Becker Cascade 7944 TMC vraag

Slick
New Member
New Member

Becker Cascade 7944 TMC vraag

Bericht door Slick »

Hoi ik ben Bart alias Slick en ik ben nieuw op dit forum. In mijn nieuwe auto, die nog in bestelling is, komt een Becker Cascade radio/nav/bluetooth radio. Ik heb al veel info op dit forum gevonden hoewel ik nog wat meer foto's zou willen zien van ingebouwde cascade radio's, maar ik heb nog wel een vraag over TMC.

In de beschrijving van de Becker Cascade staat:

Uw navigatiesysteem kan bij een ingestelde of bij een niet ingestelde TMCzender TMC-informatie ontvangen. Om TMC-informatie optimaal te kunnen ontvangen, raden wij u echter aan om een TMC-zender in te stellen.

Nu de hamvraag:

Hoe stel je een TMC zender in?

Moet één van de 20 voorkeuze zenders die je hebt ingesteld een TMC zender zijn (of een radiostation dat TMC uitzendt), of kan je separaat aangeven welke zender de TMC zender is.

Kan je bij Becker toestellen in het algemeen en de cascade in het bijzonder de TMC oproepen zodra je in de auto stapt? Met andere woorden; wordt de TMC opgeslagen als de auto niet gebruikt wordt?

alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

De Becker heeft een dubbele tuner. Daarmee kun je naar de door jou gewenste zender luisteren en als die geen TMC uitzendt zoekt de Becker zelf een TMC zender met de tweede tuner.
Je kunt echter niet zelf die tweede tuner "besturen", oftewel, je moet accepteren wat die tuner zelf kiest. En dat is meestal de sterkste zender in het gebied waar je rijdt.

Als je zelf een zender kiest die TMC uitzendt moet je daar ook naar luisteren.
Elders op dit forum zijn de voors-en-tegens van de verschillende TMC zenders belicht, we hebben er in ons land nu totaal 8, aan jou de keus :wink:

Mocht je een radio-navi willen hebben waarbij je wel zelf de TMC zender kunt kiezen terwijl je naar een nadere luistert, dan is, voor zover ik weet op dit moment de VDO MS 4400 de enige optie. En voor VW is er de 4300 versie daarvan.

TMC wordt niet opgeslagen als het systeem niet aanstaat, bij mijn weten bij geen enkel systeem. Maar op zich is dat geen probleem, bij goede ontvangst heb je binnen een paar minuten de TMC info te pakken.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slick
New Member
New Member

Bericht door Slick »

Danke je JW. Hoe zit het als je een CD of ander medium luistert? Gaat de tuner dan naar 2 TMC zenders zoeken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Bij mijn weten blijft 'ie gewoon op dezelfde radiozender staan waarop je afgestemd had vóórdat je de CD er in stopte. En als daar gewone gesproken verkeersberichten op doorkomen zal het afspelen van je CD even onderbroken worden om die verkeersberichten door te geven.
Zó werkt dat bij mijn radio.

Let wel, dit zijn gesproken verkeersberichten, via TA. Dat moet wel geactiveerd zijn. En dat is heel wat anders dan de gecodeerde digitale berichten van TMC.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht