DIN inbouwframe voor VDO Dayton MS4200 (RS)
-
- Senior Member
DIN inbouwframe voor VDO Dayton MS4200 (RS)
Ik ben voor mijn schoonvader aan het kijken naar een tweedehands MS4200 of MS4200RS.
Nu kom ik regelmatig systemen tegen zonder het DIN inbouw frame die ik dan maar aan mij voorbij laat gaan.
Maar nu vroeg ik mij af of dit frame los verkrijgbaar is? En zo ja, waar?
(In het VDO DAYTON onderdelen overzicht kom ik hem in iedergeval niet tegen.)
Nu kom ik regelmatig systemen tegen zonder het DIN inbouw frame die ik dan maar aan mij voorbij laat gaan.
Maar nu vroeg ik mij af of dit frame los verkrijgbaar is? En zo ja, waar?
(In het VDO DAYTON onderdelen overzicht kom ik hem in iedergeval niet tegen.)
VRM6100 + PC5200 (TomTom Tele Atlas Eur 2014-2015) + RCS5100 + RC5400 i.c.m. RCD3200 + MA6200
Nokia E72 met OVI Maps V3.04 en Sygic Mobile Maps 10
Voorheen: MS4200, MS4200RS en MS4400
Familie o.a. nog: MS4400 en MS4200RS (Navteq SC Eur 2011-2012)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Deze inbouwframes kun je meestal bij een garage of inbouwstation, na een vriendelijk verzoek, misschien wel zo mee krijgen. Veel meer dan een stuk blik waarvan je een aantal lipjes moet ombuigen is het niet.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Normal Member
Gerritje, weet je het zeker?
Ik bedoel dit: ik weet wat het DIN-concept inhoudt, maar ook mijn tweede MS4200RS is nogal moeilijk ingebouwd: de "losinrichting", die met de in te prikken pennen dus, is er afgeschroefd, en om het apparaat daarna in het ombouwframe te persen, is nogal wat kracht en "praatwerk" nodig. Het praatwerk komt vooral op de voorgrond als het vel van je vingers klemraakt. Daarná is het apparaat aangeplugd aan alle stekkers en is het volle inbouwframe in de auto geschroefd.
Ik bedoel maar: 't paste wel, maar anders dan veel mensen zich voorstellen
Groet
Ik bedoel dit: ik weet wat het DIN-concept inhoudt, maar ook mijn tweede MS4200RS is nogal moeilijk ingebouwd: de "losinrichting", die met de in te prikken pennen dus, is er afgeschroefd, en om het apparaat daarna in het ombouwframe te persen, is nogal wat kracht en "praatwerk" nodig. Het praatwerk komt vooral op de voorgrond als het vel van je vingers klemraakt. Daarná is het apparaat aangeplugd aan alle stekkers en is het volle inbouwframe in de auto geschroefd.
Ik bedoel maar: 't paste wel, maar anders dan veel mensen zich voorstellen
Groet
Sinds feb-2011 CD-70 van Opel (Zafira)
Hide post links |
-
- Senior Member
Ja, de VDO Dayton radio Navi's hebben toch het Philips-concept van ontgrendeling met die 2 U-vormige beugels?
Als je een inbouwframe van een Philips radio neemt zou het mijns inziens moeten passen. Ik heb zelf nooit enig probleem gezien bij het losmaken van een 4100 voor zo ver ik me herinner.
Maar er kunnen omstandigheden zijn die mij wellicht mijn mening moeten laten herzien.
Als je een inbouwframe van een Philips radio neemt zou het mijns inziens moeten passen. Ik heb zelf nooit enig probleem gezien bij het losmaken van een 4100 voor zo ver ik me herinner.
Maar er kunnen omstandigheden zijn die mij wellicht mijn mening moeten laten herzien.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Normal Member
Ja, díe pennen/U-beugels zijn bij mij noodgedwongen onbruikbaar; uitbouwen is de omgekeerde volgorde van inbouwen: frame losschroeven, alle stekkers (3*ISO, antenne, GPSantenne) los, hele handel, mét frame en al de auto uit.
Hide post links |
-
- Senior Member
Dan zit 'ie bij jou wel op een heel speciale manier ingebouwd
De standaardmethode zie je op pagina 3 van de instructie downloads.php?view=detail&action=rate&id=215&dlo=2 , figuur 8 en 10.
Simpelweg dat stuk blik in de DIN-opening schuiven, wat ombuigen om 'm vast te zetten en vervolgens schuif je er de 4200 zó in. Vervolgens kun je 'm er weer uithalen met de U-vormige beugeltjes.
Groet,
JW
De standaardmethode zie je op pagina 3 van de instructie downloads.php?view=detail&action=rate&id=215&dlo=2 , figuur 8 en 10.
Simpelweg dat stuk blik in de DIN-opening schuiven, wat ombuigen om 'm vast te zetten en vervolgens schuif je er de 4200 zó in. Vervolgens kun je 'm er weer uithalen met de U-vormige beugeltjes.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Blijkt alweer dat m'n geheugen nog redelijk functioneert!
Hide post links |
-
- Senior Member
Ík twijfelde daar ook niet aan, jij wél danGerritje schreef:Blijkt alweer dat m'n geheugen nog redelijk functioneert!
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Normal Member
De binnenkant van mijn dubbele DIN-vak is glad en hard plastic, dus de normale lipjes krijgen daar geen houvast op.
Daarom spreek ik ook van "geschroefd", aan mijn frame zitten twee oortjes met gaten op de correcte afstand om het frame op de door de autobouwer voorziene afstand (montageopeningen in het hardplastic van de vakken) vast te schroeven. (De oortjes zijn dus evenwijdig aan het vlak van het frontje)
Dat was ook voor mij nieuw.
Daarom spreek ik ook van "geschroefd", aan mijn frame zitten twee oortjes met gaten op de correcte afstand om het frame op de door de autobouwer voorziene afstand (montageopeningen in het hardplastic van de vakken) vast te schroeven. (De oortjes zijn dus evenwijdig aan het vlak van het frontje)
Dat was ook voor mij nieuw.
Hide post links |
-
- Senior Member
Bedankt voor het meedenken. Heb nog wel ergens een oude Philips liggen, zal eens kijken of dat wil passen.
VRM6100 + PC5200 (TomTom Tele Atlas Eur 2014-2015) + RCS5100 + RC5400 i.c.m. RCD3200 + MA6200
Hide post links |
-
- Senior Member
Als ik me niet vergis zou je dit vak er eerst uit moeten halen alvorens het inbouwframe te gebruiken. Dan een apart "aflegvak" oid voor het overblijvende DIN vak monteren.De binnenkant van mijn dubbele DIN-vak is glad en hard plastic, dus de normale lipjes krijgen daar geen houvast op.
Als dat bij deze auto (welke is dit dat?) anders moet is dit wel een wel heel bijzonder,of zo je wilt eigenwijs, ontwerp.
Nu begin ik ook te begrijpen waarom het zo moeilijk gaat.
Hide post links |
-
- Normal Member
Juist, ja: het zijn 2 aparte en los ingeschroefde aflegvakken, beide op DIN-maatvoering.
De auto is een DAEWOO (zo je wilt, het is nú een Chevvy) Tacuma, zie mijn tag.
Ik weet dat er ook aparte montagesteunen te koop zijn voor GSM-telefoons/carkits; dit ook al in verband met deze vakken.
De auto is een DAEWOO (zo je wilt, het is nú een Chevvy) Tacuma, zie mijn tag.
Ik weet dat er ook aparte montagesteunen te koop zijn voor GSM-telefoons/carkits; dit ook al in verband met deze vakken.
Hide post links |
-
- Average Member
Die vreemde methode van uitbouwen is dat ook actie matig / Tacuma=actiemodel /
Of is ja Tacuma voorzien van zo'n vervloekte japans systeem waarbij je de radio eerst moet vastschroeven aan de auto en dan pas het dashbord kan dichttimmeren?
Of is ja Tacuma voorzien van zo'n vervloekte japans systeem waarbij je de radio eerst moet vastschroeven aan de auto en dan pas het dashbord kan dichttimmeren?
Heb ik alles ? Bord voor mijn kop, stuk in mijn kraag, brok in mijn keel, tranen in mijn ogen, water in mijn handen, lood in mijn schoenen ?
Dan ga ik naar mijn werk !
Hide post links |
-
- Normal Member
Goede middag, quattro_rs,
Nee, de inbouw en uitbouw is, zoals jij dat aanduidt, het door jou "vervloekte japanse systeem", eerst vastschroeven, dan netjes de laatste schroefkoppen afdekken met door de bouwer meegeleverde dekplaatjes.
Het amusante is dat vele "amateur-verzamelaars" van losse autoradio's / navi's dit weten én weten dat dat wat lastiger losgaat dan met beugeltjes of zuignappen: daarom beginnen ze er maar niet aan. "Elk nadeel heb z'n voordeel!"
Ik zie in je laatste post (niet te verwarren met "Last Post") overigens dat jouw actie zich heeft beperkt / uitgebreid tot model ROFL?!
Nee, de inbouw en uitbouw is, zoals jij dat aanduidt, het door jou "vervloekte japanse systeem", eerst vastschroeven, dan netjes de laatste schroefkoppen afdekken met door de bouwer meegeleverde dekplaatjes.
Het amusante is dat vele "amateur-verzamelaars" van losse autoradio's / navi's dit weten én weten dat dat wat lastiger losgaat dan met beugeltjes of zuignappen: daarom beginnen ze er maar niet aan. "Elk nadeel heb z'n voordeel!"
Ik zie in je laatste post (niet te verwarren met "Last Post") overigens dat jouw actie zich heeft beperkt / uitgebreid tot model ROFL?!
Hide post links |
-
- Average Member
???????
?????Ik zie in je laatste post (niet te verwarren met "Last Post") overigens dat jouw actie zich heeft beperkt / uitgebreid tot model ROFL?!
Heb ik alles ? Bord voor mijn kop, stuk in mijn kraag, brok in mijn keel, tranen in mijn ogen, water in mijn handen, lood in mijn schoenen ?
Hide post links |
-
- Normal Member
@ Quattro_rs: Off topic/ Rolling On the Floor with Laughter = ROFL /end Off topic
@ Marc: Paste het?
@ Marc: Paste het?
Hide post links |
-
- Senior Member
Heb het frame liggen. Alleen door omstandigheden nog niet aan proberen toegekomen, maar hou je op de hoogte.TNZKKA schreef:@ Marc: Paste het?
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 715