Ik wil een ms 5000 inbouwen in een nieuwe Astra H maar hoe moet dit met een CANBUS systeem en de astra??
Kun je ergens de speedpuls op vissen of moet je een interface gebruiken?
Inbouw VDO Dayton MS5000 in een Opel Astra H
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 23 dec 2005 20:53
-
- Junior Member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 31 aug 2006 22:53
Op de ABS-unit 26-polige stekker pos. 17, blauw-bruin als er een draad zit , maar meestal niet. Deze moet dan met een Pull-up worden versterkt. Dit doe je door een weerstand van 10 Kohm te leggen tussen de draad naar je speedpulsingang en een geschakelde plus.
INDIEN UITGANG ABS-UNIT BEDRAAD IS:
meervoudige 102-polige stekker tegen linker A-stijl pos. 19 blauw-bruin,
of (meestal niet bedraad) radiostekker pos. 37 blauw-bruin, beide met een pull-up aansluiten
INDIEN UITGANG ABS-UNIT BEDRAAD IS:
meervoudige 102-polige stekker tegen linker A-stijl pos. 19 blauw-bruin,
of (meestal niet bedraad) radiostekker pos. 37 blauw-bruin, beide met een pull-up aansluiten
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 13 nov 2003 17:56
Ben het hetzelfde bezig, en vooraleer de snelheidspuls te willen vinden, ben ik op zoek naar de +12V-contactdraad. Alleszins bij de radio vind ik niet een kabel die van 0 naar 12V gaat, enkel twee kabeltjes die van 1,5V naar 2,5V schieten...
VDO Dayton MS5000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 31 aug 2006 22:53
de 12 volt draad zit niet bij de radio, ik kan helaas vandaag ff niet inloggen op de site, maar ik probeer het morgen wel.De 2 draden die je wel hebt zijn de CAN-draden, hier niks op aansluiten, tenminste als je geen bezoekje aan je dealer wil maken. Altenatief om alle draden meteen te krijgen is een stuurwielbedieningsunitvan Pioneer te nemen, dan heb je meteen alles, maar alleen als je daarna de standaard radio niet terug zet.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Zonder de pretentie van enige kennis van de Opel Astra zou ik dan toch graag willen weten waar de radio dan z'n 12 volt vandaan krijgt, Die lijkt mij toch noodzakelijk voor een redelijk goede werking.de 12 volt draad zit niet bij de radio
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 31 aug 2006 22:53
praktisch alle europese auto's na 2004 hebben een zogeheten C(ontrolled) A(rea) N(etwork)bus-systeem, alle functies lopen over Can-high en Can-low. Je moet het zien dat alle functies een IP-adres hebben, op de CAN-lijnen staan digitale signalen, die aggelezen worden door de desbetreffende functie. De functies hebben dus een plus en een min, en via de CAN krijgen ze dus een commando om aan of uit te gaan, in dit geval krijgt de radio bij het aanzetten va het contact een commando om aan te gaan, dus is een geschakelde plus nietmeer nodig en dus niet voorhande voor een niet-CAN toestel. De radio heeft dus wel 12 volt constant (30+) maar geen 12 volt contact(15+) waar wooter naar vroeg, misschien had ik het niet duidelijk gesteld voor de anderen.
Voor de rest hier de draadposities:draadboom vanaf contactslot, zwart
of 18-polige telefoonstekker positie 10 deze zit bij de eerste modellen rechts achter het dashboardkastje
of meervoudige 102-polige stekker tegen linker A-stijl positie 40 of 79 zwart
Voor de rest hier de draadposities:draadboom vanaf contactslot, zwart
of 18-polige telefoonstekker positie 10 deze zit bij de eerste modellen rechts achter het dashboardkastje
of meervoudige 102-polige stekker tegen linker A-stijl positie 40 of 79 zwart
Pioneer avh-p7000cd*avm-p9000r*avic-8dvd*xdv-p9*cdx-p1220*CNDV40R
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Precies, dat bedoelde ik ook. Een constante 12 volt leek mij noodzakelijk. Aangezien + 12 volt contact kennelijk als geschakelde 12 volt moet worden gelezen, had ik dus niet hoeven reageren. Een extra cursus "hoe zeggen ze het in het vlaams" zou wonderen doen. De werking van CAN is mij overigens bekend.De radio heeft dus wel 12 volt constant (30+) maar geen 12 volt contact(15+) waar wooter naar vroeg
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 13 nov 2003 17:56
Ik heb overigens inmiddels achteraan de auto een contact gevonden dat positief geschakeld is. Zal binnenkort even opzoeken welke kabel dit precies is.
Daar ik de auto maar gebruik tot juli van dit jaar, ga ik niet de moeite doen om een pulsdraad af te tappen van het canris-systeem, als ik hiervoor een adapter voor moet aanschaffen.
Daar ik de auto maar gebruik tot juli van dit jaar, ga ik niet de moeite doen om een pulsdraad af te tappen van het canris-systeem, als ik hiervoor een adapter voor moet aanschaffen.
VDO Dayton MS5000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Wij zeggen in Nederland gewoon :TrekhaakIk heb overigens inmiddels achteraan de auto een contact gevonden dat positief geschakeld is
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 13 nov 2003 17:56
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Om het even of er een sjor-ijzer aanzit, een pulse is wel belangrijk voor de goede werking.
Succes = vaker opstaan dan je valt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Coördinaten inlezen met USB-stick bij Opel Astra K 2019 met Navi 900
door Ad de Laat » 19 apr 2016 20:18 » in Navigatie algemeen -
Reacties: 0
Weergaves: 1583
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1869
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 1656
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 270
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 601
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 770
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1338