Laatst heb ik mijn Vdo MS 2010 geruild voor een MS5100 + MM4900 en in mijn (niet lachen) Ford Ka gebouwd.
Het scherm vult de halve auto haha.
Maar daar kwam ik niet voor. Bij de Ka zit er (soms) een pulsgever op de versnellingsbak, deze zit dan naast de aansluiting van de kilometerkabel.
Van daaruit gaat een geel/bruin draad naar een verdeelstekkertje vlak onder het raam en veranderd in wit/blauw.
Alles is aangesloten en werkt verder geweldig, alleen is de puls af en toe een beetje vervuild.
Dus een hele tijd gaat het goed en heb ik ook een 0-puls als ik stil sta maar het wil ook wel eens gebeuren dat de puls ineens richting 24 Km loopt als ik stil sta.
Als ik dan even de koppeling laat komen zodat ik een stukje verplaats (hooguit een centimeter of 20) is het weer goed.
Zelf heb ik het vermoeden dat hij dan net op het pulsmoment staat en net wel of niet signaal geeft.
Grtz, North
Puls bij Ford Ka?
-
- Average Member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 09 jul 2006 11:09
Puls bij Ford Ka?
VDO MS5100, MM4900, MT5011.
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
En naar ik aanneem vertel je ons dit om een oplossing voor het probleem te vinden.
Wellicht dat een API (zoek aldaar) je daarbij verder kan helpen.
Wellicht dat een API (zoek aldaar) je daarbij verder kan helpen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 09 jul 2006 11:09
Het zou eventueel kunnen dat iemand anders dit ook heeft gehad en daar een oplossing voor heeft gevonden.
Misschien een vervuilde pulsgever? ik zou het niet weten vandaar dit bericht.
Of dat er misschien ergens anders een betere pulsdraad zit.
En wat is een API.. Niet iedereen heeft overal verstand van...
Misschien een vervuilde pulsgever? ik zou het niet weten vandaar dit bericht.
Of dat er misschien ergens anders een betere pulsdraad zit.
En wat is een API.. Niet iedereen heeft overal verstand van...
VDO MS5100, MM4900, MT5011.
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Het lijkt er op dat er een vervuiling optreedt, ergens onderweg. Dat komt veel vaker voor en dan is een API dé oplossing.
Over API's is al heel wat geschreven op dit forum, zoekt en gij zult vinden
Een niet stabiele puls leidt (dat wordt dus lijdt ) tot een voortdurende hercalibratie, met als gevolg regelmatig Off-Road. En jij dacht daar nou net van af te zijn
Iets aan doen dus
Groet,
JW
Over API's is al heel wat geschreven op dit forum, zoekt en gij zult vinden
Een niet stabiele puls leidt (dat wordt dus lijdt ) tot een voortdurende hercalibratie, met als gevolg regelmatig Off-Road. En jij dacht daar nou net van af te zijn
Iets aan doen dus
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 09 jul 2006 11:09
ben al even verder in de materie gedoken en het nodige gevonden op het forum.
Eigenlijk had ik al heel wat info gelezen voordat ik de MS5100 begon aan te sluiten en eigenlijk is het allemaal goed gelukt maar net even het gedeelte van de puls was nog niet geheel compleet.
Morgen ga ik wel even bij de autoshop o.i.d. langs.
Moet wel zeggen dat vergeleken met de 2010, de MS5100 een hele openbaring is
Wordt vervolgt, North
Eigenlijk had ik al heel wat info gelezen voordat ik de MS5100 begon aan te sluiten en eigenlijk is het allemaal goed gelukt maar net even het gedeelte van de puls was nog niet geheel compleet.
Morgen ga ik wel even bij de autoshop o.i.d. langs.
Moet wel zeggen dat vergeleken met de 2010, de MS5100 een hele openbaring is
Wordt vervolgt, North
VDO MS5100, MM4900, MT5011.
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 09 jul 2006 11:09
Zoals eerder belooft, hier het vervolg.
Heb een API gekocht, volgens schema aangesloten en een paar kilometer testrit gemaakt.
PROBLEEM OPGELOST
Het probleem was een te zwakke puls. Als ik reed en wat meer toeren had dan was de puls wel goed maar als ik stilstond daalde de pulssterkte en zat dan net op de grens van wel/niet. De MS5100 zag dit als rijden. Na het inbouwen van de API (fluitje van een cent) was het signaal niet meer twijfelachtig en reageerde de MS5100 zoals het hoorde.
Samen komen we er nog steeds uit.. tnx
Grtz, North® met een goed werkende MS5100.
Heb een API gekocht, volgens schema aangesloten en een paar kilometer testrit gemaakt.
PROBLEEM OPGELOST
Het probleem was een te zwakke puls. Als ik reed en wat meer toeren had dan was de puls wel goed maar als ik stilstond daalde de pulssterkte en zat dan net op de grens van wel/niet. De MS5100 zag dit als rijden. Na het inbouwen van de API (fluitje van een cent) was het signaal niet meer twijfelachtig en reageerde de MS5100 zoals het hoorde.
Samen komen we er nog steeds uit.. tnx
Grtz, North® met een goed werkende MS5100.
VDO MS5100, MM4900, MT5011.
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Vertel ons nog even waar je de API hebt gekocht en welk type. Wellicht hebben andere "slachtoffers van een vuile puls" hier nog iets aan.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 09 jul 2006 11:09
Deze heb ik gekocht bij Westmobiel in Groningen. HIER te vinden op internet.
Deze API-4 is regelbaar d.m.v. een potmetertje en de prijs was inclu Btw € 70,21. Vrij prijzig maar als het werkt dan is het zeker de moeite waard.
Verder was er bij AVA Automaterialen BV in Groningen, HIER te vinden op internet. Deze was te koop voor ong. € 40.- maar deze was niet regelbaar.
Deze API-4 is regelbaar d.m.v. een potmetertje en de prijs was inclu Btw € 70,21. Vrij prijzig maar als het werkt dan is het zeker de moeite waard.
Verder was er bij AVA Automaterialen BV in Groningen, HIER te vinden op internet. Deze was te koop voor ong. € 40.- maar deze was niet regelbaar.
VDO MS5100, MM4900, MT5011.
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Mooi dat het zó opgelost is, en dat je 5100 nu naar volle tevredenheid werkt.
Ik ben er in de loop van de tijd van overtuigd geraakt dat de API veel vaker zou moeten worden toegepast, te veel mensen blijven rijden met een niet goed werkend systeem, hetgeen heel vaak veroorzaakt wordt door een vervuilde puls. En dan krijg je nooit een zuivere kalibratie, het systeem blijft zich voordurende corrigeren met alle negatieve gevolgen van dien.
Dáár heb je met een PNA systeem als de 2010 dat alleen op GPS navigeert geen last van, maar tsja, ook dat is niet zaligmakend. Daar weet jij alles van
Groet,
JW
Ik ben er in de loop van de tijd van overtuigd geraakt dat de API veel vaker zou moeten worden toegepast, te veel mensen blijven rijden met een niet goed werkend systeem, hetgeen heel vaak veroorzaakt wordt door een vervuilde puls. En dan krijg je nooit een zuivere kalibratie, het systeem blijft zich voordurende corrigeren met alle negatieve gevolgen van dien.
Dáár heb je met een PNA systeem als de 2010 dat alleen op GPS navigeert geen last van, maar tsja, ook dat is niet zaligmakend. Daar weet jij alles van
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 09 jul 2006 11:09
@JW
Als ik iets in gebruik neem verwacht ik dat het goed werkt. De MS2010 deed niet wat ik er van verwacht had en dus ging deze de deur uit. De persoon die hem nu in gebruik heeft is er dik tevreden mee en het af en toe missen van een POI kan hem geen donder schelen. Daarbij wisselt hij regelmatig van vrachtwagen en was de MS5100 geen optie meer. Vandaar deze ruil (en niet een slechte dacht ik)
Het niet goed functioneren van de puls was niet zoals het hoorde. De MS5100 is gemaakt om ook in combinatie met een puls te werken, maar dat hoef ik jou niet te vertellen.
Als je de straten ver genoeg uit elkaar hebt liggen dan lukt het nog wel om te navigeren maar deze week moets ik in Almere zijn en door het verkeerd functioneren van de puls ging de 5100 verder als ik stil stond. In Almere kom je dan echt niet meer op bestemming omdat hij gewoon navigeert op een positie waar je niet bent.
Nu de puls wel werkt is dit systeem een groot genot om mee te werken. Wat ik zelf het mooiste vind is het navigeren zonder de satelieten want de puls in combi met de gyroscoop kan, mits je niet te strak en ruw een bocht om gaat behoorlijk de route bijhouden tot het moment dat de Gps zich bij het meten van de positie voegt en dan (mits goed gecalibreert) zit hij maar een paar meter van de werkelijke locatie af.
Nu ik de MT5011 ook aangesloten heb (daarvoor was ik in Almere.. nieuw in doos €50.-) is het systeem prima naar mijn zin. Het is leuk om te zien dat half Nederland last heeft van file's terwijl ik hier in Groningen gewoon door rijden kan gnegne..
Grtz, North®
Als ik iets in gebruik neem verwacht ik dat het goed werkt. De MS2010 deed niet wat ik er van verwacht had en dus ging deze de deur uit. De persoon die hem nu in gebruik heeft is er dik tevreden mee en het af en toe missen van een POI kan hem geen donder schelen. Daarbij wisselt hij regelmatig van vrachtwagen en was de MS5100 geen optie meer. Vandaar deze ruil (en niet een slechte dacht ik)
Het niet goed functioneren van de puls was niet zoals het hoorde. De MS5100 is gemaakt om ook in combinatie met een puls te werken, maar dat hoef ik jou niet te vertellen.
Als je de straten ver genoeg uit elkaar hebt liggen dan lukt het nog wel om te navigeren maar deze week moets ik in Almere zijn en door het verkeerd functioneren van de puls ging de 5100 verder als ik stil stond. In Almere kom je dan echt niet meer op bestemming omdat hij gewoon navigeert op een positie waar je niet bent.
Nu de puls wel werkt is dit systeem een groot genot om mee te werken. Wat ik zelf het mooiste vind is het navigeren zonder de satelieten want de puls in combi met de gyroscoop kan, mits je niet te strak en ruw een bocht om gaat behoorlijk de route bijhouden tot het moment dat de Gps zich bij het meten van de positie voegt en dan (mits goed gecalibreert) zit hij maar een paar meter van de werkelijke locatie af.
Nu ik de MT5011 ook aangesloten heb (daarvoor was ik in Almere.. nieuw in doos €50.-) is het systeem prima naar mijn zin. Het is leuk om te zien dat half Nederland last heeft van file's terwijl ik hier in Groningen gewoon door rijden kan gnegne..
Grtz, North®
VDO MS5100, MM4900, MT5011.
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Prima deal inderdaad, da's nog eens wat anders dan "ruilen is huilen".
En het klopt wat je schrijft, als het systeem eenmaal goed gecalibreerd is heb je de sat's niet nodig.
Ik ben wel eens met een afgedekte GPS antenne Utrecht-stad ingereden en kwam perfect op de plaats van bestemming aan. Dan werkt het juist extra goed als je veel bochten maakt, immers dan doet de mapmatching z'n werk.
Ennuh, voor die 50 Euri ben je zeker goed geslaagd. Een MT 5011 is een zeeeeer welkome uitbreiding van het systeem.
Welke SW heb je in de 5100 zitten, al de 7.6? Want daarmee kun je zelf een TMC zender kiezen, met de oudere SW ging dat niet.
Groet,
JW
En het klopt wat je schrijft, als het systeem eenmaal goed gecalibreerd is heb je de sat's niet nodig.
Ik ben wel eens met een afgedekte GPS antenne Utrecht-stad ingereden en kwam perfect op de plaats van bestemming aan. Dan werkt het juist extra goed als je veel bochten maakt, immers dan doet de mapmatching z'n werk.
Ennuh, voor die 50 Euri ben je zeker goed geslaagd. Een MT 5011 is een zeeeeer welkome uitbreiding van het systeem.
Welke SW heb je in de 5100 zitten, al de 7.6? Want daarmee kun je zelf een TMC zender kiezen, met de oudere SW ging dat niet.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 09 jul 2006 11:09
De software waar de 5100 op draait is inderdaad al de 7.6 en dus kan ik inderdaad zelf de zender kiezen. Jammer alleen dat hij bij uitzetten weer terug gaat naar de sterkste zender en niet de door mij zelf gekozen RWS-NOS blijft vasthouden. Maar ach, file's in Groningen hahahaha............. wat zijn dat .
Heb trouwens de raamantenne aangesloten die nog netjes in de verpakking zat bij de TMC. Het ontvangst is volgens mij best wel prima want ik pik er hier in het noorden toch 5 zenders mee uit de lucht.
RWS-NOS
SKYTMC4U
VERONICA
Qmusic
Via-TMC
waarvan SKYTMC4U de sterkste is
Grtz, North®
Heb trouwens de raamantenne aangesloten die nog netjes in de verpakking zat bij de TMC. Het ontvangst is volgens mij best wel prima want ik pik er hier in het noorden toch 5 zenders mee uit de lucht.
RWS-NOS
SKYTMC4U
VERONICA
Qmusic
Via-TMC
waarvan SKYTMC4U de sterkste is
Grtz, North®
VDO MS5100, MM4900, MT5011.
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 982
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 577
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 701
-
-
Reacties: 7
Weergaves: 2208