Mijn Philips Carin vindt satellieten, maar navigeert niet...
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 15 okt 2006 23:35
Mijn Philips Carin vindt satellieten, maar navigeert niet...
hallo, ik heb een philips carin overgekocht.
ik heb hem geinstalleerd en hij heeft verbinding met de satelieten.
toch navigeerd hij niet. weet iemand hoe dit kan komen?
groetjes silvie
ik heb hem geinstalleerd en hij heeft verbinding met de satelieten.
toch navigeerd hij niet. weet iemand hoe dit kan komen?
groetjes silvie
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 17 okt 2006 00:43
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Is de puls op de A stekker wel aangesloten, pin 5?
Zonder dat zal het systeem nooit werken.
Groet,
JW
Zonder dat zal het systeem nooit werken.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 15 okt 2006 23:35
ja ik heb de zwart witte draad op de blauw witte aangesloten.
dit heb ik hier ergens gelezen dat dit zo hoort bij een golf 3.
dit heb ik hier ergens gelezen dat dit zo hoort bij een golf 3.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Welke Carin heb je, de kleuren 520 of 522? Of de radiocombinatie 420/759 of de 440/959?
Groet,
JW
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 15 okt 2006 23:35
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
OK.
Hopelijk leest ToHo mee, die heeft ook een 440 en weet je precies te vertellen hoe je kunt constateren of de puls goed doorkomt op de 440.
Groet,
JW
Hopelijk leest ToHo mee, die heeft ook een 440 en weet je precies te vertellen hoe je kunt constateren of de puls goed doorkomt op de 440.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Natuurlijk lees ik mee . Je kan in het diagnosemenu (code: 6330) kijken wat je pulsgetal is. Als het goed is staat die op 0 als je stilstaat en loopt die evenredig op als je gaat rijden. Kijk eens of je het kan vinden en maak dan even een klein overzichtje van de pulswaardes als je gaat rijden. Dan kunnen we je verder helpen.
Groeten,
Toho_NL.
Groeten,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 15 okt 2006 23:35
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dan ben ik toch bang dat je wel een draadje aangesloten hebt, maar dat dit niet de puls is
En die heb je voor de Carin 440 absoluut nodig
Waar heb je die vandaan gehaald? Was dat de blauw-witte draad die op pin 1 van de A stekker zit? Of heb je die blauw-witte draad elders opgepikt?
Groet,
JW
En die heb je voor de Carin 440 absoluut nodig
Waar heb je die vandaan gehaald? Was dat de blauw-witte draad die op pin 1 van de A stekker zit? Of heb je die blauw-witte draad elders opgepikt?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 15 okt 2006 23:35
er zat geen stekker meer aan. deze draad lag al achter mijn radio. vandaar ben ik uitgegaan dat deze hem was.
is dit na te meten??
is dit na te meten??
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat is wel te meten, met een "metertje" voorzien van een Ledje. Een Multimeter is hiervoor niet te gebruiken.
Maar uit het feit dat je computer 0 aanduidt is eigenlijk al te zien dat die puls niet deugt, of het zou al moeten zijn dat je Carin computer kaduuk is.
Als je met een Ledje ook niks meet, moet je de draad gaan terugvolgen en kijken waar die aangesloten zit.
Best wel een lastig klusje, maar helaas, zonder puls werkt jouw systeem niet.
Groet,
JW
Maar uit het feit dat je computer 0 aanduidt is eigenlijk al te zien dat die puls niet deugt, of het zou al moeten zijn dat je Carin computer kaduuk is.
Als je met een Ledje ook niks meet, moet je de draad gaan terugvolgen en kijken waar die aangesloten zit.
Best wel een lastig klusje, maar helaas, zonder puls werkt jouw systeem niet.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 15 okt 2006 23:35
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Misschien zit ik er overheen te lezen, maar over welk merk auto hebben we het, model, type en bouwjaar ?
Dan kunnen we zien waar de draad in de auto zit (indien aanwezig).
Overigens een vrij riskante zaak zomaar een loszittende draad te nemen en te gokken dat dat de puls is, nu kan de Carin met zowel negatieve als positieve signalen (dus gewoon de + en de - polen van de accu) overweg, dus schade zal er vast niet ontstaan zijn.
Mocht het echter een oude draad zijn geweest van een (bijvoorbeeld zelfstandige nabouw) toerenteller, dan zou de zaak wel eens wat minder positief kunnen zijn. (niet schrikken, is een ramp-scenario, maar 'meten=weten, en een 'wise man measures twice, and cut once' zoals mijn baas toen zei (nadat ik 10meter pvc op de pers verknipt had... ))
Dan kunnen we zien waar de draad in de auto zit (indien aanwezig).
Overigens een vrij riskante zaak zomaar een loszittende draad te nemen en te gokken dat dat de puls is, nu kan de Carin met zowel negatieve als positieve signalen (dus gewoon de + en de - polen van de accu) overweg, dus schade zal er vast niet ontstaan zijn.
Mocht het echter een oude draad zijn geweest van een (bijvoorbeeld zelfstandige nabouw) toerenteller, dan zou de zaak wel eens wat minder positief kunnen zijn. (niet schrikken, is een ramp-scenario, maar 'meten=weten, en een 'wise man measures twice, and cut once' zoals mijn baas toen zei (nadat ik 10meter pvc op de pers verknipt had... ))
Succes = vaker opstaan dan je valt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 15 okt 2006 23:35
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Daar zijn twee mogelijkheden om het signaal te vinden, volgens de Pulsinformatie VW.
De eerste:
Op de stekker die achter in de radio gaat, een blauw/witte kabel op de eerste pin van stekkerblok A.
(kan natuurlijk ook los liggen inmiddels)
De tweede:
Wat vager omschreven, een blauwe stekker boven de zekeringkast.
(kan morgen pas kijken waar dat dan precies is, toevalligerwijze staat hier ook een Golf 3, maar dan uit 1995)
Dus als dat de draad is (in geval van #1) die los achter de radio lag, dan kon je wel de goede hebben.
Nou meen ik mij te herinneren dat de Carin systemen 2 mogelijkheden hebben om de puls aan te sluiten, in elk geval was dat met de Carin 520/522 zo, of dat hier ook zo is moet ik even opzoeken, maar dan is de kans aanwezig dat die net op het verkeerde draadje zit.
De eerste:
Op de stekker die achter in de radio gaat, een blauw/witte kabel op de eerste pin van stekkerblok A.
(kan natuurlijk ook los liggen inmiddels)
De tweede:
Wat vager omschreven, een blauwe stekker boven de zekeringkast.
(kan morgen pas kijken waar dat dan precies is, toevalligerwijze staat hier ook een Golf 3, maar dan uit 1995)
Dus als dat de draad is (in geval van #1) die los achter de radio lag, dan kon je wel de goede hebben.
Nou meen ik mij te herinneren dat de Carin systemen 2 mogelijkheden hebben om de puls aan te sluiten, in elk geval was dat met de Carin 520/522 zo, of dat hier ook zo is moet ik even opzoeken, maar dan is de kans aanwezig dat die net op het verkeerde draadje zit.
Succes = vaker opstaan dan je valt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 07 mei 2005 12:18
er is ook nog het verschil tussen wit-blauw en blauw-wit...
het eerste is de pulse de tweede is de draad van de verlichting (nouja wit achtig-grijs dan, in de loop der jaren kan er wat verkleuring optreden)
Dit is ook nog iets om naar te kijken
groeten
het eerste is de pulse de tweede is de draad van de verlichting (nouja wit achtig-grijs dan, in de loop der jaren kan er wat verkleuring optreden)
Dit is ook nog iets om naar te kijken
groeten
Heb ik alles ? Bord voor mijn kop, stuk in mijn kraag, brok in mijn keel, tranen in mijn ogen, water in mijn handen, lood in mijn schoenen ?
Dan ga ik naar mijn werk !
Dan ga ik naar mijn werk !
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 15 okt 2006 23:35
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Sorry, kon de hele dag niets posten, er zou een virus in mijn computer zitten ofzo.
Nu is dat opgelost, krijg ik continue weer meldingen 'could not connect to the database', kortom, gaat weer lekker zo.
Ik heb eens bij de 1995 3 Golf CL gekeken in de zekeringkast (wat een onmogelijke plek trouwens), maar heb er geen blauwe stekker in zien zitten.
Misschien zit die bij deze Golf wel achter de radio, maar als ik die eruit haal gaat de eigenaar niet erg blij zijn , dus dat heb ik niet kunnen controleren.
Misschien zit die stekker niet bij alle uitvoeringen van de Golf, maar alleen bij diesels of de luxere uitvoeringen.
De opmerking van quattro-rs is overigens ook één waar goed op gelet moet worden.
Nu is dat opgelost, krijg ik continue weer meldingen 'could not connect to the database', kortom, gaat weer lekker zo.
Ik heb eens bij de 1995 3 Golf CL gekeken in de zekeringkast (wat een onmogelijke plek trouwens), maar heb er geen blauwe stekker in zien zitten.
Misschien zit die bij deze Golf wel achter de radio, maar als ik die eruit haal gaat de eigenaar niet erg blij zijn , dus dat heb ik niet kunnen controleren.
Misschien zit die stekker niet bij alle uitvoeringen van de Golf, maar alleen bij diesels of de luxere uitvoeringen.
De opmerking van quattro-rs is overigens ook één waar goed op gelet moet worden.
Succes = vaker opstaan dan je valt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Waar het om gaat is of er GALA op de radio zit en of deze ook werkt.
Indien dit het geval is zit er ook een signaal op Pin 1 van de ISO-stekker.
Indien dit het geval is zit er ook een signaal op Pin 1 van de ISO-stekker.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
En daar zit nou juist het probleemGerritje schreef:Waar het om gaat is of er GALA op de radio zit en of deze ook werkt.
Indien dit het geval is zit er ook een signaal op Pin 1 van de ISO-stekker.
Oftewel, die stekker is er niet meer....silvie schreef:er zat geen stekker meer aan. deze draad lag al achter mijn radio. vandaar ben ik uitgegaan dat deze hem was.
is dit na te meten??
Ik schreef het eerder, er zal gewoon "gemeten" moeten worden of die puls aanwezig is op die "blauw-witte" draad, anders kom je er niet achter of de puls ontbreekt dan wel dat de computer defekt is.
Die aansluiting op de computer zit op pin A5. Er is wel een tweede aansluiting op de computer voor de puls, die zit op A11. Die wordt echter alleen gebruikt om de minpool van een aparte pulsgever aan te sluiten, en die situatie doet zich hier niet voor.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Als ik me iets zorgvuldiger had uitgedrukt had er moeten staan:Waar het om gaat is of er GALA op de radio zit en of deze ook werkt.
Indien dit het geval is zit er ook een signaal op Pin 1 van de ISO-stekker.
Waar het om gaat is of er GALA-functie op de radio zit en of deze ook goed heeft gewerkt.
Indien dit het geval is heeft er ook een signaal op Pin 1 van de ISO-stekker gezeten welke nu dus is afgeknipt
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Testen of de oorzaak niet in de computer zit, is (hoewel een beetje een lompe manier) niet zo lastig.
Heb het zelf destijds met mijn Carin 520 als volgt gedaan :
- systeem ingeschakeld, en klaar om te navigeren danwel je positie op de kaart te tonen
- vervolgens (zei al dat het lomp was) de pulsdraad over de massa heen 'heen-en-weer' bewogen, om zo een puls signaal na te doen.
Pijltje begon te bewegen (schokkerig natuurlijk, zo'n vaste hand heb ik nou ook weer niet dat ik een perfecte puls kan opwekken), en afhankelijk van hoe snel ik bewoog met het losse draadje, verplaatste ook het pijltje zich.
(wel op een behoorlijke schaal gedaan, gewoon straatweergave, later kwam ik er pas achter dat ik ook gewoon in het diagnose menu bij pulsen kon kijken)
Daarna kon ik mijn aandacht op de auto richten, wetende dat de computer van de navigatie in elk geval niet het probleem was.
Heb het zelf destijds met mijn Carin 520 als volgt gedaan :
- systeem ingeschakeld, en klaar om te navigeren danwel je positie op de kaart te tonen
- vervolgens (zei al dat het lomp was) de pulsdraad over de massa heen 'heen-en-weer' bewogen, om zo een puls signaal na te doen.
Pijltje begon te bewegen (schokkerig natuurlijk, zo'n vaste hand heb ik nou ook weer niet dat ik een perfecte puls kan opwekken), en afhankelijk van hoe snel ik bewoog met het losse draadje, verplaatste ook het pijltje zich.
(wel op een behoorlijke schaal gedaan, gewoon straatweergave, later kwam ik er pas achter dat ik ook gewoon in het diagnose menu bij pulsen kon kijken)
Daarna kon ik mijn aandacht op de auto richten, wetende dat de computer van de navigatie in elk geval niet het probleem was.
Succes = vaker opstaan dan je valt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 15 okt 2006 23:35
ik heb er niet zoveel verstand van maar kan ik het niet makkelijker doen om een pulse van de versnellingsbak af te halen. want de kilometerteller werkt ook op die pulse.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Dat zou inderdaad kunnen werken, echter....
- je hebt kans dat de puls dan te zwak wordt voor één van beide apparaten, danwel voor beiden.
in dat geval heb je een versterker nodig.
- Omdat de kilometerteller ook met die puls werkt, is er grote kans dat die toch is doorgetrokken naar de radio.
Ik had er helaas overheengelezen dat de stekker eraf was, vandaar mijn opmerking over 'zomaar een losse draad pakken'.
Overigens, hoe is de puls ingesteld van het navigatiesysteem.
Met andere woorden, verwacht die +pulsjes, of -pulsjes.
En dan natuurlijk, wat voor een puls geeft de auto.
Als de auto +pulsjes geeft, terwijl het systeem -pulsjes verwacht, werkt het volgens mij ook niet.
Het is even werk, maar ik heb er alle vertrouwen in dat we het systeem aan de gang krijgen.
- je hebt kans dat de puls dan te zwak wordt voor één van beide apparaten, danwel voor beiden.
in dat geval heb je een versterker nodig.
- Omdat de kilometerteller ook met die puls werkt, is er grote kans dat die toch is doorgetrokken naar de radio.
Ik had er helaas overheengelezen dat de stekker eraf was, vandaar mijn opmerking over 'zomaar een losse draad pakken'.
Overigens, hoe is de puls ingesteld van het navigatiesysteem.
Met andere woorden, verwacht die +pulsjes, of -pulsjes.
En dan natuurlijk, wat voor een puls geeft de auto.
Als de auto +pulsjes geeft, terwijl het systeem -pulsjes verwacht, werkt het volgens mij ook niet.
Het is even werk, maar ik heb er alle vertrouwen in dat we het systeem aan de gang krijgen.
Succes = vaker opstaan dan je valt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 390
-
-
carminat positie van de auto niet vindt meer bekend
door oostland.jan69 » 23 apr 2016 14:48 » in Renault -
Reacties: 16
Weergaves: 2055
-
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 751
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 552
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 516
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1064
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 666