ik heb een ms5000 setje gekregen. de vorige eigenaar deed er niets meer mee want de gps antenne was stuk of iets dergelijks volgens hem.
Nu ben ik zover dat ik het systeem kan testen maar hoe zie ik dat de gps antenne daadwerkelijk stuk is en niet iets interns.
Ik ben al een beetje de buurt door geweest op zoek naar een gps antenne maar die ligt nergens in de schappen.
als ik bij de diagnose kijk dan geeft het een rec. error aan.
het is trouwens nog een systeem met een sw versie 6.10
hw nr 0102
De sw is eenvoudig wat aan te doen.
Kan ik de antenne eenvoudig doormeten of zijn er andere handige methoden. Ik heb al rondgevraagd maar in mijn directe omgeving hebben ze allemaal andere systemen.
Testen van de GPS-antenne: rec. error
-
- New Member
-
- Moderator
De aanduiding rec. error duidt op een fout in de GPS-antenne. De meest eenvoudige oplossing is een nieuwe GPS-antenne aanschaffen. Waar woon je ergens, dan kunnen we wellicht een zaak bij je in de buurt aanraden. Je kan ook kijken of iemand nog een tweedehandse antenne heeft liggen.
Die software is errug oud. Upgraden naar 7.6 is zeker wel aan te raden. Ook hiervoor geldt: waar woon je, wellicht dat iemand je kan helpen .
Groeten,
Toho_NL.
Die software is errug oud. Upgraden naar 7.6 is zeker wel aan te raden. Ook hiervoor geldt: waar woon je, wellicht dat iemand je kan helpen .
Groeten,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
gps antenne
ik woon in Ermelo,
Ik was vandaag nog in een zaak, die vroeg 100 euro en de verzendkosten van zijn leverancier naar hem toe. 12,50 euro. En dan nog het risico lopen dat er wat anders aan de hand is.
Ik was vandaag nog in een zaak, die vroeg 100 euro en de verzendkosten van zijn leverancier naar hem toe. 12,50 euro. En dan nog het risico lopen dat er wat anders aan de hand is.
Hide post links |
-
- Moderator
100 euro? Dat is wel heel erg veel! Kijk eens bij Navco (www.navco.nl en specifieker op http://www.navco.nl/product_info.php?cP ... ucts_id=62). Dit is een betrouwbare zaak en zij kunnen hem ook voor je versturen. Daar is ie wel ff wat goedkoper...
Het is echt de GPS-antenne, anders staat er comm. error i.p.v. rec. error. Dat rec. error duidt op een probleem in de GPS-antenne zelf en niet in de ontvanger (die in de navigatiecomputer zit).
M.b.t. de software: ik ken zo ff niemand die in jouw buurt woont die deze software heeft. Wellicht dat iemand die daar in de buurt woont en die software heeft even kan reageren? Anders moeten we op zoek naar een andere oplossing.
Groeten,
Toho_NL.
Het is echt de GPS-antenne, anders staat er comm. error i.p.v. rec. error. Dat rec. error duidt op een probleem in de GPS-antenne zelf en niet in de ontvanger (die in de navigatiecomputer zit).
M.b.t. de software: ik ken zo ff niemand die in jouw buurt woont die deze software heeft. Wellicht dat iemand die daar in de buurt woont en die software heeft even kan reageren? Anders moeten we op zoek naar een andere oplossing.
Groeten,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Senior Member
Kom je wel eens in het midden van het land, in de buurt van Utrecht?
Ik heb hier nog een VDO GPS antenne liggen, in z'n verpakking, dan kun je 'm even uitproberen. En de SW upgrade naar de 7.6 is dan ook gelijk gepiept
Groet,
JW
Ik heb hier nog een VDO GPS antenne liggen, in z'n verpakking, dan kun je 'm even uitproberen. En de SW upgrade naar de 7.6 is dan ook gelijk gepiept
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
gps antenne
hoef ik alleen de computer mee te nemen?
Ik ben regelmatig in de buurt, is het een zakelijk adres? Ik ben meestal met een bergingsauto in die buurt.
Ik ben regelmatig in de buurt, is het een zakelijk adres? Ik ben meestal met een bergingsauto in die buurt.
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat wordt dan wat lastiger.
Ik ben een privé persoon en zit dus ook op een privéadres. En ik heb niet de mogelijkheid om jouw computer even los te testen met mijn GPS antenne.
Ik zou wel kunnen checken of jouw GPS antenne het wel doet op mijn 5500, maar daar houdt het dan even op.
Oftewel, als je in de buurt komt met de auto waarin je de 5000 ingebouwd hebt zal ik je graag helpen. Dan doen we gelijk de upgrade.
Als dat niet lukt is er hopelijk iemand anders die je kan helpen.
Groet,
JW
Ik ben een privé persoon en zit dus ook op een privéadres. En ik heb niet de mogelijkheid om jouw computer even los te testen met mijn GPS antenne.
Ik zou wel kunnen checken of jouw GPS antenne het wel doet op mijn 5500, maar daar houdt het dan even op.
Oftewel, als je in de buurt komt met de auto waarin je de 5000 ingebouwd hebt zal ik je graag helpen. Dan doen we gelijk de upgrade.
Als dat niet lukt is er hopelijk iemand anders die je kan helpen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 10
Weergaves: 1076