Goedemiddag,
Ik heb in mijn Mazda een ms3000 systeem. Dat is traag, maar bevalt verder goed.
Ik heb optie op een ms3000 pc compleet. Ik wil hem inbouwen in een Skoda Felicia van 1995. Weet iemand hoe het zit met een snelheidssignaal. Is inbouwen en laten werken van zo'n systeem in deze auto uberhaupt mogelijk zonder grote aanpassingen te hoeven doen?
Waar moet ik bij opletten bij aankoop van dit systeem?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Marco
Snelheidssignaal Skoda Felicia
-
- Starting Member
-
- Senior Member
Jij zegt zelf dat je in je Mazda al een MS3000 systeem hebt, traag maar toch!Waar moet ik bij opletten bij aankoop van dit systeem?
Nu vraag je advies waar je op moet letten bij de aankoop van een PC3000. Die heb je in je Mazda ook zitten dus je bent zelf je beste raadgever lijkt me.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
Ja, da's ook weer waar.
Ik was echter niet helemaal volledig wat betreft mijn vraag. In mijn Mazda zat het systeem al ingebouwd. Nu wil ik een nieuw systeem zelf gaan inbouwen. Ik heb echter niet helemaal helder wat er aan specifieke (dure) dingen bij zouden moeten zitten. (natuurlijk ken ik zelf scherm/bediening/computer/draadboom), maar zijn er meer componenten?? Ik heb begrepen dat er een tachosignaal moet zijn? Is om dat te ontvangen een speciaal iets nodig naast genoemde onderdelen?
Sorry maar hier spreekt een leek...
groet,
Marco
Ik was echter niet helemaal volledig wat betreft mijn vraag. In mijn Mazda zat het systeem al ingebouwd. Nu wil ik een nieuw systeem zelf gaan inbouwen. Ik heb echter niet helemaal helder wat er aan specifieke (dure) dingen bij zouden moeten zitten. (natuurlijk ken ik zelf scherm/bediening/computer/draadboom), maar zijn er meer componenten?? Ik heb begrepen dat er een tachosignaal moet zijn? Is om dat te ontvangen een speciaal iets nodig naast genoemde onderdelen?
Sorry maar hier spreekt een leek...
groet,
Marco
Hide post links |
-
- Starting Member
Ik vergat nog iets te vragen. Zit er op een skoda felicia een tacho signaal?? Hoe kan ik erachter komen??
Hide post links |
-
- Senior Member
Volgens Petri:
Felicia 1998- Radio-Stecker, PIN 2, blau-weiß
verder heb je nodig:
Computer, scherm, kabelboom, monitorkabel en GPS antenne
Felicia 1998- Radio-Stecker, PIN 2, blau-weiß
verder heb je nodig:
Computer, scherm, kabelboom, monitorkabel en GPS antenne
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Senior Member
Marco, ik heb ff gekeken, als je Felicia van 1995 is dan heb je een pulsgever nodig, type 321 van Beyer bijvoorbeeld, zie
http://www.in-car.nl/AWS/StocksView.asp ... ryID=10332
http://www.in-car.nl/AWS/StocksView.asp ... ryID=10332
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Starting Member
Bedankt voor jullie antwoorden!
Als ik het goed zag, komt de pulsgever tussen de versnellingsbak en de tellerkabel te staan? Ik ga meteen proberen er een te pakken te krijgen. Inbouwen daarvan zal niet een groot probleem zijn. Als ik de "spagetti" van de rest van het systeem zo eens bekijk, wordt het denk ik lastiger.
Als ik het goed zag, komt de pulsgever tussen de versnellingsbak en de tellerkabel te staan? Ik ga meteen proberen er een te pakken te krijgen. Inbouwen daarvan zal niet een groot probleem zijn. Als ik de "spagetti" van de rest van het systeem zo eens bekijk, wordt het denk ik lastiger.
Hide post links |
-
- Starting Member
Dankzij de hulp van Gentry is het gelukt!! Alle verbindingen gesoldeerd. Pulsgever gemonteerd en aangesloten, en na 50 meter rijden al een redelijk correcte positie. Het helemaal juist calibreren van het systeem zal wel wat meer tijd kosten.
Al met al werkt het!!
Dank allen,
Marco
Al met al werkt het!!
Dank allen,
Marco
Hide post links |