Bestemming buiten het opgeslagen gebied

Robertje
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2006 17:14

Bestemming buiten het opgeslagen gebied

Bericht door Robertje »

Hallo,
Ik heb een Blaupunkt Travelpilot E2 in mijn auto.
Netjes geinstalleerd in de garage.
Het apparaat heeft een jaar prima gefunctioneerd, radio, cd en navigatie.
Echter, wanneer ik nu mijn navigatie start en voer een adres in uit het geheigen, wordt aangegeven dat de route word berekend. Maar na een paar tellen hoor ik dat de bestemmingh buiten het opgeslagen gebied ligt.
Wanneer ik de cd rom (origineel)(2004) er in doe, maak dit geen verschil uit.
Als ik een nieuw adres in wil voeren wordt gevraagd; " Plaats de passende cd". Die zit er in, maar er gebeurd niks.
Het vreemde is dat wanneer ik de navigatie gewoon laat aanstaan( en de pijl verschijnt ) en ik kom op de plaats van bestemming, zegt ie wel dat de bestemming bereikt is !!??

Ik heb vandaag gebeld naar Blaupunkt en daar vertelde ze dat ik maar een nieuwe cd moest kopen, eentje van 2006.
Als dat niet zou helpen moest ik het apparaat maar via een dealer laten opsturen naar hun, zodat ze die konden nazien.

Omdat het apparaat het altijd heeft gedaan lijkt het me niet dat het aan de cd kan liggen. Deze is nog netjes, geen krasjes. Een normale cd doet het ook nog, dus de laser etc is goed.
Er wordt nog wel doorgeteld via de Ol en Nb, dus ook de GPS is nog goed.

De vraag na dit verhaal,
Heeft iemand dit al eens meegemaakt, Wat kan ik er aan doen, is een nieuwe cd een optie?? ( 149 euro !!) of zou het een softwareprobleem zijn.
Moet ik misschien maar eens de accu losmaken en alles een opnieuw proberen in te stellen?

Graag raad.
mvrgr
Robert :shock:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wat jij hier beschrijft lijkt toch het meest op een probleempje met een verrvuilde laserlens.
Gewone muziek CD's kan hij nog wel lezen maar dat is ook veel minder kritisch dan een kaart CD met veel meer gegevens. Wordt er stevig gerookt in de auto?
Ik zou zeker niet in eerste instantie een nieuwe CD kopen of Blaupunkt moet garanderen dat als het niet helpt, zij deze weer terugnemen.
Maak het apparaat open, bovendeksel verwijderen en reinig de laserlens met een wattenstaafje gedrenkt in isopropanol. Nog geen resultaat dan kun je hem altijd nog opsturen, evt naar een reparatiecentrum bij jou in de buurt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Robertje
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2006 17:14

Bericht door Robertje »

Oke, het is een goede tip van die lens. Ik heb wel al geprobeerd om er een cd met MP3 af te spelen en dat was zonder probleem.n Ik ga dat in ieder geval proberen.!!
Ik laat het weten.

Elders las ik dat het zou kunnen liggen aan een pulsdraad.
Waar vind ik die en zou dat ook kunnen?
Robert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Elders las ik dat het zou kunnen liggen aan een pulsdraad.
Waar vind ik die en zou dat ook kunnen?
Als er geen probleem was met navigeren mag ik aannemen dat de puls goed aangesloten is geweest
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Robertje
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2006 17:14

Bericht door Robertje »

Ik heb de cd nogmaals fink schoongemaakt en een paar keer over mijn broek gehaald om wat statische elctr. op te wekken zodat het vuil op de lens verwijderd zou worden door tegen de cd aan te gaan. ( theoretisch )
Awel, het apparaat doet het weer, dus bedankt voor de reactie(s) !!!!!!!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bloemie55
Junior Member
Junior Member
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 jun 2007 21:44

Bericht door bloemie55 »

kan ook wezen dat er in het gebied erg veel huisnummers zijn en dan doet de nav ook niets ,heb zo iets in Hoorn gehad met een dx.

waren huisnummers 1 t/m 1100 van wel een flat huis huizen die er dwars op de straat stond enz ,maar wel allemaal de zelfde straatnaam.

kan je vertellen truus wist het even niet meer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”