Blaupunkt DX-R70 met ontvangstprobleem!

jjvwier
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:28

Blaupunkt DX-R70 met ontvangstprobleem!

Bericht door jjvwier »

Wie kan mij helpen van deze forum site. Ik heb een tergend probleem met een Dx-r70. Een goed gebruikt exemplaar. Vorige gebruiker heeft hem als goed aan mij verkocht. Bij inbouw, die ik net zoals mijn vorige Rns149 inbouwde, verliep de eerste calibratie al niet goed. Het proces werd niet 100% afgemaakt. Ineens schoot hij aan het navigeren. Dat heeft hij een drie weken volgehouden, en daarna begon de ellende.
Steeds kon ik niet goed calibreren, omdat de satelieten niet werden ontvangen.
Ik heb mijn oude Gps antenne van de Rns 149 in de auto laten zitten, en deze dus aangesloten op de dx-r70. De antenne die ik er bij kreeg, heb ik samen met de rns149 verkocht.
Ik heb het apparaat laten controleren bij een speciaalzaak, die hebben hem getest met een Bosch antenne, en hij heeft daar goed gewerkt volgens de monteur.

Echter in mijn auto, een Volvo 440, krijg ik steeds het volgende. Bij compleet afsluiten van het apparaat van de stroom, en het resetten naar fabriekinstellingen, krijg ik na een minuutje de eerste satelieten binnen, tot ongeveer 7 stuks. Dan denk ik , het is weer goed. Na een half uur terug in de auto, krijgt ie weer 0 satelieten binnen! Alles weer weg en ik krijg het dan niet meer voorelkaar met het ding. Ik snap er geen jota meer van. Wie heeft ook maar het minste vermoeden wat het kan zijn, ik ben er super gefrustreerd van . Wat een ellende allemaal.

kan het die oude antenne zijn???? Is die wel geschikt voor een DX r 70 ? Heeft ie wel voldoende ontvangst voor dit apparaat? Waarom een bepaalde tijd wel en na een half uur weer basta?
De interne testen geven alles goed aan, de sensoren ok in terne test ok, noem het maar. Gps receiver ok!!!!????

Wie geeft mij de verlossende tip??

Dgene die me helpt stuur ik een persoonlijke bedankkaart.

Johan
Volvo 480

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Zou het niet kunnen zijn dat je de constante en de geschakelde plus hebt omgeraaid? Als je terugkomt na een half uur, is je systeem dan uitgeschakeld geweest of bedoelde je ermee dat ie na een half uur werkend te zijn geweest ermee kapt?

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zou het niet kunnen zijn dat je de constante en de geschakelde plus hebt omgeraaid?
Lijkt me onwaarschijnlijk omdat er eerst een RNS 149 in zat en die heeft dezelfde aansluitingen.
Ik denk veeleer in de richting van een warmtprobleem. Daardoor zou een eventuele printbreuk op kunnen spelen of een andere elektronische fout optreden. Zonder een echte hobbyist lijkt reparatie niet zinvol. Geef hem maar terug aan de verkoper.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ook maar even een duit in het zakje..

Wat ik nog niet gelezen heb is of er bij het navigeren zelf iets fout gaat, Johan schrijft slechts over de problemen met de GPS ontvangst. Als dat inderdaad wel het geval is zou het door iets heel anders veroorzaakt kunnen zijn.
De Volvo 440 heeft namelijk vaak hetzelfde probleem als z'n opvolger, de V40, en wel een niet stabiele puls.
Bij sommige navi's levert dat weinig problemen op, andere hebben daar meer problemen mee.

Het zou dus kunnen zijn dat de 149 ongevoeliger was voor die instabiele puls dan de R70.
Daarop zou ook kunnen duiden wat je schreef:
Ik heb het apparaat laten controleren bij een speciaalzaak, die hebben hem getest met een Bosch antenne, en hij heeft daar goed gewerkt volgens de monteur.
, want op zich is het ontbreken van de GPS informatie bij het inschakelen geen probleem immers de navi werkt voornamelijk met gyro en puls.

Dus even in de goede volgorde:
-Is er een probleem bij het navigeren?
-Of is er slechts de constatering dat er weinig sat's ontvangen worden bij het inschakelen?

Groet.
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jjvwier
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:28

Bericht door jjvwier »

bedankt voor de reacties! Ik zat me net af te vragen of ik de rns 149 ook nog in deze auto heb gebruikt, en dat blijkt juist. Daar heeft de 149 dus goed in gewerkt, dus zou de wisseling van schakel+ en constante + uitgesloten moeten zijn. Want als dat het geval zou zijn zou hij toch ook de andere gegevens zoals audioinstellingen kwijt moeten zijn na het afschakelen van het contact met de sleutel.

Nee, het was zo dat bij verlaten van de auto, dus contact uit, de satelieten als sneeuw voor de zon verdwenen als ik de volgende dag terug kwam.
Echter na het loskoppelen en resetten op fabriekinstelling heb ik gisteravond weer 7 stuks gekregen, en , het is niet te geloven, gisteravond heb ik weer 2 routes probleemloos kunnen navigeren.

Wat ik vergat te vermelden, is dat mijn achteruitsignaaldraad was losgeschoten uit zón draadkneveltje van plastic. Ik heb die opnieuw met een kroonsteen op massadraad vast geschroefd. Mischien in combinatie met de resetactie dat ie het nu weer begrepen heeft hoe het moet.
Ik ga straks weer kijken of het nog steeds werkt!

Johan
Volvo 480

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jjvwier
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:28

Bericht door jjvwier »

Nou , vnmiddag weer gecheckt en wat denk je? Weer het zelfde liedje Geen sat ontvangst. Tevens geen goede navigatie, hij zat er straten ver naast

Ik heb ontdekt dat de tachowaarde en snelheid totaal niet constante waarden zijn tijdens het rijden Het springt bv van 120 km/h naar 77, naar 110 etc. Tevens de tachowaarde. Geen touw aan vast te krijgen

Is dit nu het probleem ? Ik heb zelf een externe pulsgever gemonteerd op de as. is dit mischien ontregelt? Jw ?

Johan
Volvo 480

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik houd het op mijn eerdere conclusie of iets dat daar op lijkt, hele of halve temperatuur afhankelijke printbreuk
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jjvwier
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:28

Bericht door jjvwier »

Vandaag met de hotline van blaupunkt gebeld. De meneer zei me dat :

er wel iets defect kan raken aan de gps antenne, komt voor.
De antenne uitproberen op het dakvan de auto
Een Boschantenne proberen van de speciaalzaak.
Dansende waarden van tacho en snelheid komen van slechte Gps ontvangst ( haalt snelheid uit GPS info)

OWrdt vervolgd, ik ga de antenne op het dak plakken

Johan
Volvo 480

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dansende waarden van tacho en snelheid komen van slechte Gps ontvangst ( haalt snelheid uit GPS info)
Deze dienst van Blaupunkt is dus één van de service-instanties in Nederland waar kennelijk zelfs analfabeten worden aangenomen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jjvwier
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:28

Bericht door jjvwier »

de hele of halve of driekwart temp afhankelijke printbreuk zat er het meest dicht bij: voor € 95 is er bij mijn dealer een gebruikte GPS reciever in gezet uit een rns 3, en meteen 8 stabiele satelieten.

Nu is het navigeren geblazen naar de rimboe als het moet, perfect werkend.

Ieder bedankt voor het meedenken en suggesties,

Johan
Volvo 480

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Blaupunkt FX SD kaart ruilen
    door FOCUSopFORD » 11 jun 2015 22:45 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 791

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”