Blaupunkt TravelPilot EX gaat helemaal de mist in

michiel z
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 nov 2006 22:20

Blaupunkt TravelPilot EX gaat helemaal de mist in

Bericht door michiel z »

Hai, ik ben sinds kort in het bezit van een blaupunkt travelpilot ex. Ik loop tegen het volgende probleem aan: de plaats, straat etc kan ik wel in het systeem krijgen, ik krijg dan ook de meldingen "route wordt en is berekend", maar dan gaat het helemaal fout, verkeerde afslagen, wegen die er niet zijn etc. En ook regelmatig de uitspraak "u bent buiten het gedigitaliseerde gebied" en dan rijdt ik gewoon in de stad.
Weet iemand hier misschien een oplossing voor
Bij voorbaat dank
Michiel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Uit jouw verhaal maak ik op dat het systeem recentelijk ook in jouw auto is geinstalleerd. Dan komt bij mij de vraag op: Is het systeem op de gebruikelijke wijze daarna gecalibreerd? Zie de handleiding voor de exacte details hoe je het e.e.a. uitvoerd.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
michiel z
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 nov 2006 22:20

travelpilot ex

Bericht door michiel z »

Het systeem zat in de auto, dus vandaar dat ik het sinds kort in mijn bezit heb. En zoals altijd in de showroom werkte het.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dan zou het kunnen zijn dat het pas mis gaat bij het rijden. Mogelijke oorzaak: een niet (goed) aangesloten pulssignaal.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
-KJ-
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 dec 2006 14:18

Bericht door -KJ- »

Wat bij mij mis ging bij de installatie (Travelpilot DX-V): ik was vergeten de juiste inbouwhoek in te stellen op de instelschijf aan de zijkant van de navi-computer. Hij stond nog op horizontaal, terwijl ik hem verticaal heb ingebouwd. Daardoor zwalkte de kaart alle kanten op, alleen het rechtdoor rijden ging redelijk (GPS), maar zodra ik een bocht nam kreeg de gyroscoop dus de verkeerde informatie en wist het systeem niet meer waar ik was. Er ontstaan dan conflicten tussen de GPS-info, de snelheidspuls en de gyroscoop.
Dus even checken of de instelling van de gyroscoop wel goed is!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
michiel z
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 nov 2006 22:20

Bericht door michiel z »

Ik ben kortgeleden naar de ford dealer gegaan, en heb hem het probleem voorgelegd. Hun antwoord was:" het is een inmiddels bekend probleem, op de een of andere manier komt er water in de antenne voet [daar waar het gps gedeelte zit] en de antenne moet vervangen worden. Dit is inmiddels gebeurd en nu heb ik weer volledige ontvangst van de satelietten.
Kortom ga even langs bij de dealer voor het probleem, bij mij werd het kosteloos vervangen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wwmar
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2007 09:34

Geen GPS meer

Bericht door wwmar »

michiel z schreef:Ik ben kortgeleden naar de ford dealer gegaan, en heb hem het probleem voorgelegd. Hun antwoord was:" het is een inmiddels bekend probleem, op de een of andere manier komt er water in de antenne voet [daar waar het gps gedeelte zit] en de antenne moet vervangen worden. Dit is inmiddels gebeurd en nu heb ik weer volledige ontvangst van de satelietten.
Kortom ga even langs bij de dealer voor het probleem, bij mij werd het kosteloos vervangen.
Komt bekend voor, sins vande week geen ontvangst meer van de satelieten. Zeer iritant, zal eens bij de locale ford dealer langs gaan.
Heb je naam van de dealer zodat ik dit bij hun kan voorleggen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Garmin gaat zijn eigen gang
    door frixel » 30 okt 2015 18:34 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 613
  • Blaupunkt FX SD kaart ruilen
    door FOCUSopFORD » 11 jun 2015 22:45 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 791

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”