Pioneer AVIC-HD1BT telefoonprobleem

Dickdale
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 okt 2006 23:36

Pioneer AVIC-HD1BT telefoonprobleem

Bericht door Dickdale »

Kan iemand mij vertellen of ze hetzelfde probleem ervaren met de AVIC-HD1BT? Het gaat namelijk om het volgende;

als iemand mij belt dan hoort degene zichzelf door middel van een echo. Nu kan je dat deels verhelpen door het volume omlaag te doen. Maar dan hoor je de beller weer niet goed. Ik heb geen zwanehals gemonteerd maar een collega van mij heeft dat wel met de AVIC-HD1BT en heeft hetzelfde probleem.

Komt pioneer nog met een software up date zodat het volume van de beller en de opname van de microfoon gescheiden zijn???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Is bij mijn weten een bekend probleem, een collega van mij heeft er ook heel veel last van.

Ik kon (tot m'n verbazing, dacht dat er al over was geschreven) niets vinden hierover op het forum. Kijk ik er over heen?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Raimo
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 mei 2005 10:55

Bericht door Raimo »

Er is een software update voor de HD1BT beschikbaar.

Deze zou de bluetooth vrebinding verbeteren maar ik weet niet of deze ook jouw klacht oplost

mvg
Raimo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jamest
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:54

Bericht door jamest »

Raimo schreef:Er is een software update voor de HD1BT beschikbaar.

Deze zou de bluetooth vrebinding verbeteren maar ik weet niet of deze ook jouw klacht oplost

mvg
Raimo
En waar is deze update beschikbaar?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Raimo
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 mei 2005 10:55

Bericht door Raimo »

Gewoon bij de Pioneerdealer, tenminste daar heb ik hem vandaan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jamest
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:54

Bericht door jamest »

Raimo schreef:Gewoon bij de Pioneerdealer, tenminste daar heb ik hem vandaan
Bij de pioneerdealers hier in de buurt is niks verkrijgbaar en ook pioneer.nl kent geen update.
Er is alleen een update beschikbaar voor de Gracenote database.
Is het een recente update, of al wat ouder?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Raimo
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 mei 2005 10:55

Bericht door Raimo »

Zeer recent. Vorige week donderdag heeft mijn Pioneerdealer (PAL+ dealer) hem binnen gekregen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Namen, adressen, tel, website, email????

Edit:
Ondertussen dit vernomen:

Autofit Goes
Rens Janssens
0113-231331
autofit@planet.nl
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jamest
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:54

Bericht door jamest »

Raimo schreef:Zeer recent. Vorige week donderdag heeft mijn Pioneerdealer (PAL+ dealer) hem binnen gekregen.
Ik heb net pioneer nederland aan de telefoon gehad met de volgende mededeling:
"Er is voor de avic-hd1bt geen software update beschikbaar."
Vreemd dat een pioneer dealer een update heeft die bij pioneer zelf niet bekend is?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ASR
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 okt 2006 22:13

Bericht door ASR »

Hoi,

Ik ben ook in het bezit van dit mooie toestel. Vandaag heeft mijn dealer ook de software update binnen gekregen. Mijn telefoon werkt nu perfect. De irritante echo is verdwenen.

Ik denk dat pioneer de update nog niet wil prijsgeven. Mijn dealer had een orginele pioneer cd welke hij niet mocht kopieren. Ik kan hem je dus niet beschikbaar stellen daar ik hem niet in mijn bezit heb. Wel ben ik in het bezit van de cd met flispalen dit is een prima uitbreiding op de avic.

Groet,

Jeff

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

ASR schreef:Hoi,

Ik ben ook in het bezit van dit mooie toestel. Vandaag heeft mijn dealer ook de software update binnen gekregen. Mijn telefoon werkt nu perfect. De irritante echo is verdwenen.

Ik denk dat pioneer de update nog niet wil prijsgeven. Mijn dealer had een orginele pioneer cd welke hij niet mocht kopieren. Ik kan hem je dus niet beschikbaar stellen daar ik hem niet in mijn bezit heb. Wel ben ik in het bezit van de cd met flispalen dit is een prima uitbreiding op de avic.

Groet,

Jeff
Kun je daar wat meer over vertellen? Is dat een Pioneer CD of is 'ie door een derde gemaakt? En hoe moet je 'm laden, door 'm eenmalig in je systeem te doen of moet 'ie er gewoon inblijven?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ASR
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 okt 2006 22:13

Bericht door ASR »

De CD is door pioneer gemaakt. Je stopt hem in het toestel en de update start automatisch.

Inmiddels ben ik wat gematigder, vandaag ben ik bij de dealer geweest om mijn oude tijdelijke carkit uit te bouwen en de microfoon op de juiste plaats te monteren.

Nu blijkt het geluid aan de andere kant zacht te zijn en is de echo wederom terug. Het kan zijn dat de microfoon defect is want als je aan de kabel bij de microfoon zit wordt het geluid beter en gaat de echo ook weg. Komende week ontvang ik een nieuwe microfoon hopenlijk is het euvel dan echt verholpen.

Jeff

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

http://www.kieskeurig.nl/review/0579996 ... 3DCEDF.htm

reactie van 20-06-06 Microfoon vereist speciale aandacht bij inbouw ivm ECHO
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gertjan-Galant
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:18

Gertjan

Bericht door Gertjan-Galant »

Het bellen met de avic-X1BT gaat prima.
Ik heb een normale microfoon en diegene die ik hoor, gaat over de rechter speakers.
Alleen als ik het volume harder zet dan 30, horen hun een echo, maar 30 is voor mij al hard zat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Raimo
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 mei 2005 10:55

Bericht door Raimo »

ASR schreef:Hoi,

Ik ben ook in het bezit van dit mooie toestel. Vandaag heeft mijn dealer ook de software update binnen gekregen. Mijn telefoon werkt nu perfect. De irritante echo is verdwenen.

Ik denk dat pioneer de update nog niet wil prijsgeven. Mijn dealer had een orginele pioneer cd welke hij niet mocht kopieren. Ik kan hem je dus niet beschikbaar stellen daar ik hem niet in mijn bezit heb. Wel ben ik in het bezit van de cd met flispalen dit is een prima uitbreiding op de avic.

Groet,

Jeff
CITAAT
Kun je daar wat meer over vertellen? Is dat een Pioneer CD of is 'ie door een derde gemaakt? En hoe moet je 'm laden, door 'm eenmalig in je systeem te doen of moet 'ie er gewoon inblijven?

Groet,
JW CITAAT


Gegevens downloaden van internet. Zijn 2 cd's die je zelf moet branden en dan installeren

1 om een extra tabblad in de instellingen aan te maken. De zgn blackspots

1 cd die de data met flitspalen bevat. (belgie en NL)

Allebei 1x laden en klaar.

Je ziet zelfs het verschil tussen roodlichtpalen (roodkleurig) en snelheidspalen (zwart).

Als je op de snelweg 500 mtr (lokale wegen 200 mtr) voor een flitspaal bent krijg je een pieptoon zoals bij de stinger vroeger en ook als je niet navigeert. Verder alleen bij de cameras die in jouw rijrichting flitsen!!!!

Tevens dan nog flitsinformatie via de TMS

Werkt goed maar ik heb nog niet geprobeerd of ze ook daadwerkelijk flitsen :lol:


Groetjes

Raimo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

http://www.navshop.com/nl/product/belgi ... /5955/69/1

Voor € 59 heb je een legale versie en hoef je geen verhalen te houden over activiteiten die niet legaal zijn
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jamest
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:54

Bericht door jamest »

Gerritje schreef:http://www.navshop.com/nl/product/belgi ... /5955/69/1

Voor € 59 heb je een legale versie en hoef je geen verhalen te houden over activiteiten die niet legaal zijn
Het is geen ilegale activiteit. Als je de versie koopt bij de navshop krijg je na betaling een download link en verloopt e.e.a. zoals bovenstaand verhaal. Geheel legaal dus.

Maar het gaat hier om een software update die zgn. door pioneer zou zijn uitgebracht voor de AVIC-HD1BT, waar tot nu toe niemand echt info over heeft. Ik heb inmiddels 7 pioneer PAL dealers en pioneer zelf gebeld en geen van allen heeft een update of weet iets van een update.
Blijft dus een duister verhaal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pvdsteen
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2006 17:12

Bericht door pvdsteen »

Hallo,

Ik heb sinds afgelopen weekend ook een nieuwe auto met dit, door de dealer ingebouwd systeem. Als microfoon gebruik ik de standaard door Pioneer meegeleverde mic. Ik ondervind ook dit probleem, zelf versta ik de persoon aan de andere kant perfect, die ander hoort zichzelf echter wel.
Het lijkt erop dat als je het geluid van de navigatie/telefoon alleen over het linkerkanaal laat gaan, het probleem iets minder is. Het blijft echter irritant aanwezig.

Was het initiele probleem van deze post uiteindelijk opgelost door de update?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dickdale
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 okt 2006 23:36

update???

Bericht door Dickdale »

heb van de week de inbouwer nog gesproken en er was nog geen update... afwachten dus. en voor wat betreft de service van pioneer kan het een stuk beter. ik heb ze gemaild, twee weken geleden en nog steeds geen antwoord.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pvdsteen
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2006 17:12

Update

Bericht door pvdsteen »

A.s. vrijdag gaat mijn auto terug naar de dealer. Ik heb met Pioneer overlegd en er blijkt een update beschikbaar te zijn welke door een service center van Pioneer kan worden aangevraagd. Andere mogelijkheid is de BT module uit te bouwen en deze door UPS te laten ophalen. Dit ophalen wordt door Pioneer geregeld.

De software update kan ik zelf niet uitvoeren en het Pioneer service center wilt dit alleen tegen betaling doen.
Dus vrijdag terug naar de autodealer welke hem ook heeft ingebouwd. Deze kunnen weer geen software update doen, echter wel de BT module uitbouwen. Volgens de Pioneer helpdesk is er inderdaad iets mis met bepaalde software in de bt-module. Ik hoop op verbetering.

Ik vind het trouwens heel slecht dat je tijdens de garantieperiode alleen voor garantieproblemen bij de verkoper terecht kan. Aangezien het een leaseauto is, neem ik niet het risico iets te beschadigen door het zelf uiit te bouwen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jamest
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:54

Bericht door jamest »

Heb vanochtend een telefoontje gehad van mijn autodealer, die het systeem geleverd en ingebouwd heeft, met de mededeling dat hij een update voor de avic binnen gekregen heeft.
Heb hem net laten installeren, en echo probleem opgelost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dickdale
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 okt 2006 23:36

Bericht door Dickdale »

het is alweer enige tijd geleden dat ik hier geweest ben. Intussen is de HD1BT ge-update naar de HD3BT (software matig). Ook hierna bleven de telefoonproblemen aanhouden. Daarna is er een Parrot ck3200 ingezet wat ik veel eerder had moeten doen!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arja
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2009 15:54

Bericht door arja »

Nou, dat hoeft ook weer niet! Bij mij lag het na veel experimenteren aan de bijgeleverde microfoon. Een goede zwanenhals microfoon geeft een enorm verschil! En ja, daar heb ik ook veel te lang mee gewacht :cry:
Verder koppelt het apparaat keurig met mn heel erg eigenzinnige iPhone via BT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer AVIC-HD1BT incl bluetooth module
    door Erick » 02 jun 2015 23:12 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 1363
  • Ruilen Pioneer HD1bt compleet tegen RNS 510 bluetooth module
    door Erick » 13 jun 2015 18:27 » in Ruilen / Gratis op te halen
    Reacties: 0
    Weergaves: 855
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 789
  • Pioneer AVIC F320BT
    door sunny.home » 14 jun 2016 15:53 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1591
  • Pioneer avic F80DAB
    door Berg » 30 jan 2017 12:02 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 456
  • pioneer avic 900bt
    door Dijkhuizen » 02 nov 2015 20:18 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 567
  • Pioneer AVIC F960 DAB
    door Rofab » 30 dec 2015 14:01 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 900

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”