Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
hij is horizontaal geplaats in de kofferbak
hij berekent routes pijltje gaat heen en weer alleen niet de goede richting uit
het enige probleem is de stem de rest van de instellingen moet ik wel uit kunnen komen
Het is in dit forum al vaker ter sprake gekomen maar het is echt een stuk eenvoudiger voor de respondenten om je te helpen als je de vragen beantwoordt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
dat begrijp ik maar het zijn best wel technische vragen maar als iemand zich geroepen voelt om het probleem in de praktijk op te lossen wil ik best wel een stukkie rijden hoor
harry
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Dan weten we nu in ieder geval dat je systeem tot hier toe goed werkt.
En nu dus de rest van de voorgetelde activiteiten.
Handig zo'n navigatiemenuutje aan de linkerkant van je scherm. Maar goed
volgens de Petri site kun je de puls vinden:
Kabelfarbe: blau/weiß. Auf oder hinter des Sicherungskasten, 1 pol. Stecker.
Alternative: Kabelfarbe: blau/weiß. Am Radio ISO - Stecker A, PIN 1.
Dus als op de ISO stekker de A1 niet bezet is met een blauw/witte draad, zul je vanaf de zekeringkast de blauw/witte draad door moeten trekken naar de ISO.
Dat er wordt aangegeven dat er reeds een puls op de ISO stekker aanwezig is, hoeft niet altijd waar te zijn. Ik heb me de tandjes gezocht bij een Seat Toledo, waar volgens de Petri een signaal zou moeten zijn. Bleek uiteindelijk dat er nog een mechanische kabel was, dus moest er een pulsgever worden ingebouwd. Dit werkt nu overigens nog steeds perfect.
Dus suc6 met de zoektocht.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Klopt precies. Maar over het algemeen, maar zeker destijds, was het zo dat uitsluitend auto's die van een fabrieksradio of radiovoorbereiding zijn voorzien, ook inderdaad die draad op A1 hadden zitten.
En dat klopt allemaal, er zou dus alleen een blauw/witte draad op A1 moeten zitten als er af fabriek een radio ingezeten heeft.
Des te merkwaardiger is het wat eerder geschreven is:
harrygroen schreef:hallo
ik heb de draad op de blauw witte draad achter m,n radio aangesloten maar hij doet het nog niet .
nu wilde ik hem aansluiten op de pulse van m,n versnellingsbak (heb in een eerder bericht gelezen dat dat ook een oplossing is ) maar die kan ik niet vinden .
enig idee?
Is die blauw/witte draad dan altijd aanwezig maar niet aangesloten aan de andere kant?
Of is dit een andere draad en zat 'ie niet op A1?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________ Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Heb het hele verhaal even zitten lezen. Maar had de carin toendertijd ook een externe aansluiting voor de speaker eral op zitten? Kweet het niet zeker meer maar had vorige week nog een vdo systeem die weigerde met geluid en de externe uitgang die het wel deed. En daar was de speaker van het scherm kapot.Dus in dit geval speaker kapot van scherm(?) of draad breuk in de monitorkabel?
het enige wat ze kan zeggen is harder zachter via de afstandsbediening
Oftewel: het geluid doet het wel.
Het probleem is vooralsnog dat de puls niet werkt. Dáárom komt die begeleiding niet op gang en klopt het pijltje niet als 'ie gaat rijden.
Dus: puls goed aansluiten en waarschijnlijk is het problem dan voorbij.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________ Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Ik ben opzoek naar de installatiehandleiding voor mijn philips carin 522.
Ik moet vooral de aansluitingen weten van de kabels (achteruit, puls, ...) en welke spanningen er op de draden zitten voor een externe pulsteller. Er zouden...
Na terug op fabrieksinstellingen te zetten heb ik geen gps stem meer, ik had dus gps stem en radio spelen samen maar dit werkt niet meer.Navigatie werkt prima maar dan zonder stem, en radio gaat ook niet als hij op gps staat, hoe kan ik dit weer...
Ik heb sinds kort een VW 7 variant, met een discover media systeem. Het probleem is dat ik de stem van de navigatie het niet doet. Het maakt niet uit wat ik in de volume setting aanpas hiervoor. (Nu heb ik gelezen dat de stem geen pretje is, maar ik...
Ik heb een Avic 940BT met een kaartupdate (Here) van 2015. Nu valt mij op dat ik geen TMC info krijg. Bij verkeer/instellingen kan ik (vaak) ook niet kiezen uit een tmc provider. Soms staat er wel een TMC provider ( skyradio). Lijkt me toch...
Ik heb een rns 510 C type en hw41 sw 2720.
Vandaag geupdate eerst naar 3810 en dat werkte goed.
Daarna update naar 4120. Dat ging ook goed, echter is er geen geluid meer.
Daarna gedowngrade naar 3810 en het geluid bleef weg.
Hallo,ik ben ineens mijn blauwe navigatie lijn kwijt verder werkt hij ok en het zijvenster laat de afslag zien maar geen blauwe lijn met de route.
Iemand een idee wat hier aan de hand is ?
sinds enige weken krijg ik geen file meldingen meer op mijn 2545 ,in de voeding kabel is een blokje opgenomen met daar in een antenne draad,mijn vraag is kan deze FM ontvanger zomaar de geest geven?
ik heb al contact gehad met Garmin,daar kon men...