Becker Indianapolis 7923 wordt gloeiend heet

paul
Junior Member
Junior Member

Becker Indianapolis 7923 wordt gloeiend heet

Bericht door paul »

Vorig jaar nieuw gekocht MET 3.0 en in laten bouwen in Nieuwe Ford Focus. Mij valt op dat bij lange vakantie-ritten (en daar hebben we 'm) voor 't ding gloeiend heet wordt. Je kunt er een ei op bakken. Kan zijn warmte wel slecht kwijt, door inbouwconsole met "bakje"eronder en zon op dashboard maar ik vind het toch erg verontrustend. Iemand een opinie?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Je geeft zelf het probleem al aan: slechte ventilatie. Op zich kan het systeem best wel wat hebben en er zit, als het nodig is, een thermische beveiliging op die het systeem uitschakeld op het moment dat het echt niet meer kan. Ik denk dat jouw systeem idd steeds op dat randje zit. Iedere ingebouwde navi wordt op een bepaald moment warm/zeer warm, maar er zijn grenzen.

Ik zou toch eens kijken of je het ventilatieprobleem zelf op kunt lossen. Oplossing is eigenlijk een open deur, maar waarschijnlijk de enige juiste.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Ik ken de specs niet precies van deze Becker, maar wel die van een VDO Computer.
Die is geschikt voor een hoge omgevingstemperatuur, tot 60 gr C. En bij die temperatuur brand je je vingers echt wel, al bij een temperatuur van 50 graden is het wel auw :oops:
De fan in de VDO computer slaat ook pas aan bij 58 gr C.

Als je een radio-navi normaal inbouwt, en wat ventilatie toelaat aan de achterzijde moet dat gewoon goed werken. Wellicht kun je, als 'ie weer zo heet is de temperatuur eens meten? En zit er in het servicemenu niet een gedeelte met temperaturen?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snap
Normal Member
Normal Member

Bericht door snap »

Beste Paul,

vraagje, gebruik je de originele CD'S of zijn het kopies ? Want tussen die 2 is er wel een heel groot verschil qua warm worden van de Indy.
Spreek uit ervaring want bij mijn Indy 7920 had ik ook eerst kopies gepakt van de originele en ik ben terug moeten overstappen op de originele hoor. Nu het enige probleem is eigenlijk dat hij redelijk " heet " wordt maar verder niets, geen foutmeldingen ofzo alles blijft perfect werken. Dit was met softwareversie 1.0
Nu heb ik sinds augustus versie 4.0 aangeschaft en daar kopies van genomen. Sindsdien rij ik wel terug met kopies en blijkt het niet meer zo warm te worden. Wel hou ik de originele steeds bij de hand want je weet maar nooit natuurlijk. :lol:
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
paul
Junior Member
Junior Member

Bericht door paul »

Ik gebruik originele CD's. Kan ik overigens nauwelijks voorstellen dat DAT het verschil zou maken maareh nee, want die zaten erbij toen ik 'm nieuw kocht.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Kan ik overigens nauwelijks voorstellen dat DAT het verschil zou maken
Je weet het nooit in België :D
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snap
Normal Member
Normal Member

Bericht door snap »

Wel Paul & Gerritje,
geloof het of niet maar met kopies van versie 1.0 van de Indy kan je als het ware een eitje bakken op je radiotoestel. 8)
Met versie 4.0 heeft hij daar blijkbaar veel minder last van. Nochtans staat hij, beroepsmatig, gemiddeld 8 uur per dag te zoeken naar bestemmingen. :lol: :lol:
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Sindsdien rij ik wel terug met kopies en blijkt het niet meer zo warm te worden
Waaruit ik dus voorzichtig de connclusie trek dat niet de kopie maar de versie van de software (nu ook op 4 cd's, voorheen 2) de meest waarschijnlijke oorzaak is van het warmlopen van de apparatuur. Dat kopieën moeilijker leesbaar zijn zou voor een apparaat dat geschikt is om CD-RW te lezen komt me niet helemaal logisch voor. Maar er zijn zeer slechte kopieën waar de lezer moeite mee kan hebben. Ik zou als lezer zeggen, je zoekt het maar uit en zou de kopie naar buiten spugen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snap
Normal Member
Normal Member

Bericht door snap »

Of de versie een groot verschil speelt ?
Wel niet alleen in het warmlopen maar ook in vastlopers. Vroeger bij versie 1.0 had ik regelmatig had het systeem volledig vastzat, of het nu met de originele of de kopies was die ik gebruikte. Sinds ik versie 4.0 heb heb ik tot hiertoe, en ik rij er nu toch al mee rond sinds half augustus van dit jaar, geen enkele vastloper niet meer.
Dus de update zal wel niet enkel te maken gehad hebben qua nieuwe straten en pleinen in Europa denk ik :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
    door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 711
  • nieuwe tomtom kaart wordt niet geinstalleerd op tomtom
    door de snater » 24 mei 2021 14:22 » in TomTom
    Weergaves: 607
  • GPS module error Indianapolis Pro
    door JohnnyDolman » 15 mar 2016 21:05 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 10
    Weergaves: 1075
  • Becker Traffic Pro kaarten updaten.
    door petertje007 » 16 jul 2015 20:29 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 2715
  • Becker Cascade 7944 navigatie bijwerken
    door SabineGaag » 09 dec 2018 16:01 » in Te Koop Gevraagd
    Weergaves: 1127
  • Becker Carminat 5000 doet niks meer.
    door Verstappen » 31 jul 2015 19:25 » in Renault
    Weergaves: 625
  • content manager asistent van becker in het nederlands niet te vinden wie kan me helpen
    door duivel64 » 02 jun 2016 08:06 » in Mobiele Becker systemen
    Weergaves: 853

Terug naar “Vaste Becker systemen”