Problemen TravelPilot E2: brom, ruis en wegvallen Ipod

wido
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 okt 2005 17:04

Problemen TravelPilot E2: brom, ruis en wegvallen Ipod

Bericht door wido »

Sinds 1 jaar een nieuwe VW passat met:
1) Door garage ingebouwde travelpilot E2 (deze waren ervaren met het inbouwen van de travelpilot).
2) Professioneel ingebouwd een Nokia carkit met het geluid over de travelpilot (stekkertje achter in).
3) Via de cdwisselaar ingang de blaupunkt Ipod interface voor een Ipod mini

Voorgaande combinatie vraagt om moeilijkheden :D.

Regelmatig is de travelpilot de ipod kwijt. Dan moet de radio eruit, interface stekker uit de Aux ingang. Radio zonder Interface opstarten en daarna alles weer aansluiten en het werkt weer. Ik heb het vermoeden dat dit verband houdt met het vinden van de telefoon en de Ipod interface bij opstarten van de travelpilot. Je verliest de verbinding als de automotor bijvoorbeeld plotseling uitvalt, of als je niet geduldig wacht tot alle periferie gevonden is.

Daarnaast heb ik last van een brom komende van de motor (typische "ground noise"), die er niet is als de motor niet draait én je hoort afentoe een hoge digitale ruis. Het rare bij deze twee laatste was/is, dat het verdween na een "grote Beurt" in de garage en in de loop van de tijd weer opkwam....Alsof er toen een goede aarde was en dat er in de loop van tijd een spanningsverschil ontstaat?

Welke dingen heb ik reeds geprobeerd: Zonder telefoon (geen noemenswaardige verbetering), gecontroleerd of de officiele Blaupunkt kabels zijn gebruikt (was zo), de aarde kabels gecontroleerd (allen aanwezig en zover ik het kan zien correct aangesloten). De Blaupunkt ipod Interface heeft de nieuwste software upgrade, wat ook voor de ipod geldt.
De travelpilot werkt verder goed (navigatie, radio wat minder, maar dat is een bekend euvel bij deze passat).

Kan iemand mij helpen met een mogelijke oplossing voor het wegvallen van de ipod en de brom/ruis, of heeft misschien iemand dezelfde problemen (gedeelde smart is halve smart)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wido
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 okt 2005 17:04

Oplossing digitale ruis en brom

Bericht door wido »

Raar om te replyen op mijn eigen post, maar voor de digitale ruis en de brom heb ik denk ik de oplossing.
Toevallig heb ik de GALA functie van de E2 uitgezet (die functie versterkt het geluid naarmate het toerental van de auto -en dus impliciet het rijgeluid- toeneemt). Sindsdien is de digitale ruis én de brom weg! Hiervoor kan ik een leuke verklaring verzinnen..doe ik niet...het is weg en dat is het belangrijkste.

Heel wat prettiger luisteren naar de ipod :-).
Het wegvallen van de Ipod is wederom een keer gebeurd. Ik denk dat ik hiermee moet leven, of iemand weet daar de oorzaak en mogelijk de oplossing voor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • f900bt met problemen
    door patrix844 » 02 nov 2014 20:21 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 766
  • BaseCamp problemen
    door DigiWalker » 24 mei 2015 11:52 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 838
  • problemen met avic3 II
    door retep42 » 31 aug 2015 18:13 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 359
  • VDO PN 4000 problemen:
    door wmrail » 11 okt 2015 16:29 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 747
  • problemen met garmin 450
    door Kleine » 30 apr 2022 20:22 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 300
  • Problemen met mfd2
    door svv1972 » 04 jan 2016 07:17 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 884
  • problemen kenwood dnx7230dab
    door roberto450 » 23 sep 2015 09:03 » in Kenwood
    Reacties: 6
    Weergaves: 1438

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”