Problemen met MFD2

ronsusan
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 nov 2006 14:38

Problemen met MFD2

Bericht door ronsusan »

Ik ben al een tijdje aan het zoeken wat betreft de problemen die ik heb met mijn mfd2, dus post ik dit bericht.
Een tijdje geleden hebben ze de mfd(welke versie weet ik niet) uit mijn VW T5 gestolen, dus heb ik maar meteen een mfd2 gekocht, ik zag dat de stekkers niet klopte dus heb ik maar meteen een verloopstekker en een andere kabel voor mijn wisselaar gekocht, na wat zagen paste de mfd2 er mooi in, de verloopstekker aangesloten en de kabel van de wisselaar ertussen, code ingevoerd en de radio werkt perfect alleen de cd wisselaar doet helemaal niets, heb alle menu's geprobeerd ook aux enz maar hij doet helemaal niets.
Ook de navigatie doet raar, hij geeft steeds aan : onbekende weg en als ik rij dan verspringt het pijltje om de 10 - 15 seconden verder, ik hoor ook niets van links of rechts af slaan en als ik voor de deur sta geeft het pijltje aan dat ik een straat verder sta. maar volgens mij zijn de coordinaten nb zb wel goed als ik die vergelijk met de tomtom van mijn vriendin.
Ook werkt de verlichting niet als ik de verlichting van de auto aan doe, en als ik de auto uit doe blijft de radio gewoon spelen!

Alvast bedankt want ik weet het niet meer.

Groetjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Probleem 1 is dat je in een auto zonder CAN-bus een navi wilt aansluiten die alleen maar goed functioneren kan met een CAN bus, vandaar die verloopkabel. Jij had in je T5 waarschijnlijk een RNS2 en dat is heel iets anders dan een MFD2. De problemen ontstaan doordat er en geen correcte voeding wordt aangesloten en dat je de tachopuls niet doorkrijgt op je systeem. Ik denk dat je een fatsoenlijke verloopkabel moet zien te vinden of anders dat ding er tusn uit gooien en zelf de aansluitingen moet gaan maken. Neem dan het GALA signaal als tachopuls. Je zult wel zelf de stekkers moeten modificeren.

Als de wisselaar eerst op de RNS2 heeft gezeten is het niet noodzakelijkerwijs een VW wisselaar geweest, maar op de MFD2 past uitsluitend een VW wisselaar of via een speciale adapter een Sony of Panasonic.
Een MP3 speler via een Aux-In adapter is echter goedkoper en bedrijfszekerder.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ronsusan
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 nov 2006 14:38

Bericht door ronsusan »

Hey gerritje bedankt voor je reply, even over de wisselaar het is wel een orginele VW cd wisselaar (ref no cx-cv1820lhc)
en wat betreft de navigatie, het was een mfd d of g versie iniedergeval uit 2003 netzoals de wisselaar, maar wat zou ik het beste kunnen doen, ik was al aan het zoeken naar een tachosignaal, die zit volgens mij wel op de stekker vanuit de t5 (wit/lila) maar op welke pin zou hij moeten op de mfd2???
Maar misschien is dan beter de juiste verloop te kopen of krijg ik de mfd2 nooit fatsoenlijk aan de gang? zoja waar zou ik die verloop kunnen kopen(zijn er dan verschillende verlopen??)
Ik lees ook dat somige mensen hetzelfde doen als ik en dan werkt het gewoon, ook effe de can h l aansluiten en klaar, of is dat niet zo???

Alvast weer bedankt Ron

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Kijk eens hier voor de aansluitingen, die zijn wezenlijk anders dan bij de MFD D of G
http://mfd2.heim1.de/index.php/MFD2
Zonder een door een CAN-H en CAN-L krijg je de navi volgens mij niet aan de praat. De verloopkabel zou deze signalen uit de aanwezige signalen van de auto moeten kunnen produceren maar als er geen GALA op pin 1 van je ISO stekker zit dan wordt het toch wat zorgelijker en zul je op zoek moeten naar een GALA signaal of tachopuls
Van de T5 weet ik het niet precies maar in de andere auto's van VAG werd in 2003 reeds een MFD2 gemonteerd. Hier zou dan ook een zgn Quadlock steker met alle aansluitingen bijhoren en niet alleen een ISO stekker.
Op de duitse fora is over de adapterkabels nogal het een en ander te doen maar er zijn er vele die niet goed functioneren. Vraag eens bij www.ennoros.nl, bij www.jcns.nl of bij www.bmonderdelenshop.nl
Als je inderdaad een MFD had is er een goede kans dat de wisselaar op de MFD2 niet gaat werken omdat daar een stuursignaal van de wisselaar nodig is die "vertelt" dat deze is aangesloten en functioneert.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMIS
Normal Member
Normal Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:54

T5 en wisselaar

Bericht door BMIS »

Hallo,voor een MFD D of G versie is een plug en play aansluitset verkrijgbaar.Elke originele VW wisselaar is op dit systeem aan te sluiten,mits je de goede kabel of verloop hebt.

Mvg Cees
Meten is Weten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Precies Cees,
Maar hij heeft een MFD2 die hij probeert aan te sluiten. Er zat een MFD in
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMIS
Normal Member
Normal Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:54

Bericht door BMIS »

Een MFD2 is in een T5 wel werkend te maken wat signalen betreft,een RNS2 welke in een T5 "mooier"past heeft nagenoeg de zelfde aansluitingen,ik vraag mij af hoe het er uit ziet.Om dit te kunnen doen heb je een verloopkabel nodig voor de signalen en de antenne.De Can bus zul je elders in de T5 vandaan moeten halen.
Stuur mij een PB en ik kan je vertellen waar ze compleet te koop zijn.
Mocht je een foto van de MFD2 in je T5 kunnen makenzou dat mooi zijn, ik ben benieuwd hoe het er uit ziet.


Mvg Cees
Meten is Weten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ronsusan
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 nov 2006 14:38

Sorry!

Bericht door ronsusan »

Sorry sorry, ik heb een RNS2, ik dacht dat het een mfd2 was, maar de aansluitingen zijn toch hetzelfde???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Sorry sorry, ik heb een RNS2, ik dacht dat het een mfd2 was
Het begint er op te lijken dat je ons enigzins op het verkeerde been zet.
Eerst vertel je dat je wat aan het zagen bent geweest en nu vertel je weer dat het toch een RN-S2 zou zijn.
Wonderlijk, want een RN-S2 is een apparaat dat alleen in een Touareg en een T5 is geleverd en ook alleen daarin past. Je zou dus zonder meer de stekker moeten kunnen over zetten en bingo. Is jouw T5 niet toevallig een model van voor 2003 of overjarig geleverd? Dat zou met de zaag aanpassen wel kunnen verklaren evenals de eerdere inbouw van een MFD.

Waar je kennelijk wel op moet letten is dat er niet per ongeluk nog een geschakelde 12 volt op pin 13 van de quadlock stekker staat. Deze moet voor de RN-s2 worden afgesloten zodat deze het schakelsignaal over CAN krijgt aangeleverd.
http://www.navi-forum.net/board/rn-s2-m ... ,rns2.html
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ronsusan
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 nov 2006 14:38

Bericht door ronsusan »

Hey Gerritje, ik had inderdaad de bovenste en nu heb ik de onderste, wat ik hoorde dat de rns2 alleen in de touareg en de t5 multivan word geleverd, maar omdat ik een transporter t5 met mfd, moest ik met de dremel de zijkanten af veilen zodat hij erinvalt, en de rns2 is een beetje rond dus het middengedeelte steekt een stukje uit, maar dat hinderd niet, maar ja hij doet nog weinig, nou heb ik ook zitten googlen en het schijnt net wat jij al zei dat hij alleen werkt via canbus, nou heb ik aan mijn quadblock verloop met inderdaad 2 lange draden zitten can l en can h, nou voel je het al, waar moeten die worden aangesloten???

ps heb die geschakelde 12 volt draad(pin 13) doorgeknipt!

Zeg alweer bedankt, ik hoop dat het toch nog gaat werken!!

Groetjes Ron

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Geen idee waar je die CAN-H en CAN-L vandaan zou moeten halen. In ieder geval is het zo dat een CAN-emulator uit de analoge signalen een CAN simuleert waardoor de zaak zou kunnen gaan werken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Problemen met mfd2
    door svv1972 » 04 jan 2016 07:17 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 884
  • VDO PN 4000 problemen:
    door wmrail » 11 okt 2015 16:29 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 747
  • problemen met avic3 II
    door retep42 » 31 aug 2015 18:13 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 359
  • BaseCamp problemen
    door DigiWalker » 24 mei 2015 11:52 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 838
  • f900bt met problemen
    door patrix844 » 02 nov 2014 20:21 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 766
  • problemen met garmin 450
    door Kleine » 30 apr 2022 20:22 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 300
  • MFD2 in Fabia 5j 2008
    door joss » 26 apr 2015 20:26 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 508

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”