Handleiding Audi Plus navigatie voor A4 1999

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
retrog
New Member
New Member

Handleiding Audi Plus navigatie voor A4 1999

Bericht door retrog »

Hallo, wie kan me helpen over wat meer informatie van de navigatie die in mn audi zit, want ik weet niet eens het merk of type zal ik je vertellen. Er zit helemaal geen instructieboekje oid bij (ook niet van de auto).

BVD.

gr. Simon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Feitelijk moeten we dus al blij zijn dat je weet dat het om een Audi A4 gaat.
Waarom zouden we hier op het forum zonder enige informatie, of zelfs maar een fotootje van de installatie, wel weten waarover het gaat.
Dus info mijn waarde!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
retrog
New Member
New Member

Bericht door retrog »

Allereerst Gerritje denk ik toch niet dat er veel verschillende types standaardaudinavigaties kunnen zijn. Ten tweede: ik denk dat een audi a4 rijder die er ook nog één heeft van 1999 wel weet wat voor nav in zn auto zit, tenminste als hij wel in het bezit is van een instructieboekje oid. Kan ik trouwens een foto hier ergens neer zetten dan?, want als dat helpt ga ik dat uiteraard even doen.

Simon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wmp
Moderator
Moderator

Bericht door wmp »

Foto's kun je bijvoegen via de Attachment knop.
Afhankelijk van je browser, bevindt deze zich onderaan tijdens het intypen van een bericht (internet explorer) of aan de linkerzijde in een apart kadertje (mozzila-firefox, opera, netscape)
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Allereerst Gerritje denk ik toch niet dat er veel verschillende types standaardaudinavigaties kunnen zijn
Dat denk je dan helemaal verkeerd! En als het een standaard navigatiesysteem is (af fabriek) had je dat gemakshalve even kunnen vermelden. Daarbij de aantekening dat er toen reeds diverse verschillende af fabriekssytemen leverbaar waren! kleurenscherm, monochroom scherm, alleen FIS etc.
En wie zegt ons dat in een 8 jaar oude auto nog het oorspronkelijke systeem zit? Sommigen hebben al van alles geupdate zoals van RNS+ naar RNS-E. Je vermeldt ook niet of je er navigatiesoftware bij hebt of wat er op staat.
Dus ook andere A4 -1999 rijders zullen op basis van de eerder verstrekte toch wel summiere informatie (Je vermeldt alleen in de kop:Audiplusnavigatie) wel bereid maar niet onmiddellijk in staat zijn om jouw "raadseltjes" op te lossen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
retrog
New Member
New Member

Bericht door retrog »

Sorry het zal mijn onnozelheid zijn wat dit soort dingen betreft. De navigatie heeft een kleurenscherm (er zit ook een tv-functie op) en ik heb al even gekeken wat voor cd erin zit en het is een travelpilot cd van blaupunkt van 2001. Nou had de garage er cd's van Frankrijk en Duitsland bijgedaan, maar die kan hij niet lezen. Nu rij ik zakelijk in een Skoda van 2006 met een nexusnavigatie (Blaupunkt DX) en die pakt de cd's wel. Als je op het doosje leest dan moeten de cd's wel compatible zijn voor beide systemen of zit er toch verschil tussen ?. De cd van Benelux in de skoda kan niet worden gelezen door de audi.. Hierbij ook een tweetal foto's.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Dat wat je laat zien lijkt op de stokoude Nnavigation Plus welke nog met Non-DX cd's werkt. En die werken beslist niet in je Nexus of andersom. De dealer lijkt met trouwens ook niet bijzonder onderlegd op dit gebied.
Zojuist is daar de allerlaatste edite van uitgebracht omdat het volkomen achterhaalde techniek is. Je hebt een gigantische hoeveelheid CD's nodig (alleen voor Duitsland al 3 stuks) en het systeem is helaas niet meer van deze tijd. Vandaar dat de meeste van deze systemen al lang zijn vervangen door opvolgers of de nieuwste typen.
Een handboek hiervoor om te downloaden is mij niet bekend maar kan tegen een vrijredelijke vergoeding van enkele tientjes zo door de dealer worden besteld.
Als er iets mee zou zijn, zou mijn advies zijn: nooit laten repareren want een vervangend en moderner toestel heb je al voor enkele honderden euro's. Alles wat je hier verder aan uitgeeft is weggegooid geld. Maar dat wist je als Skodarijder natuurlijk allang als ik de commercials moet geloven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wmp
Moderator
Moderator

Bericht door wmp »

DX cd's zijn cd's waar een soort van data-compressie op toegepast is. Denk hierbij aan wat voor de computer .zip etc. bestanden zijn.

De non-DX systemen hebben niet de software aan boord om deze gecrompimeerde data uit te pakken, en deze software kan er ook niet opgezet worden.

Wel aardig van je garage om je die cd's mee te geven, maar die zijn dus blijkbaar alleen in de zakelijke auto te gebruiken. Voor in je audi zul je er op moeten letten dat wanneer je cd's aanschaft, deze niet de vermelding DX hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Wellicht bruikbaar?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
retrog
New Member
New Member

Bericht door retrog »

Harstikke bedankt Gerritje, hier kan ik wat mee. Nog even een andere vraag nu: tot wanneer zijn er updates uitgegeven van deze navigatie dwz ik heb nu een cd van 2001, is er dan bv ook nog een cd te verkrijgen van 2006 ?.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Versie 2006/2007 is de allerlaatste. Hierna komt er nooit meer iets.
Mijn advies zou luiden: verkoop dit kreng zo snel mogelijk als je nog een paar jaar met deze auto wilt rijden en zet er een gebruikt DVD systeem in zoals de RNS-E in DVD uitvoering. De laatse typen worden gefabriceerd door AISIN en zijn sowieso stukken beter en meer bij de tijd dan de van Blaupunkt afkomstige "meuk".
Die mannen lijken echt hun tijd te hebben gehad en zijn nu niet bij machte een fatsoenlijk systeem af te leveren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wmp
Moderator
Moderator

Bericht door wmp »

Gerritje schreef:...Zojuist is daar de allerlaatste edite van uitgebracht omdat het volkomen achterhaalde techniek is. ....
errrmmm....zo te lezen...ja dus. :P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Haaggie
Normal Member
Normal Member

Bericht door Haaggie »

Mijn advies zou luiden: verkoop dit kreng zo snel mogelijk als je nog een paar jaar met deze auto wilt rijden en zet er een gebruikt DVD systeem in zoals de RNS-E in DVD uitvoering. De laatse typen worden gefabriceerd door AISIN en zijn sowieso stukken beter en meer bij de tijd dan de van Blaupunkt afkomstige "meuk".
(van Gerritje).

Helaas kun je in jouw B5-type A4 niet 'zo maar' een RNS-E plaatsen: de frontplaat gaat niet passen, en ook de kleur van je dash matcht niet met de RNS-E. Daarnaast vergt het technisch nogal wat aanpassingen. Jouw B5 heeft onder andere geen CAN BUS-connectie (een soort dataverbinding, o.m. noodzakelijk voor communicatie met de RNS-E).

Er zijn wel jongens die het doen. Het is dus mogelijk. Je moet dan de A6-RNS-E kopen (heeft een andere frontplaat dan die voor de A4), en een deel van de frontplaat afvijlen. Daarna e.v.t met schoenpoets de plaat in kleur van je dashboard krijgen. Kijk hier maar eens: http://home.comcast.net/~mtaylor68/rnseinstall.htm

Past niet perfect, maar komt in de buurt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Audi navigatie plus RNS-E scherm
    door Audivirus » 23 dec 2016 15:49 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 867
  • Nieuw navigatie/multimedia systeem voor Audi A3 2.0 TDI (2009)
    door Guul » 03 feb 2016 13:19 » in Aankoop advies
    Reacties: 0
    Weergaves: 610
  • Code achterhalen van Audi Navigation Plus
    door mikel » 16 mei 2015 20:54 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 2547
  • Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
    door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1404
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst