hallo
het gaat om een carin systeem die we in willen bouwen aan gezien deze auto/busje geen puls singaal heeft hebben we er 1 gemonteerd op de aan drijf as en de puls gever heeft 2 aan sluitingen waar de wissel spanning op komt te staan maar mijn vraag is nu op welke draden van de carin moet ik gebruiken voor de puls aan te sluiten ???
het is een carin 22sy587/02 waarschijnlijk ??
Philips Carin in een Chevrolet
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05 feb 2007 15:01
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Die pulsgever heeft alleen die twee aansluitdraden? En het is dus in feite een spoeltje dat door een op de aandrijfas gemonteerd magneetje van spanning voorzien wordt?
Dan moeten die twee draden aangesloten worden op A10 en A11 van de computer, zó zou het moeten werken. A5 moet dan vrij blijven.
Groet,
JW
Dan moeten die twee draden aangesloten worden op A10 en A11 van de computer, zó zou het moeten werken. A5 moet dan vrij blijven.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05 feb 2007 15:01
JW schreef:Die pulsgever heeft alleen die twee aansluitdraden? En het is dus in feite een spoeltje dat door een op de aandrijfas gemonteerd magneetje van spanning voorzien wordt?
Dan moeten die twee draden aangesloten worden op A10 en A11 van de computer, zó zou het moeten werken. A5 moet dan vrij blijven.
Groet,
JW
ja dat klopt allemaal maar hou kan k zien wel ke a10 en a11 is van de stekker ???
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Kijk even bij de Handleidingen, links in het gele menu. Daar vind je ook plaatjes van de stekkercaresance schreef:ja dat klopt allemaal maar hou kan k zien wel ke a10 en a11 is van de stekker ???JW schreef:Die pulsgever heeft alleen die twee aansluitdraden? En het is dus in feite een spoeltje dat door een op de aandrijfas gemonteerd magneetje van spanning voorzien wordt?
Dan moeten die twee draden aangesloten worden op A10 en A11 van de computer, zó zou het moeten werken. A5 moet dan vrij blijven.
Groet,
JW
En heb je geen handleiding bij je Carin? Daar staat het ook in, als ik het goed heb.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Die pulsgever heeft alleen die twee aansluitdraden? En het is dus in feite een spoeltje dat door een op de aandrijfas gemonteerd magneetje van spanning voorzien wordt?
Zonder te willen stoken in een goed huwelijk, maar is dit wel zo?
Meestal zijn dit soort apparaatjes niets meer of minder dan een in plastic gegoten reed-relais dat in een magnetisch veld steeds even gesloten wordt. Niks spanninkjes!
Je moet trouwens nogal wat zelfinductie en bijbehorend magneetveld hebben wil je een bruikbare spanning overhouden!
Ook enkele mij bekende "hallgebers" doen niets meer dan de aangevoerde spanning frequentieafhankelijk doorgeven.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Daar zou je zeer wel gelijk in kunnen hebbenGerritje schreef:Die pulsgever heeft alleen die twee aansluitdraden? En het is dus in feite een spoeltje dat door een op de aandrijfas gemonteerd magneetje van spanning voorzien wordt?
Zonder te willen stoken in een goed huwelijk, maar is dit wel zo?
Meestal zijn dit soort apparaatjes niets meer of minder dan een in plastic gegoten reed-relais dat in een magnetisch veld steeds even gesloten wordt. Niks spanninkjes!
Je moet trouwens nogal wat zelfinductie en bijbehorend magneetveld hebben wil je een bruikbare spanning overhouden!
Ook enkele mij bekende "hallgebers" doen niets meer dan de aangevoerde spanning frequentieafhankelijk doorgeven.
Wellicht dat topic starter daarom z'n formulering:
nog wat kan verduidelijken......en de puls gever heeft 2 aan sluitingen waar de wissel spanning op komt te staan
Als het inderdaad alleen een reedrelais is dat even gesloten wordt als het magneetje langskomt, moet het anders aangesloten worden. Dan komt één zijde van de pulsgever aan de geschakelde plus, de andere komt dan op A5.
A10 en A11 blijven dan vrij.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 751