Becker 7820 werkt niet in Opel Astra Automaat bjr 96
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 03 feb 2007 15:00
Becker 7820 werkt niet in Opel Astra Automaat bjr 96
Heeft iemend misschie ervaring hiermee, heb bij automaterialen zaak ISO stekker gehaald en deze gemonteerd op de ISO stekker van OPEL. Dit is een blok van 3 stekkers.
Antenne aan de zijkant van rechter raamstijl gemonteerd.
Becker geeft op een gegeven moment aan dat de kalibreingsrit kan beginnen, maar na vele kilometers geen enkel effect van het herkennen van straten of iets dergeijks.
De gyro verandert steeds van getal - wiel staat op 68 3D Fix is ook in orde. status is 0
Als ik knop 1 en 10 indruk dan geeft, display aan 000 ook onder het rijden. pijlen wijzen in de achteruit richting
In de winkel waar ik de Iso stekkers gehaald hebben ze verteld dat deze speciaal voor Becker geschikt waren en ben inmiddels al 2 dagen bezig om apparaat aan de praat te krijgen.
PS Ik lees ook regelmatig dat stekkers soms verwisseld moeten worden, maar hoe moet je deze verwissellen.
Deze zitten n.l vast op stekkerblok.
Heeft iemand op deze vragen een antwoord alvast bedankt
Adalmo
Antenne aan de zijkant van rechter raamstijl gemonteerd.
Becker geeft op een gegeven moment aan dat de kalibreingsrit kan beginnen, maar na vele kilometers geen enkel effect van het herkennen van straten of iets dergeijks.
De gyro verandert steeds van getal - wiel staat op 68 3D Fix is ook in orde. status is 0
Als ik knop 1 en 10 indruk dan geeft, display aan 000 ook onder het rijden. pijlen wijzen in de achteruit richting
In de winkel waar ik de Iso stekkers gehaald hebben ze verteld dat deze speciaal voor Becker geschikt waren en ben inmiddels al 2 dagen bezig om apparaat aan de praat te krijgen.
PS Ik lees ook regelmatig dat stekkers soms verwisseld moeten worden, maar hoe moet je deze verwissellen.
Deze zitten n.l vast op stekkerblok.
Heeft iemand op deze vragen een antwoord alvast bedankt
Adalmo
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Zo te zien wordt dit veroorzaakt door het ontbreken van de puls.
Die zou in principe moeten zitten op A1, volgens:
Groet,
JW
Die zou in principe moeten zitten op A1, volgens:
Wat ik echter niet snap is dat verhaal over een blok van 3 stekkers. Kun je dat wat verduidelijken, evt met een fototje?Astra 9/1991 - 2/1998 Kabelfarbe: blau/rot. Am Radio - ISO Stecker A, PIN 1. Alternative: Kabelfarbe blau/rot. Beifahrerseite, unterm Handschuhfach, Stecker Motorsteuergerät
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
ook dit is voor mij geheel nieuw. Antenne hoort horizontaal gemonteerd te worden Blz 97Antenne aan de zijkant van rechter raamstijl gemonteerd.
Dat is het blok van de A, de B en de C stekkers.:blz 98Wat ik echter niet snap is dat verhaal over een blok van 3 stekkers.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Even voor mijn begrip: je hebt het over bladzijde 97 en 98. Is dat van het Astra instructieboekje of van wat anders?
Adalmo schreef:
Groet,
JW
Adalmo schreef:
en dat snap ik dus niet zo goed. In mijn beleving heb je altijd twee of evt drie afzonderlijke stekkers in je auto zitten, de ISO-A met de voedingen etc en de ISO-B met de luidsprekeraansluitingen. En soms die ISO-C, in een of andere vorm......de ISO stekker van OPEL. Dit is een blok van 3 stekkers.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Dat is van de inbouwhandleiding:
http://www.becker.de/beckerCC21/www_roo ... ing_Nl.pdf
http://www.becker.de/beckerCC21/www_roo ... ing_Nl.pdf
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Da's dan duidelijk, het gaat om het 3-blok op de Becker.
Maar in de Astra zit naar ik aanneem geen 3-blok zoals in Adalmo's posting gesteld werd, dat zijn twee afzondelijke stekkers, ISO-A en ISO-B.
Vraag is dus: zit er op pin 1 van de ISO-A al een draad? Dát zou dan de puls moeten zijn.
Ontbreekt die draad dan zal Adalmo 'm moeten opzoeken, zie de eerder gegeven aanwijzingen.
Groet,
JW
Maar in de Astra zit naar ik aanneem geen 3-blok zoals in Adalmo's posting gesteld werd, dat zijn twee afzondelijke stekkers, ISO-A en ISO-B.
Vraag is dus: zit er op pin 1 van de ISO-A al een draad? Dát zou dan de puls moeten zijn.
Ontbreekt die draad dan zal Adalmo 'm moeten opzoeken, zie de eerder gegeven aanwijzingen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 03 feb 2007 15:00
Ik heb nog wat foto's bijgesloten, zoals jullie kunnen zien behoort het 3 delige stekkerblok bij de Opel astra, waarvan het lange gedeelte niet van toepassing is op het Becker systeem.
Ook heb ik inmiddels vernomen dat de antenne niet tegen de raamstijl geplaatst mag worden. moet deze trouwens met de magneet kant altijd vlak op een metalen plaat gemonteerd worden?
Kan ik de pulsdraad dmv lampje meten of werkt deze alleen als de auto rijdt?
Overigens heb ik ook als de auto stilstaat bij draaiende motor (zie foto)geen reactie als ik knop 1 en 10 ingedrukt heb.
Vrg
Adalmo
Ook heb ik inmiddels vernomen dat de antenne niet tegen de raamstijl geplaatst mag worden. moet deze trouwens met de magneet kant altijd vlak op een metalen plaat gemonteerd worden?
Kan ik de pulsdraad dmv lampje meten of werkt deze alleen als de auto rijdt?
Overigens heb ik ook als de auto stilstaat bij draaiende motor (zie foto)geen reactie als ik knop 1 en 10 ingedrukt heb.
Vrg
Adalmo
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Zal even zoeken, maar van die stekker hebben we ergens een plaatje staan met de aansluitingen.
Succes = vaker opstaan dan je valt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Die magneetvoet kun je gebruiken om het plat op een stuk metaal te monteren. Dat kan ook met dubbelzijdige tape las je dat liever hebt of nodig is op plastic bijv.Ook heb ik inmiddels vernomen dat de antenne niet tegen de raamstijl geplaatst mag worden. moet deze trouwens met de magneet kant altijd vlak op een metalen plaat gemonteerd worden?
Dat kun je alleen met een proeflampje controleren dat uitgerust is met een LEDje. En omdat het een pulssignaal is dat gerelateerd is aan de snelheid van de auto werkt dat uitsluitend als de auto beweegt.Kan ik de pulsdraad dmv lampje meten of werkt deze alleen als de auto rijdt
Overigens heb ik ook als de auto stilstaat bij draaiende motor (zie foto)geen reactie als ik knop 1 en 10 ingedrukt heb.
Dat is maar goed ook!. Zie boven.
En als je ook het signaal van de achteruitrijverlichting aansluit, zullen de "direction" pijltjes ook steeds de corresponderende richting aangeven.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Kon hem even niet zo snel vinden, dus maar van een opel site gesnaaid.
Verder kun je de puls alleen meten met een rijdende auto. Langzaam rijden is het devies, pulsen kunnen namelijk zo veel zijn dat wanneer je een lampje er op zet, deze praktisch continue lijkt te branden.
De draden die omgewisseld worden, zijn doorgaans de rode en gele draad, oftewel de continue plus en de plus over contact slot. Of dat hier ook moet, weet ik niet. Met een beetje handigheid zijn ze wel uit het stekkerblok te halen.
Zie bijlage :
1 =STUURWIEL BEDIENING
2 =W DRAAD (GESCHAKELD PLUS)
3 =VERLICHTING
4 =MASSA
5 =SNELHEIDS PULS
6 =TELEFOON MUTE
7 =SPANNINGS VOORZIENING ANTENNE,WISSELAAR EN DISPLAY
8 =CONSTANT PLUS
9 =SPEAKER RECHTSACHTER MASSA
10 =SPEAKER RECHTSVOOR MASSA
11 =SPEAKER LINKSVOOR MASSA
12 =SPEAKER LINKSACHTER MASSA
13 =SPEAKER RECHTSACHTER PLUS
14 =SPEAKER RECHTSVOOR PLUS
15 =SPEAKER LINKSVOOR PLUS
16 =SPEAKER LINKSACHTER PLUS
17 =DISPLAY
18=DISPLAY
19 =DIAGNOSE AANSLUITING
20 =TELEFOON AUDIO IN MASSA
21 =CD WISSELAAR
22 =DISPLAY
23=TELEFOON AUDIO IN PLUS
24=CD WISSELAAR
25=CD WISSELAAR
26=CD WISSELAAR
Verder kun je de puls alleen meten met een rijdende auto. Langzaam rijden is het devies, pulsen kunnen namelijk zo veel zijn dat wanneer je een lampje er op zet, deze praktisch continue lijkt te branden.
De draden die omgewisseld worden, zijn doorgaans de rode en gele draad, oftewel de continue plus en de plus over contact slot. Of dat hier ook moet, weet ik niet. Met een beetje handigheid zijn ze wel uit het stekkerblok te halen.
Zie bijlage :
1 =STUURWIEL BEDIENING
2 =W DRAAD (GESCHAKELD PLUS)
3 =VERLICHTING
4 =MASSA
5 =SNELHEIDS PULS
6 =TELEFOON MUTE
7 =SPANNINGS VOORZIENING ANTENNE,WISSELAAR EN DISPLAY
8 =CONSTANT PLUS
9 =SPEAKER RECHTSACHTER MASSA
10 =SPEAKER RECHTSVOOR MASSA
11 =SPEAKER LINKSVOOR MASSA
12 =SPEAKER LINKSACHTER MASSA
13 =SPEAKER RECHTSACHTER PLUS
14 =SPEAKER RECHTSVOOR PLUS
15 =SPEAKER LINKSVOOR PLUS
16 =SPEAKER LINKSACHTER PLUS
17 =DISPLAY
18=DISPLAY
19 =DIAGNOSE AANSLUITING
20 =TELEFOON AUDIO IN MASSA
21 =CD WISSELAAR
22 =DISPLAY
23=TELEFOON AUDIO IN PLUS
24=CD WISSELAAR
25=CD WISSELAAR
26=CD WISSELAAR
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Succes = vaker opstaan dan je valt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 03 feb 2007 15:00
Vandaag bij de Opel dealer een Becker stekker aanpassing gehaald en hierop zat wel het benodigde puls signaal.
Ik heb daarom de stekker die ik vorige week gekocht had voor de Becker bij een automaterialenzaak, mogen teruggeven.
Overigens is alles nu bijna goed aangesloten, dit houdt in dat ik de antenne vlak gemonteerd heb.
De kalibratierit is ook uitgevoerd en na enige tijd kon ik een route invoeren.
Daarna knop 1 en 10 ingedrukt en zag dat als ik ga rijden de speedmeter waarde omhoog gaat en bij stilstand tot 0 gereduceerd wordt
De direction pijltjes veranderen niet van rijrichting als ik de automaat in de achteruit rijstand zet.
Als ik dan 100 meter achteruit rijd en daarna voorruit ga rijden raakt het systeem vreemdgenoeg niet van slag.
aanduidingen zijn tot op de meter nauwkeurig.
Als ik thuis aangekomen het contact van de auto helemaal uitzet en sleutel uit het contact haal en even later weer er in steek dan moet ik de ID code van de Becker opnieuw in gaan voeren en geeft het apparaat aan dat het een nieuwe Fix moet maken welke enige tijd duurt .
Dit is erg hinderlijk als je elke keer als je een rit gaat maken het hele apparaat weer opnieuw in moet stellen.
Wie kan mij helpen met dit probleem. Ik ben inmiddels door jullie hulp al weer een behoorlijk eind verder gekomen, alvast bedankt hiervoor.
Vrg
Adalmo
Ik heb daarom de stekker die ik vorige week gekocht had voor de Becker bij een automaterialenzaak, mogen teruggeven.
Overigens is alles nu bijna goed aangesloten, dit houdt in dat ik de antenne vlak gemonteerd heb.
De kalibratierit is ook uitgevoerd en na enige tijd kon ik een route invoeren.
Daarna knop 1 en 10 ingedrukt en zag dat als ik ga rijden de speedmeter waarde omhoog gaat en bij stilstand tot 0 gereduceerd wordt
De direction pijltjes veranderen niet van rijrichting als ik de automaat in de achteruit rijstand zet.
Als ik dan 100 meter achteruit rijd en daarna voorruit ga rijden raakt het systeem vreemdgenoeg niet van slag.
aanduidingen zijn tot op de meter nauwkeurig.
Als ik thuis aangekomen het contact van de auto helemaal uitzet en sleutel uit het contact haal en even later weer er in steek dan moet ik de ID code van de Becker opnieuw in gaan voeren en geeft het apparaat aan dat het een nieuwe Fix moet maken welke enige tijd duurt .
Dit is erg hinderlijk als je elke keer als je een rit gaat maken het hele apparaat weer opnieuw in moet stellen.
Wie kan mij helpen met dit probleem. Ik ben inmiddels door jullie hulp al weer een behoorlijk eind verder gekomen, alvast bedankt hiervoor.
Vrg
Adalmo
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42
Nou, met die laatste klacht kan zelfs ik je helpen : je hebt de geschakelde en de constante plus omgedraaid zitten. Die 2 even omdraaien en een nieuwe calibratierit maken, en volgens mij ben je dan helemaal klaar.
(nou ja, op dat achteruitrijsignaal na, dat zit zo te zien nog niet aangesloten. Is geen ramp, maar kan een nauwkeurigheidsafwijking opleveren. Beter gelijk even nalopen als je toch die twee plussen om moet draaien. Achteruitrijsignaal moet aangesloten worden op stekker A, pin 2 van je Becker. En die wijsheid heb ik van pag. 5 van bovengenoemde handleiding)
Navigeer ze!
(nou ja, op dat achteruitrijsignaal na, dat zit zo te zien nog niet aangesloten. Is geen ramp, maar kan een nauwkeurigheidsafwijking opleveren. Beter gelijk even nalopen als je toch die twee plussen om moet draaien. Achteruitrijsignaal moet aangesloten worden op stekker A, pin 2 van je Becker. En die wijsheid heb ik van pag. 5 van bovengenoemde handleiding)
Navigeer ze!
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 03 feb 2007 15:00
Betekend dit dat draad 1 en 7 doorgeknipt en verwisseld kunnen worden?
En daarna opnieuw solderen?
En daarna opnieuw solderen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Niet persé.Betekend dit dat draad 1 en 7 doorgeknipt en verwisseld kunnen worden?
En daarna opnieuw solderen?
Je kunt ook met een puntig voorwerp de busjes "losmaken". Ze worden geborgd dmv een soort weerhaakje dat naar binnen moet worden gedrukt.
Daarna gewoon van positie wisselen en ze klikken weer vast.
Edit: Zie dat JW nog "wakkerder" was dan ik. Hij merkte althans haarscherp op dat je 1 en 7 schreef waar 4 en 7 zou moeten staan!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Wat bedoel je met draad 1? Op welke positie zit 'ie van de stekker?
De voedingsdraden voor de Becker zitten op A4 en A7, zie het schema. En meet gewoon even of er op A4 wel accuplus, en op A7 geschakelde plus staat.
Eerst meten dus, dan weet je wat je wel of niet moet doen. NOOIT zomaar gaan knippen
Groet,
JW
De voedingsdraden voor de Becker zitten op A4 en A7, zie het schema. En meet gewoon even of er op A4 wel accuplus, en op A7 geschakelde plus staat.
Eerst meten dus, dan weet je wat je wel of niet moet doen. NOOIT zomaar gaan knippen
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 03 feb 2007 15:00
Nou het is gelukt hoor, mede dank zij jullie, heel hartelijk bedankt.
Zelfs ik kan met de spreekwoordelijke 2 linkerhanden een werkende navigatie installeren.
Wat een geweldige site trouwens.
Vrg
Adalmo
Zelfs ik kan met de spreekwoordelijke 2 linkerhanden een werkende navigatie installeren.
Wat een geweldige site trouwens.
Vrg
Adalmo
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Coördinaten inlezen met USB-stick bij Opel Astra K 2019 met Navi 900
door Ad de Laat » 19 apr 2016 20:18 » in Navigatie algemeen -
Reacties: 0
Weergaves: 1583
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1869
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 770
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 601
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 270
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1338
-
-
Navi 950 in Opel mokka vervangen door Android systeem
door Niekdelfgou » 18 jun 2017 22:26 » in Opel -
Reacties: 0
Weergaves: 2280
-