Ik heb een Audi A3 met een blaupunkt travelpilot E1 radio met ingebouwde gps. Deze gps werkt goed wanneer ik in een stad of op een gewone weg met gewone snelheid rijd (0km/u tot 100km/u). Wanneer ik een autostrade of snelweg op rijd (dus sneller rijd dan 100km/u) geeft de gps mijn positie (krijg het pijltje dat de windrichting aangeeft) niet meer weer & geeft ook geen instructies meer (bijvoorbeeld als ik een afslag moet nemen).
Ik heb de radio al eens laten vervangen maar heb hetzelfde probleem. (travelpilot E2)
Heb ook al verscheidene keren opnieuw gecalibreerd.
Heeft iemand een idee wat dit kan veroorzaken?
alvast bedankt.
Groeten.
Blaupunkt TravelPilot E1 E2
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 26 jan 2007 21:37
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Sommige auto's hebben een erg hoog "pulsgetal", dwz dat er veel meer dan 3000 pulsen per kilometer afgegeven worden. Bekend voorbeeld daarvan is de Mini.
Gevolg: als je dan hard gaat rijden worden er zóveel pulsen afgegeven dat de Navi ze niet meer kan tellen.
Oplossing: een API met een pulsdeler inbouwen. Kost iets van € 75,- Daarna opnieuw kalibreren en het is voor elkaar.
Groet,
JW
Gevolg: als je dan hard gaat rijden worden er zóveel pulsen afgegeven dat de Navi ze niet meer kan tellen.
Oplossing: een API met een pulsdeler inbouwen. Kost iets van € 75,- Daarna opnieuw kalibreren en het is voor elkaar.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 26 jan 2007 21:37
hey,
bedankt voor je antwoord. Ik ga vrijdag naar men garage en zal het hen eens voorleggen. Sinds de radio + auto nog in garantie is hoop ik dat zij voor de kosten opdraaien.
alvast bedankt!
bedankt voor je antwoord. Ik ga vrijdag naar men garage en zal het hen eens voorleggen. Sinds de radio + auto nog in garantie is hoop ik dat zij voor de kosten opdraaien.
alvast bedankt!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Laat je ons even weten hoe het verder gaat en of het opgelost wordt/is?
Die API is te koop bij Beijer-Autotechniek, zie http://www.beijerautotechniek.nl/AWS/do ... 202005.pdf , je garagist kan 'm daar aanschaffen.
Groet,
JW
Die API is te koop bij Beijer-Autotechniek, zie http://www.beijerautotechniek.nl/AWS/do ... 202005.pdf , je garagist kan 'm daar aanschaffen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat in een Audi A3 het probleem speelt van een te hoog pulsgetal. Er worden zeer regelmatig navi´s ingebouwd en dit is een nog niet eerder geuite klacht. Bovendien vind je in sommige specificaties regelmatig waarden van 4000-5000 pulsen per km.
Bij een Audi A3 zal het bij het GALA-signaal gaan om 8 pulsen per omwenteling dwz 1000:1.950*8=4102 pulsen per km.
Hoewel de oplossing met een API voor de hand lijkt te liggen, kan er iets anders aan de hand zijn in de elektronica van de Audi. Misschien dat de GALA er wel helemaal mee stopt bij hogere snelheden.
Gaarne jullie zienswijze.
Bij een Audi A3 zal het bij het GALA-signaal gaan om 8 pulsen per omwenteling dwz 1000:1.950*8=4102 pulsen per km.
Hoewel de oplossing met een API voor de hand lijkt te liggen, kan er iets anders aan de hand zijn in de elektronica van de Audi. Misschien dat de GALA er wel helemaal mee stopt bij hogere snelheden.
Gaarne jullie zienswijze.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Ik begrijp je overwegingen en bedenkingen bij de gedachte dat een (te) hoog pulsgetal de veroorzaker zou kunnen zijn van dit probleem.
Het is echter niet alleen het pulsgetal, maar ook de pulsbreedte die in combinatie met een hoog pulsgetal een probleem kan veroorzaken. Bij die combinatie blijft er te weinig "negatief" over om de pulsen nog netjes te kunnen verwerken.
Sommige navi's zijn daar meer gevoelig voor dan andere, dat is al eens aan de orde geweest op het duitse navi-forum.net. Ik zal eens kijken of ik dat nog terug kan vinden, het is al weer een paar jaar geleden dat het daar besproken werd.
Wordt vervolgd, hopelijk
Overigens kan het ook een kwestie zijn hoe en waar de puls vandaan gehaald is.
Volgens mijn gegevens zou 'ie hier te vinden moeten zijn:
Groet,
JW
Het is echter niet alleen het pulsgetal, maar ook de pulsbreedte die in combinatie met een hoog pulsgetal een probleem kan veroorzaken. Bij die combinatie blijft er te weinig "negatief" over om de pulsen nog netjes te kunnen verwerken.
Sommige navi's zijn daar meer gevoelig voor dan andere, dat is al eens aan de orde geweest op het duitse navi-forum.net. Ik zal eens kijken of ik dat nog terug kan vinden, het is al weer een paar jaar geleden dat het daar besproken werd.
Wordt vervolgd, hopelijk
Overigens kan het ook een kwestie zijn hoe en waar de puls vandaan gehaald is.
Volgens mijn gegevens zou 'ie hier te vinden moeten zijn:
In het tweede geval is een API m.i. een must.A3 2001- Kompaktstecker am Kombiinstrument, PIN 31, Kabelfarbe: blau/weiß
A3 2003-> Am ABS-Steuergerät schwarzer 47 Pin Stecker ( mit ESP ) Pin 10 ( ohne ESP ) Pin 17
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
http://www.navi-forum.net/board/a3-2-0- ... ignal.html
http://www.navi-forum.net/board/an-alle ... ignal.html
Om het makkelijker te maken
http://www.navi-forum.net/board/an-alle ... ignal.html
Om het makkelijker te maken
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Bedankt voor het opzoeken
Ik was ook al bezig geweest maar had nog niet datgene gevonden wat ik zocht, dat verhaal over die Mini...
Maarreh, dit zo lezende is het zeer wel begrijpelijk dat er een probleem kan zijn met de aansluiting van een Navi in een A3. Ben benieuwd naar het vervolg.
Groet,
JW
Ik was ook al bezig geweest maar had nog niet datgene gevonden wat ik zocht, dat verhaal over die Mini...
Maarreh, dit zo lezende is het zeer wel begrijpelijk dat er een probleem kan zijn met de aansluiting van een Navi in een A3. Ben benieuwd naar het vervolg.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 26 jan 2007 21:37
hey,
alvast bedankt voor jullie reacties. Ik moet eerlijk toegeven dat ik geen flauw idee heb waarover jullie het hebben, ken niets van het inbouwen van een gps. Maar hopelijk mijn garagisten wel
ik zie er wel staan Audi A3 2001 en 2003. De mijne is bouwjaar 2006. Als het enige verschil uitmaakt...
Groeten
alvast bedankt voor jullie reacties. Ik moet eerlijk toegeven dat ik geen flauw idee heb waarover jullie het hebben, ken niets van het inbouwen van een gps. Maar hopelijk mijn garagisten wel
ik zie er wel staan Audi A3 2001 en 2003. De mijne is bouwjaar 2006. Als het enige verschil uitmaakt...
Groeten
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat "A3 2003->" betekent 2003 en later.
Waarbij wel de opmerking gemaakt moet worden dat de eerder genoemde gegevens van eind 2005 zijn, bouwjaar 2006 staat daar dus nog niet bij. Maar dat wil niet zeggen dat het niet gewoon kan kloppen, zeker weten doe ik het echter niet.
Wie het wel zou moeten weten is jouw garagist. Desgewenst kan hij bij Beijer de pulsgegevens van jouw auto opvragen, zij leveren die tegen betaling aan garagisten.
Groet,
JW
Waarbij wel de opmerking gemaakt moet worden dat de eerder genoemde gegevens van eind 2005 zijn, bouwjaar 2006 staat daar dus nog niet bij. Maar dat wil niet zeggen dat het niet gewoon kan kloppen, zeker weten doe ik het echter niet.
Wie het wel zou moeten weten is jouw garagist. Desgewenst kan hij bij Beijer de pulsgegevens van jouw auto opvragen, zij leveren die tegen betaling aan garagisten.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 26 jan 2007 21:37
Hoi,
Effe een update:
Ben vandaag naar mijn garage geweest. En ze bevestigen het probleem. Ze hebben een onderdeel besteld dat ik binnen 2 weken kan laten installeren.
Ik houd jullie op de hoogte.
Groeten
Effe een update:
Ben vandaag naar mijn garage geweest. En ze bevestigen het probleem. Ze hebben een onderdeel besteld dat ik binnen 2 weken kan laten installeren.
Ik houd jullie op de hoogte.
Groeten
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 26 jan 2007 21:37
Hoi,
Ik ben net terug van een testrit. De garage heeft een pulsverdeler geinstalleerd. En de gps werkt prima nu, krijg een melding wanneer ik een afrit moet nemen + de afstand en verwachte tijd van aankomst is steeds zichtbaar. En alles viel onder garantie.
Bedankt voor jullie hulp.
Groeten
Ik ben net terug van een testrit. De garage heeft een pulsverdeler geinstalleerd. En de gps werkt prima nu, krijg een melding wanneer ik een afrit moet nemen + de afstand en verwachte tijd van aankomst is steeds zichtbaar. En alles viel onder garantie.
Bedankt voor jullie hulp.
Groeten
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Hulde voor de garage die dit, nog wel onder garantie ook, heeft opgelost voor je.
Ik mag hopen dat zij ook iets hebben opgestoken van dit nare fenomeen.
Ik mag hopen dat zij ook iets hebben opgestoken van dit nare fenomeen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Mooi dat het opgelost is, op deze voor jou perfecte manier
En het doet ons plezier te lezen dat dit forum daaraan z'n steentje heeft kunnen bijdragen, daar doen we het tenslotte voor.
Hou je ons een beetje op de hoogte van je wederwaardigheden met dit systeem?
Daar steken wij weer wat van op, en met ons de forumlezers die op zoek zijn naar een oplossing voor hun probleem of willen weten hoe anderen zo'n E-systeem ervaren
Groet,
JW
En het doet ons plezier te lezen dat dit forum daaraan z'n steentje heeft kunnen bijdragen, daar doen we het tenslotte voor.
Hou je ons een beetje op de hoogte van je wederwaardigheden met dit systeem?
Daar steken wij weer wat van op, en met ons de forumlezers die op zoek zijn naar een oplossing voor hun probleem of willen weten hoe anderen zo'n E-systeem ervaren
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 810