Flitspalen op Pioneer AVIC-HD1BT

Gebruikersavatar
PeterV
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 aug 2006 14:25

Flitspalen op Pioneer AVIC-HD1BT

Bericht door PeterV »

Heeft er iemand al ervaring met het uploaden van flitspaalinfo in het AVIC-HD1BT,
en welke zender is het beste ivm TMC in Nederland en in Duitsland.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hoe het zit met de flitspalen weet ik niet, wellicht kan iemand anders je daarmee helpen. M.b.t. de TMC-zenders is het lastig te zeggen (ieder heeft zijn voorkeur), maar de meesten kiezen voor Radio 1 (RWS-NOS) of Radio 3 (3FM). Deze zenders hebben dezelfde bron en worden meestal aangeduid als 'beste'. Echter, deze zenders zenden geen mobiele flitsinformatie uit. Dat doen alleen de Vialis-zenders (BNR, Q-music en Radio 538). Zoek anders eens op dit forum, daar kan je meer info vinden over TMC-zenders enzo.

In Duitsland is het zeer afhankelijk waar je rijdt... Over welk deel van Duitsland wil jij wat weten?

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Flitspalen op Pioneer AVIC-HD1BT

Bericht door JW »

PeterV schreef:Heeft er iemand al ervaring met het uploaden van flitspaalinfo in het AVIC-HD1BT,
en welke zender is het beste ivm TMC in Nederland en in Duitsland.
Kun je die überhaupt uploaden naar de HD1BT?
Ik heb het Manual eens doorgelezen maar kan daarin helemaal niets vinden van het zelf uploaden van POI's ed.....
Waar heb jij dat zien staan?

En voor de beste (?) TMC zenders in ons land moet je inderdaad even wat lezen in het TMC gedeelte van dit forum.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
PeterV
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 aug 2006 14:25

Re: Flitspalen op Pioneer AVIC-HD1BT

Bericht door PeterV »

Ik heb dit niet in de manual gelezen maar ergens op internet(waar weet ik niet) had iemand gebeld met pioneer zelf en kon je een update kopen voor ik dacht 39.00 euro.
en als je de navigatie geupdate wilt hebben hoe gaat dat dan?

gr Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Jammer dat je niet meer weet waar je dat gelezen hebt. Ik vermoed namelijk dat die flitspalen op de Speedtraps-CD staan en gebruikt kunnen worden in de oudere Pioneer 1-DIN, die afgeleid is van de Becker.
Maar da's een heel ander verhaal.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
PeterV
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 aug 2006 14:25

Bericht door PeterV »


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Inderdaad, dus wel voor jouw Pioneer. Ik had dit nog niet eerder gezien.
En dus: wat let je, behalve de prijs van € 59 misschien om dit aan te schaffen? Want het is wel een stevig bedrag......
Flitsinfo Benelux kost mij € 15/jr bij een tweejaars abo, met gratis updates.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kadbr0
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 dec 2006 17:40

Bericht door kadbr0 »

Ik heb de Speed Camera Plus aangeschaft voor 59€. Niet goedkoop maar je hebt het er al uit als je 1 bekeuring voorkomt. :lol: Downloaden, branden op CD, en installeren op de Pioneer is betrekkelijk eenvoudig.

In het Instellingen menu krijg je een nieuwe optie om de Blackpoints in te stellen, maar dat gaat niet verder dan aan- en uitzetten op verschillende soorten wegen. Op de kaart verschijnen 3 soorten icons, nl. voor roodlicht camera's, snelheidscamera's, en nog eentje (een soort camera icon) voor snelheidscamera's waarbij ik het verschil met de vorige nog niet helemaal helder heb. Als je een snelheidscamera nadert begint het systeem te piepen zodat je goed gewaarschuwd wordt.

Wel heb ik nog wat opmerkingen cq. vragen voor andere gebruikers van dit systeem.

1) Die piep krijg ik soms wel en soms niet, geen idee waar dat vanaf hangt.
2) In Nederland zijn er nogal wat gecombineerde snelheid/roodlicht camera's, TeleAtlas klassificeert die nogal eens als pure roodlicht camera's. Hiermee moet je dus oppassen.
3) Ik weet niet of dit systeem ook waarschuwingen oppikt van TMC. Die heb ik op Via staan waar die meldingen wel doorgegeven worden.

Dik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik leef erg met je mee maar wat is nu eigenlijk het probleem?
Rij gewoon overal de normale, toegestane snelheid en stop voor rood dan hoef je ook niet op je schermpje te letten.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kadbr0
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 dec 2006 17:40

Bericht door kadbr0 »

Ja, zoete lieve Gerritje, wat doe jij eigenlijk in deze thread als je nooit te hard rijdt ?

Voor rode lichten stop ik altijd, dat is geen probleem. Ietsje harder rijden dan 50, 80, of wat de plaatselijke max. snelheid ook moge zijn overkomt je echter heel erg gemakkelijk, zeker met moderne auto's. Je kunt ook niet de hele tijd maar naar je snelheidsmeter zitten turen. Het is dan simpelweg erg praktisch als je navigatiesysteem even een bliebje geeft als er weer een flitspaal voor snelheidsmeting aankomt, dan kun je even wel naar die snelheidsmeter kijken en eventueel wat afremmen om een bon te voorkomen.

En dank voor je medeleven.

Dik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

kadbr0 schreef:Ja, zoete lieve Gerritje, wat doe jij eigenlijk in deze thread als je nooit te hard rijdt ?
De stand is 1-1 en we gaan weer gewoon on-topic zonder snedigheden over en weer...
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jamest
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:54

Bericht door jamest »

kadbr0 schreef:Ik heb de Speed Camera Plus aangeschaft voor 59€. Niet goedkoop maar je hebt het er al uit als je 1 bekeuring voorkomt. :lol: Downloaden, branden op CD, en installeren op de Pioneer is betrekkelijk eenvoudig.

In het Instellingen menu krijg je een nieuwe optie om de Blackpoints in te stellen, maar dat gaat niet verder dan aan- en uitzetten op verschillende soorten wegen. Op de kaart verschijnen 3 soorten icons, nl. voor roodlicht camera's, snelheidscamera's, en nog eentje (een soort camera icon) voor snelheidscamera's waarbij ik het verschil met de vorige nog niet helemaal helder heb. Als je een snelheidscamera nadert begint het systeem te piepen zodat je goed gewaarschuwd wordt.

Wel heb ik nog wat opmerkingen cq. vragen voor andere gebruikers van dit systeem.

1) Die piep krijg ik soms wel en soms niet, geen idee waar dat vanaf hangt.
2) In Nederland zijn er nogal wat gecombineerde snelheid/roodlicht camera's, TeleAtlas klassificeert die nogal eens als pure roodlicht camera's. Hiermee moet je dus oppassen.
3) Ik weet niet of dit systeem ook waarschuwingen oppikt van TMC. Die heb ik op Via staan waar die meldingen wel doorgegeven worden.

Dik
De piep krijg je alleen voor camera's die in jouw rijrichting staan. Voor zover ik heb gemerkt worden waarschuwingen via TMC ook aangegeven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

jamest schreef:
kadbr0 schreef:Ik heb de Speed Camera Plus aangeschaft voor 59€. Niet goedkoop maar je hebt het er al uit als je 1 bekeuring voorkomt. :lol: Downloaden, branden op CD, en installeren op de Pioneer is betrekkelijk eenvoudig.

In het Instellingen menu krijg je een nieuwe optie om de Blackpoints in te stellen, maar dat gaat niet verder dan aan- en uitzetten op verschillende soorten wegen. Op de kaart verschijnen 3 soorten icons, nl. voor roodlicht camera's, snelheidscamera's, en nog eentje (een soort camera icon) voor snelheidscamera's waarbij ik het verschil met de vorige nog niet helemaal helder heb. Als je een snelheidscamera nadert begint het systeem te piepen zodat je goed gewaarschuwd wordt.

Wel heb ik nog wat opmerkingen cq. vragen voor andere gebruikers van dit systeem.

1) Die piep krijg ik soms wel en soms niet, geen idee waar dat vanaf hangt.
2) In Nederland zijn er nogal wat gecombineerde snelheid/roodlicht camera's, TeleAtlas klassificeert die nogal eens als pure roodlicht camera's. Hiermee moet je dus oppassen.
3) Ik weet niet of dit systeem ook waarschuwingen oppikt van TMC. Die heb ik op Via staan waar die meldingen wel doorgegeven worden.

Dik
De piep krijg je alleen voor camera's die in jouw rijrichting staan. Voor zover ik heb gemerkt worden waarschuwingen via TMC ook aangegeven.
Als 'ie afgestemd staat op één van de drie commerciële VIA(lis)-zenders tenminste. Dat zijn Radio 538, Q-Music en BNR.
In het TMC draadje zijn daar alle details over te lezen, en ook de waarschuwing dat deze gegevens verre van volledig zijn, wat heet.... :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kadbr0
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 dec 2006 17:40

Bericht door kadbr0 »

Ik kom toch nog even terug op het geven van een waarschuwingsgeluid door de Pioneer. Als ik over de N44 rijd van Wassenaar naar Den Haag en weer terug passeer ik in beide richtingen 3-4 snelheidscamera's die keurig op de kaart worden aangegeven, maar slechts 1 keer krijg ik die piep. Zou dat van de TMC meldingen af kunnen hangen?

Dik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
deviltje
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2007 22:14

Bericht door deviltje »

Werkt deze link : http://www.navshop.com/nl/category/clar ... 1bt/69/0/0
ook voor de AVIC-X1R? Wil dat gerust betalen om boetes te vermijden maar moet het dan wel kunnen gebruiken.

groetjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kadbr0
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 dec 2006 17:40

Bericht door kadbr0 »

Dat zul je even met de Navshop moeten checken. Het werkt in ieder geval prima met de AVIC-HD1BT, maar ik weet niet of jouw systeem qua software identiek is. Het laden gaat via een CD-ROM.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Waar het om gaat is of eer een harddisk in zit en daarom lukt het alleen bij de HD1/3
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BoGuS
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 okt 2007 19:52

Bericht door BoGuS »

tja, nu heb ik die speedcamera plus ook gedownload..voor 59 euro :( ..en dan krijg ik het niet voor elkaar om de handel op mijn HD3 te krijgen. Ik heb het niet gebakken met windows...bestanden in de root van de CD...wat doe ik fout ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

BoGuS schreef:tja, nu heb ik die speedcamera plus ook gedownload..voor 59 euro :( ..en dan krijg ik het niet voor elkaar om de handel op mijn HD3 te krijgen. Ik heb het niet gebakken met windows...bestanden in de root van de CD...wat doe ik fout ?
De applicatie software die je gedownload hebt is een ISO file. Dit is een disc image die je niet zomaar als file op een CD moet zetten.
In je CD brander programma ( ik gebruik zelf NERO) heb je vermoedelijk ergens een optie zitten als "burn image" of zo. Die moet je gebruiken om de CD te branden.
E.e.a. staat ook beschreven in de handleiding die je kunt downloaden....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Raimo
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 mei 2005 10:55

Bericht door Raimo »

Je hebt dat ISO bestand niet eens nodig, dus alleen de bestanden met de flitspaal gegevens. Het zijn er in het totaal 5.

Het ISO bestand is alleen voor de allereerste serie HD1's.


Mvg
Raimo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannyl
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 feb 2008 23:38

Bericht door dannyl »

Vandaag een pittige discussie met Atlas over de update gehad. Men kan nog niet zeggen wanneer er een update komt. Hier betaal je dan 59 EUR voor. De laatste update is van oktober 2007. Hierna zijn er heel veel palen verwijderd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

dannyl schreef:Vandaag een pittige discussie met Atlas over de update gehad. Men kan nog niet zeggen wanneer er een update komt. Hier betaal je dan 59 EUR voor. De laatste update is van oktober 2007. Hierna zijn er heel veel palen verwijderd.
Als dat inderdaad de juiste stand van de database is mag je je handen dichtknijpen. Zo recent zie je dit soort gegevens over het algemeen niet.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannyl
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 feb 2008 23:38

Bericht door dannyl »

Meen je dat? Op internet zijn er toch dagelijks updates te vinden.....behalve voor dit systeem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Er is nogal wat verschil tussen een liefhebbers-database en die van een commerciële onderneming zoals TeleAtlas.
Neem aan dat je daar wel begrip voor kunt opbrengen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannyl
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 feb 2008 23:38

Bericht door dannyl »

en hoe kijk je er nu tegenaan? Nog steeds geen nieuwe update.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer AVIC-HD1BT incl bluetooth module
    door Erick » 02 jun 2015 23:12 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 1361
  • Ruilen Pioneer HD1bt compleet tegen RNS 510 bluetooth module
    door Erick » 13 jun 2015 18:27 » in Ruilen / Gratis op te halen
    Reacties: 0
    Weergaves: 852
  • Flitspalen AVIC X1R
    door erwin69 » 02 okt 2014 08:15 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 432
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 786
  • pioneer avic 900bt
    door Dijkhuizen » 02 nov 2015 20:18 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 564
  • Pioneer AVIC F960 DAB
    door Rofab » 30 dec 2015 14:01 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 896
  • Pioneer AVIC F320BT
    door biggest » 13 dec 2014 20:29 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 1
    Weergaves: 1092

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”