travelpilot E CD Benelux 2006/2007 in. Dezelfde CD wordt gebruikt in de Freestyler. Bovendien staat het er toch ook opgedrukt meen ik me te herinneren.

Zijn er ook Freestylers die met andere CD's werken?

Dat jouw auto een leaseauto is doet niets af aan het feit dat degene die betaalt voor het contract, aanspraak kan maken op fatsoenlijke aflevering, installatie en reparatie van ondeugdelijk aangebrachte apparatuur.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Jullie hebben allebei gelijk mbt het al-dan-niet aanwezig zijn van de Europese Hoofdwegen op de Benelux CD :idea:

Hoe zit dat?
De eerste Freestyler CD's waren per land, en er stonden geen MRE's op. Ze waren ook exclusief voor de Freestyler.
Later zijn er andere E-typen gekomen en vervolgens zijn er E-CD's op de markt gekomen die in alle typen te gebruiken zijn.
Recentelijk is dat nog eens op een duits Forum aan de orde geweest en bij die gelegenheid heb ik dat allemaal nog eens op een rijtje gezet. Desgewenst kan ik dat draadje wel terugvinden.

Oftewel, als Johan een oude CD heeft bij zijn Freestyler is het aan de grens over-en-uit.
Gerritje heeft dan kennelijk met een nieuwere CD gereden, zen zó kon hij naar Wesel en Bocholt rijden.
En zó hebben jullie allebei gelijk :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jdfast
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2007 11:07

blaupunkt freestyler omruilen

Bericht door jdfast »

Goed verhaal van de bijgeleverde cd's is uit de wereld
Dan mijn 2e punt is het een goude omruil om een freestyler voor de dx-r70 om te ruilen, aangezien ik geen ervaring heb met dit type navigatie en er ook niet zo heel veel over kan vinden.

Wat ik belangrijk vind is navigeren op postkode
muziek van cd luisten en tegelijk navigeren in de freestyler heet dit corridor
verder uiteraard een goede navigatie daarvoor is het apparaat immers ontworpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat verhaal over Freestyler CD's staat ook op dit forum: viewtopic.php?t=4520

Een advies om al-dan-niet om te ruilen......

Grootste nadeel van de Freestyler is dat 'ie geen pulsaansluiting heeft. En wat ze ook geprobeerd hebben om dat nadeel te verdoezelen, het blijft zo dat je je positie kunt verliezen als er even slechtere GPS ontvangst is.
Voor de rest is er niks mis met dit toestel, en het is zeker sneller en moderner dan de DX'en

Die DX kent geen corridor navigatie, en MP3 er op afspelen is ook niet mogelijk. En als jouw Skoda nu geen puls heeft zal die er moeten komen via een CAN-Bus adapter. Is bepaald niet gratis :oops:

Oftewel: als je geen problemen hebt met de navigatie van de Freestyler zou ik het voor het aansluiten van de DX noodzakelijke geld maar in nieuwe E-CD's stoppen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Oftewel, als Johan een oude CD heeft bij zijn Freestyler is het aan de grens over-en-uit.
Op moment ben ik in bezit van een blaupunkt freestyler waar ik alleen de navigatie cd van 2005-2006 benelux van heb.
Nou daar gaat ie dan:
viewtopic.php?p=24351#24351
JW schreef:En het vervolg is dat er inmiddels kaarten uitgebracht zijn door TeleAtlas die WEL compatibel zijn, bedoeld voor alle E-Typen. Dat zijn de versies 2005/2006.
In dit draadje is daar meer over te lezen. viewtopic.php?p=24351#24351
http://www.navi-forum.net/board/falsche ... rt,10.html

Conclusie: Als je een Benelux TP-E CD 2005/2006 hebt, staan er gewoon MRE's op.
Weet je zeker dat het versie 2005/06 is en niet alleen 2005?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jdfast
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2007 11:07

blaupunkt freestyler omruilen

Bericht door jdfast »

JW een goede post
Alleen de freestyler kan ook geen mp3 afspelen
Het enige toestel in die reeks die dat wel kan is bij mijn weten de E2

Volgens degene die zijn dx-70R weg wilt doen is het wel mogelijk om te navigeren en tegelijk cd te luisteren
Maar goed kan hier verder niets over vinden.
Is er iemand die de dx-r70 zelf heeft en dit kan bevestigen.

Johan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

@ Gerritje,

Je conclusie deel ik, ALS die 2005/2006 CD inderdaad een E-CD is die bestemd is voor alle E-Systemen.
Maar ik weet niet of er misschien ook nog E-CD's in omloop geweest zijn die alleen voor de Freestyler waren, zoals eerder aangehaald.

En dus de vraag aan Johan: kun je een plaatje schieten van die CD en 'm hier posten? Dan kunnen we wellicht ontdekken waarom jij daarmee de grens niet over kunt navigeren.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jdfast
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2007 11:07

blaupunkt freestyler omruilen

Bericht door jdfast »

@ gerritje
Een plaatje van de cd hoef ik niet te schieten
er staat op alleen geschikt voor de navigatie van het type freestyler en deze cd bevat alle wegen van de benelux in detail.

overige landen komen niet eens voor in de navigatie menu's van deze cd
dus als ik vliegvelden zoek kan ik frankfurt niet selecteren want de menu's hebben alleen benelux

Ik ben vorig jaar met deze navigatie in duitsland geweest
een dagje luxemburg aangedaan en de coordinaten van het vakantiepark waar ik zat laten onthouden
en ding probeerde me te begeleiden vanaf luxemburg het meest verre puntje van luxemburg in om vervolgens over te springen op een kompas naald.

Nog geen meter over de grens krijg ik een kompasnaald.

Dit is dus ook de rede waarom ik de freestyler een waardeloos apparaat vind aangezien er een vdo 4300 in zou komen, maar wegens abbonementen zijn ze hiervan afgestapt bij skoda net voor oplevering van mijn auto.
en kreeg ik dus de freestyler

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

De gebruiksaanwijzing van de DX R70 is hier te vinden http://fe0wap79.bosch.de/intershoproot/ ... _BA_NL.pdf

Op pagina 35 staat daar te lezen:
CD-weergave met de interne CD-speler is tijdens de routebegeleiding niet mogelijk.
Dat lijkt me duidelijk, en in tegenspraak met wat de "verkoper" van de DX 70 beweert.

Uit je laatste posting maak ik op dat je een Freestyler CD hebt, niet geschikt voor andere systemen.
Maar dan wel de vraag: Staat daar echt 2005/2006 op?

Voorts, je kunt wel zeggen dat je een waardeloze navi hebt, maar dat klopt niet. Je hebt er een waardeloze en verouderde CD bij geleverd gekregen :twisted: Ze hebben je lekker wat in je mik......
Met een goeie CD kun je wel degelijk naar Frankfurt rijden vanuit Nederland :!:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jdfast
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2007 11:07

blaupunkt freestyler omruilen

Bericht door jdfast »

Het zou inderdaad goed kunnen dat er alleen een cd van 2005 in zit.
In ieder geval het is 100 procent zeker dat ie er over de grens mee stopt (duitsland dan)

Die handleiding harstikke bedankt hiervoor ik weet voldoende figuur via marktplaats wil te graag de freestyler hebben en geeft dus foutieve info over de dx-r70
Met andere woorden heeft ie pech.

Johan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Blaupunkt FX SD kaart ruilen
    door FOCUSopFORD » 11 jun 2015 22:45 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 791

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”