Philips Carin stuurt me het bos in...opgelost bedankt !!!

civicje
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 okt 2006 00:43

Philips Carin stuurt me het bos in...opgelost bedankt !!!

Bericht door civicje »

heb net een carin 440 aangeschaft
maar hij deugt voor geen meter volgens mij,
iedere keer als ik hem instel op een plek stuurt hij me alle behalve de goede richting in .
en de huidige locatie blijft ook steeds op een plek staan.
zou het aan me puls signaal liggen

het gaat trouwens om een opel vestra b bj 97

mochten mensen een duidelijk aansluit schema hebben met de juiste draad kleuren
dan zie ik die graag tegemoet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Waar heb je die puls nu op aangesloten? Die moet op de A stekker van de computer komen, pin 5.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
civicje
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 okt 2006 00:43

Bericht door civicje »

op het opel forum staat dat hij op a1 aangesloten moet zijn ???
en allemaal draad kleuren hebben ze daar
zwart/rood
blauw/rood
geel /wit
snap er even niks meer van

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2030
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

en de huidige locatie blijft ook steeds op een plek staan.
Dit is doorgaans toch wel een puls signaal probleem, het systeem heeft niet door dat je aan het rijden bent, en in tegenstelling tot portabel systemen, kijkt dit systeem maar ééns in de zoveel tijd naar de GPS signalen.

Bij mijn Omega (3000i station 1989) destijds moest die ook op de A1, en gelukkig zat daar ook een draad (blauw/bruin meende ik), maar niet iedere Omega had daar een draad.
Daarom wordt er ook vaak een alternatieve locatie opgegeven, indien aanwezig.

Zie ook pulsinformatie Opel
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

De aansluitingen op de computer zijn bekend, die vind je in de rubriek handleidingen, links in de gele balk

Hoe die bedrading in jouw Opel zit weten we uiteraard niet. Daar kan ook nog door een vorige eigenaar in/mee gerommeld zijn. Dat zul je dus zelf uit moeten zoeken, door met een voltmetertje te kijken hoe alles zit.
Check dat heel zorgvuldig en sluit dan ook het achteruit signaal aan. Dat zit NIET in de ISO stekker, je moet dat dus in de auto opzoeken. Eventueel bij de achteruitrijlampen zelf aftakken en daar vandaan een draad trekken naar de computer.

Zorg overigens dat die computer perfect horizontaal gemonteerd wordt, afwijkingen daarvan resulteren in een onnauwkeurige navigatie.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
civicje
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 okt 2006 00:43

Bericht door civicje »

heb hem nu op de a1 angesloten
kleur rood /blauw en die loopt door de verloopstekker door in oranje.

moet dus nu goed zijn

hoe pak ik de achtuitrijlichten aan moet ik de min pakken of de plus ???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bij de achteruitrijlichten moet je de plus pakken.

Hopelijk is die puls goed zo, dat kan ik van hieruit niet beoordelen. Maar als je nu gaat rijden zou 'ie wat moeten doen en zou je de kalibratie rit moeten kunnen maken.
Dat doe je dus met een kaart CD in je systeem, geen bestemming ingeven, en een tiental minuten te gaan rijden in een goed gedigitaliseerd gebied, met veel afslagen. Op een bepaald moment moet het gaan kloppen.
Daarna kun je een adres ingeven, en kijken of alles nu OK is.

Wel alsnog die achteruit aansluiten, zonder dat zul je regelmatig last hebben van Off-Road, doordat het systeem gaat herkalibreren.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
civicje
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 okt 2006 00:43

Bericht door civicje »

hij pakt hem nu om de10 minuten op
als hij niet goed navigeert heb ik een volle pijl zonder stem
en om de 10 minuten heb ik een lege pijl die af en toe een iets zegt bij een afslag en zo.

mischien is de puls toch te zwak ofzo

en aan de gps antenne kan het haast niet liggen
pak vaak 5a6 sats

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Lees even wat ToHo hier schrijft viewtopic.php?p=37181#37181
Op díe manier kun je vaststellen hoe de puls echt werkt.

Verander verder NIKS in dat menu, alleen maar kijken dus. Voor je het weet is je systeem van slag en dan ben je nog veel verder van huis. En je Navi brengt je dan niet (meer) thuis :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
civicje
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 okt 2006 00:43

Bericht door civicje »

zal het morgen vroeg gelijk proberen :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
civicje
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 okt 2006 00:43

Bericht door civicje »

probleem opgelost :lol:

verkeerde blauw rode draad<puls er zijn er 2 :evil: > aangesloten
nu navigeert hij haast op de 10 meter nauwkeurig !!!

bedankt mannen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

civicje schreef:probleem opgelost :lol:

verkeerde blauw rode draad<puls er zijn er 2 :evil: > aangesloten
nu navigeert hij haast op de 10 meter nauwkeurig !!!

bedankt mannen
En zo hoort het ook :D
Als alles goed aangesloten zit zal ook zo'n ouwetje nog uitstekend navigeren.
Veel plezier er mee.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Handleidingen Philips Carin 522
    door benne_ss » 07 okt 2016 21:29 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 751

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”