2.0 voor Indianapolis

Max Xantia
Starting Member
Starting Member

Bericht door Max Xantia »

De aanschaf van de 2.0 versie wordt voor mij actueel. Reden: ik wil graag een MP3-speler koppelen aan mijn Indianapolis. Op de Becker-website lees ik dat dit apparaat dan een iPod ondersteunt. Nu vind ik een Creative Zen Vision een geschikter apparaat. Reden is dat ik veel fotografeer en snel ter plekke een CF-kaart wil kunnen lezen. Zo'n CF-lezer is in de Vision ingebouwd. De iPod biedt dat niet.

Vraag een is of jullie toevallig weten of de Becker Indianapolis met de nieuwe software ook een Creative Zen Vision ondersteunt. Ik heb de vraag ook gesteld aan Becker Nederland. Ik vermoed dat het antwoord 'nee' is :?
Vraag twee is dan - ik wil mij niet beperken tot de iPod - of er nog andere spelers zijn die de Becker ondersteunt.

Ondertussen leg ik bij Creative nog de vraag voor of de Creative Zen Vision is te koppelen aan een Becker Indianapolis. Eigenlijk dus op zoek naar een creatieve oplossing voor het koppelen van Becker - voor mijn doeleinden meest geschikte datadrager met muziek/foto - pc/digitale camera :wink: Dank voor het meedenken!
Citroën Xantia 2.0 16V met Becker Indianapolis 7923

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Max,

Op een duits forum zag ik ook wat over de Indi met een iPod koppeling. Zie http://www.navisys.de/wbb/thread.php?po ... 7#post1527 en ook http://www.navisys.de/wbb/thread.php?threadid=17
In mijn herinnering zit ook dat andere systemen (voporalsnog?) niet aan de indi gekoppeld kunnen worden.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Max Xantia
Starting Member
Starting Member

Hoi JW,

Dank voor de tips. Ik heb meteen maar even mijn vraag - in sterk verkorte vorm - gesteld op de door jou aangehaalde website. Meteen een leuke oefening in Duits :wink: Dit is het draadje.

Groet,

Max

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Je moet zeker registreren om te kunnen meelezen , jammer :( ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Max Xantia
Starting Member
Starting Member

M&M schreef:Je moet zeker registreren om te kunnen meelezen , jammer :( ?
Inderdaad. Trouwens, nog geen reactie op mijn vraag gehad. Drie mogelijkheden: 1. Mijn vraag is nog niet gelezen 2. De lezers weten het antwoord gewoonweg niet 3. Mijn Duits is toch minder goed dan ik denk :wink: Zodra er een (zinvolle) reactie op mijn vraag is, laat ik het antwoord hier weten.

Ondertussen nog eens de handleiding van de Indi erop nageslagen. Op blz. 73 staat onder het kopje 'AUX-ingang (Aux)': 'Wanneer er geen cd-wisselaar is aangesloten kunt u hier de LF-aansluitingen van de cd-wisselaar inschakelen. Nu kunt u op deze aansluitingen een extern toestel (discman, walkman etc.) aansluiten'. Over een iPod werd in deze versie van de handleiding niet gerept.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Er zijn maar enkele MP3 spelers die überhaupt ondersteund worden door Radio's en/of naviradio's.
Een speler zal toch in de eerste plaats een aansluiting moeten hebben om "bestuurd" te worden dmv wisselaarsturing oid. En daarnaast moet dan nog al dan niet een signaal terug naar de headunit om uit te laten lezen wat er op zeker moment aan de hand is.
Een iPod heeft deze mogelijkheid en ook een Phatbox, een Compactdrive en een Solisto. Ik ben nog geen andere apparaten tegengekomen die dit ook kunnen maar de markt verandert zeer snel.
De Creative Zen Vision heeft audio en Video outputs:
Audio Output: 3.5mm stereo mini-jack, built-in speaker
Video Output: Composite TV-Out; supports NTSC and PAL systems
Ik ken hem van de audio uitvoering en voorzover ik kan nagaan kun je met een simpel snoertje de Zen aan een Indy zoals jij beschrijft koppelen. Echter de bediening zal dan wel via de Creative moeten.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Max Xantia
Starting Member
Starting Member

Gerritje schreef:... De Creative Zen Vision heeft audio en Video outputs:
Audio Output: 3.5mm stereo mini-jack, built-in speaker
Video Output: Composite TV-Out; supports NTSC and PAL systems
Ik ken hem van de audio uitvoering en voorzover ik kan nagaan kun je met een simpel snoertje de Zen aan een Indy zoals jij beschrijft koppelen. Echter de bediening zal dan wel via de Creative moeten.
Beter laat dan nooit, maar alsnog dank voor je antwoord. Het Creative plan had ik in de ijskast gezet. Maar met de komst van de nieuwste Creative is het plan er weer uitgehaald. Die versie is naast onder meer een mp3-speler ook een imagetank voor foto's. En naar zo'n combinatie met een goede prijs/kwaliteit-verhouding was ik al ruim een jaar op zoek.

Jouw antwoord op mijn vraag klopt. Gisteren mailde ik naar Becker NL de vraag of ik een Creative op een Indianapolis kan aansluiten. Antwoord: ja, op de aux met een speciaal kabeltje. Bediening geschiedt dan via de Creative zelf, niet via de Indi. Zou dat kabeltje weleens die Connects2 adapter kunnen zijn die jij in je onderschrift vermeldt? (Becker raadde mij aan contact op te nemen met een van de bedrijven die zijn opgenomen op www.qualitycenters.nl. Het telefoonnummer van de Becker NL helpdesk is trouwens (0900) 23 523 25.)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Max Xantia
Starting Member
Starting Member

Zie voor verder informatie over aansluiten van een Creative mp3-speler op een Becker Indianapolis dit draadje:
viewtopic.php?p=37842#37842.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • GPS module error Indianapolis Pro
    door JohnnyDolman » 15 mar 2016 21:05 » in Vaste Becker systemen