Aanwijzingen VDO Dayton MS4200rs iets eerder?
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 24 jan 2007 21:42
Aanwijzingen VDO Dayton MS4200rs iets eerder?
Is er op de ms 4200 rs een mogelijkheid om de aanwijzingen iets eerder door te laten komen? Ik vind dat ze wel erg laat door komen, de navigatie op zich werkt trouwens prima.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Als de aanwijzingen in jouw beleving te laat komen zou dat te maken kunnen hebben met een niet werkende tachopuls. Weet je zeker dat deze is aangesloten en ook werkt?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 24 jan 2007 21:42
Ik heb het idee dat de tachopuls wel is aangesloten, de instelling voor max. snelheid werkt namelijk wel en geeft ook een signaal als je boven de ingestelde snelheid komt. Mocht ik het verkeerd begrepen hebben; hoe kan ik dan controleren of het tachosignaal werkt?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 24 jan 2007 21:42
Ik heb inmiddels ergens op het forum de code voor het service menu gevonden, gelijk geprobeerd uiteraard en inderdaad; bij de externe signalen geeft hij een getal aan bij puls. Dat hij vervolgens ook bij achteruitrijden
"D" aangeeft komt waarschijnlijk omdat ik geen achteruitrijsignaal aangesloten heb.
"D" aangeeft komt waarschijnlijk omdat ik geen achteruitrijsignaal aangesloten heb.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Dit lezende zou het goed moeten zijn.
Heb je na de inbouw wel de tijd genomen om het systeem zichzelf te laten kalibreren, of ben je meteen gaan navigeren?
Heb je na de inbouw wel de tijd genomen om het systeem zichzelf te laten kalibreren, of ben je meteen gaan navigeren?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 24 jan 2007 21:42
Na inbouw een 20 min. rondgereden. maar wel direct navigerend. Is het zinvol om nogmaals te kalibreren?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Je kunt niet actief kalibreren!
Als je wat langer met de navi rijdt wordt de nauwkeurigheid steeds beter, maar deze zou na 20 min, althans bij een flink gevarieerd parcours, toch al vrij goed moeten zijn.
Een andere mogelijkheid is dat je pulssignaal zelf enigszins "vervuild" is met stoorspanningen of niet lineair verloopt.
Dan zijn de vreemdste toestanden mogelijk.
Als je wat langer met de navi rijdt wordt de nauwkeurigheid steeds beter, maar deze zou na 20 min, althans bij een flink gevarieerd parcours, toch al vrij goed moeten zijn.
Een andere mogelijkheid is dat je pulssignaal zelf enigszins "vervuild" is met stoorspanningen of niet lineair verloopt.
Dan zijn de vreemdste toestanden mogelijk.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 24 jan 2007 21:42
Oke, dank voor je antwoord. Zoals ik al zei het navigeren gaat op zich prima, ben zeer tevreden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
vervuiling kan ook optreden door het ontbreken van de achteruit rij signaal.
'Denkt' het systeem dat die 20 meter voorruit is gereden, komt er later een verificatie via gps signaal, loopt die ineens weer 20 meter achter ontdekt die dan, corrigeerd dat, maar past ondertussen ook de gemiddelde waarde van een puls aan.
Dus was het doorgaans zo dat één puls gelijk stond aan 2 meter vooruit, komt het systeem er op dat de puls voortaan gemiddels 1.8 meter vooruit is.
Zo krijg je ook afwijkingen.
'Denkt' het systeem dat die 20 meter voorruit is gereden, komt er later een verificatie via gps signaal, loopt die ineens weer 20 meter achter ontdekt die dan, corrigeerd dat, maar past ondertussen ook de gemiddelde waarde van een puls aan.
Dus was het doorgaans zo dat één puls gelijk stond aan 2 meter vooruit, komt het systeem er op dat de puls voortaan gemiddels 1.8 meter vooruit is.
Zo krijg je ook afwijkingen.
Succes = vaker opstaan dan je valt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 24 jan 2007 21:42
Duidelijk verhaal, ga van het weekend de achteruit puls aansluiten
Dankje
Dankje
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 885
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 59
-
-
Achtergrond verlichting MS4200RS
door Marcel21674 » 16 aug 2021 12:25 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 231
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 748
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 714
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 732
-
-
Vdo dayton monitor MM 3000/01 probleem
door Ries1804 » 28 aug 2018 22:26 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 434
-