Blaupunkt e2 in een VW Touran: slechte radio-ontvangst

scheepsbel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 okt 2006 17:30

Blaupunkt e2 in een VW Touran: slechte radio-ontvangst

Bericht door scheepsbel »

ik heb een touran uit 2004 met sinds kort een e2 navigatie. De navigatie is uitstekend maar de radio ontvangst is dramatisch slecht. Ik heb er een fantoomvoeding tussenzitten maar ik heb het idee dat dit ding of niet helpt of stuk is.
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enigste ben dus is mijn vraag of iemand een oplossing heeft?
:lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
-KJ-
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 dec 2006 14:18

Bericht door -KJ- »

Bekend probleem bij alle Volkswagens: het verrotte fantoomvoedingsysteem plus de slechte antennes. Ik heb een nieuwe antenne geplaatst (Hirschmann) en een losse draad getrokken voor de voedingsspanning van de antenneversterker (zit in de antennevoet). Je radio heeft vrijwel zeker een geschakelde 12V uitgang die spanning afgeeft als de radio aangaat. Daar heb ik de spanningsdraad van de antenne op aangesloten en sindsdien is het signaal sterk verbeterd!
Je kunt natuurlijk ook even bij de dealer vragen of ze je huidige fantoomvoeding checken. Mocht deze stuk zijn, dan is een nieuwe niet erg duur.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

http://www.navigatiehelpsite.info/Forum ... ran&t=5542
Mijn eigen ervaring met de ontvangst in de Touran was in eerste instantie ook niet geweldig maar toen bleek als snel dat er een hele serie was met een zeer matig werkende antenneversterker. Die werd schijnbaar pas vervangen als de klant een klacht had. Nou die had ik en door het demonstreren van nog 4 stuks Touran met dezelfde rottige ontvangst dacht men mij overtuigd te hebben van de onzin van mijn klacht. Echter nummer 5 en 6 hadden perfecte ontvangst en dus moest gedeeltelijk de hemel er uit en ik snap best dat de garage daar niet bijster gelukkig mee is.
De ondeugdelijkheid van de antenneversterker is eenvoudig te controleren door even te proberen of de AM het doet.
Mij probeerde men te laten geloven dat in Nederland geen AM meer te ontvangen was!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Slechte navigatie
    door Tabasco » 21 apr 2022 19:04 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 265
  • slechte kwaliteit routeberekening Nuvi 2595
    door TeunV » 09 sep 2016 21:27 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 551
  • Slecht to geen GPS ontvangst
    door laurenszegers » 07 okt 2014 21:07 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 2131
  • Geen GPS ontvangst Laguna 2004
    door kevpau » 15 jun 2015 00:51 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 964
  • radio antenne
    door freebird » 02 sep 2015 15:31 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 708
  • Igo primo stem gps plus radio
    door Fox » 03 dec 2014 22:43 » in Overige merken -- MOBIEL --
    Reacties: 0
    Weergaves: 1578
  • Compositionele Media logo radio toevoegen
    door rjdewit » 25 feb 2017 14:41 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 473

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”