Philips Carin in een Chevrolet

caresance
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2007 15:01

Philips Carin in een Chevrolet

Bericht door caresance »

hallo

het gaat om een carin systeem die we in willen bouwen aan gezien deze auto/busje geen puls singaal heeft hebben we er 1 gemonteerd op de aan drijf as en de puls gever heeft 2 aan sluitingen waar de wissel spanning op komt te staan maar mijn vraag is nu op welke draden van de carin moet ik gebruiken voor de puls aan te sluiten ???

het is een carin 22sy587/02 waarschijnlijk ??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Die pulsgever heeft alleen die twee aansluitdraden? En het is dus in feite een spoeltje dat door een op de aandrijfas gemonteerd magneetje van spanning voorzien wordt?
Dan moeten die twee draden aangesloten worden op A10 en A11 van de computer, zó zou het moeten werken. A5 moet dan vrij blijven.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
caresance
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2007 15:01

Bericht door caresance »

JW schreef:Die pulsgever heeft alleen die twee aansluitdraden? En het is dus in feite een spoeltje dat door een op de aandrijfas gemonteerd magneetje van spanning voorzien wordt?
Dan moeten die twee draden aangesloten worden op A10 en A11 van de computer, zó zou het moeten werken. A5 moet dan vrij blijven.

Groet,
JW


ja dat klopt allemaal maar hou kan k zien wel ke a10 en a11 is van de stekker ???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

caresance schreef:
JW schreef:Die pulsgever heeft alleen die twee aansluitdraden? En het is dus in feite een spoeltje dat door een op de aandrijfas gemonteerd magneetje van spanning voorzien wordt?
Dan moeten die twee draden aangesloten worden op A10 en A11 van de computer, zó zou het moeten werken. A5 moet dan vrij blijven.

Groet,
JW
ja dat klopt allemaal maar hou kan k zien wel ke a10 en a11 is van de stekker ???
Kijk even bij de Handleidingen, links in het gele menu. Daar vind je ook plaatjes van de stekker :wink:
En heb je geen handleiding bij je Carin? Daar staat het ook in, als ik het goed heb.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Die pulsgever heeft alleen die twee aansluitdraden? En het is dus in feite een spoeltje dat door een op de aandrijfas gemonteerd magneetje van spanning voorzien wordt?

Zonder te willen stoken in een goed huwelijk, maar is dit wel zo?
Meestal zijn dit soort apparaatjes niets meer of minder dan een in plastic gegoten reed-relais dat in een magnetisch veld steeds even gesloten wordt. Niks spanninkjes!
Je moet trouwens nogal wat zelfinductie en bijbehorend magneetveld hebben wil je een bruikbare spanning overhouden!
Ook enkele mij bekende "hallgebers" doen niets meer dan de aangevoerde spanning frequentieafhankelijk doorgeven.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:
Die pulsgever heeft alleen die twee aansluitdraden? En het is dus in feite een spoeltje dat door een op de aandrijfas gemonteerd magneetje van spanning voorzien wordt?

Zonder te willen stoken in een goed huwelijk, maar is dit wel zo?
Meestal zijn dit soort apparaatjes niets meer of minder dan een in plastic gegoten reed-relais dat in een magnetisch veld steeds even gesloten wordt. Niks spanninkjes!
Je moet trouwens nogal wat zelfinductie en bijbehorend magneetveld hebben wil je een bruikbare spanning overhouden!
Ook enkele mij bekende "hallgebers" doen niets meer dan de aangevoerde spanning frequentieafhankelijk doorgeven.
Daar zou je zeer wel gelijk in kunnen hebben :idea:

Wellicht dat topic starter daarom z'n formulering:
.....en de puls gever heeft 2 aan sluitingen waar de wissel spanning op komt te staan
nog wat kan verduidelijken.
Als het inderdaad alleen een reedrelais is dat even gesloten wordt als het magneetje langskomt, moet het anders aangesloten worden. Dan komt één zijde van de pulsgever aan de geschakelde plus, de andere komt dan op A5.
A10 en A11 blijven dan vrij.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Handleidingen Philips Carin 522
    door benne_ss » 07 okt 2016 21:29 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 751

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”