wie kan mij vertellen hoe het komt dat mijn nieuwe mobiele becker 7988 slechte ontvangst van de gps signalen heeft?
heb naast deze ook de cascade en die doet het perfect, zowel navigeren als bellen, maar deze 7988 doet er echt lang over voordat het begint, omdat deze iedere keer aangeeft geen gps signaal heeft, en ik had het eigenlijk gekocht omdat je het makkelijk in een andere auto kunt zetten, en nu duurt het minimaal 2 minuten voordat het een signaal ontvangt en je in de goede richting stuurt.
Becker Highspeed 7988: slechte ontvangst
-
- Starting Member
-
- Senior Member
Dat is niet traag, dat is snel voor zo'n systeem.en nu duurt het minimaal 2 minuten voordat het een signaal ontvangt en je in de goede richting stuurt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
En zeker als de gebruiker dan intussen is gaan rijden met z'n systeemGerritje schreef:Dat is niet traag, dat is snel voor zo'n systeem.en nu duurt het minimaal 2 minuten voordat het een signaal ontvangt en je in de goede richting stuurt.
Velen denken dat het ontvangen van GPS signalen zoiets is als wanneer je een radio aan zet, knop omdraaien en hup, geluid.
Dat zit echter heel anders, het is onder andere door Gerritje en mij al vaker op dit forum geschreven: de GPS gegevens moeten in de Almanac van het systeem vastgelegd worden en vervolgens moet aan de hand daarvan een serie berekeningen gedaan worden.
Bij een koude start 's morgens duurt dat proces enige tijd, dan staan er andere satellieten aan de hemel dan de avond te voren toen 'ie uitgeschakeld werd.
Na een onderbreking van een uurtje of zo duurt het korter tot het weer hebben van een Fix.
Het snelste gaat een fix als de auto stilstaat, al rijdende duurt het langer. Is ook logisch, immers al rijdende maak je bochten en dan ziet de GPS antenne weer andere satellieten opdoemen die ook eerst weer vastgelegd noeten worden. Heb je eenmaal een Fix zal dat sneller gaan.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 290