Systeemupdate voor Philips Carin 440 / 420

Fons Coppens
Starting Member
Starting Member

update

Bericht door Fons Coppens »

Wel Wel beste Mark en JW.....................

Alles is op de juiste manier gegaan en jawel het werkt pefect zelfs de TMC.... :arrow:
Ik wil jullie alle bedanken voor de steun en toeverlaat, ik als leek geholpen binnen 'n week !!!!!

Op de eerste plaats Mark HEEEEEEEEEEEELLLLLLL hartelijk dank dat je toch de moeite heb genomen om
m'n 959 440/420 te voorzien van de update !!! :!:
ik ben blij dat ik je heb leren kennen via het forum nogmaals bedankt, en we zien elkaar nog wel eens op 'n meeting
of ergen in de mooie streek waar wij mogen wonen..... :?: :idea:

En JW voor jou natuurlijk ook een bedankje voor de juiste voorlichting en de steun via dit forum,
leuk dat dit geheel door dit forum afgehandeld is geworden !!!! :D

Ik hoop jullie vast toch ergens op een meeting te mogen begroeten....... 8) :wink: Grt Fons Coppens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wmp
Moderator
Moderator

Bericht door wmp »

Graag gedaan, en heel veel plezier toegewenst met de nieuwe mogelijkheden op het systeem.
Hopelijk laat je nog weten wat je allemaal ontdekt wat er nu is bijgekomen/anders is, etc.

En natuurlijk ook Texaco Putte bedankt dat we wat ruimte mochten lenen om droog te staan :D
(of moet ik daarvoor even naar de Blaupunkt sectie :wink: )
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fons Coppens
Starting Member
Starting Member

update

:wink: Nou hier even ter info het resultaat van de uptdate die perfect is uitgevoerd door Mark... :wink:

Ik kan u alle mededelen dat: :idea:

:arrow: het systeem werkt perfect
:arrow: het systeem is rustiger
:arrow: de display geeft duidelijk MEER info (aanwijzingen)
:arrow: bij het ingeven van 'n nieuw navigatie punt is het syteem sneller met zoeken,
en er zijn meer tekens op de display om sneller te selekteren........
:arrow: en jawel de TMC werkt ook nogeens per direct !!!

Ik heb namelijk met mijn echtgenote afgelopen zaterdag 'n lange rit gemaakt van het zuidweste van het land
naar het noord westen van het land alles wat ik waarnam via m'n navigatie systeem had in voorheen nooit
waargenomen, waaronder meer verkeers info. :!:
Ik heb wel enkele keren de melding ontvangen (deze zender heeft geen tmc info, zoek 'n andere zender :?: )
Nou ik heb de zender zoeker op automatisch gezet en alles perfect. (zelf 538)

Heren van het Forum nogmaals bedankt namens Fons uit het zonnige zuidwesten.........Groetjes Fons Coppens :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Hoi Fons,

Goed om te horen dat het gelukt is! De software die er nu op staat is de laatste versie en er zal geen nieuwe versie meer komen. Je kunt nu dus optimaal van je systeem gebruik maken (binnen de grenzen van wat mogelijk is ;)).

Nog veel navigatieplezier ermee,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fons Coppens
Starting Member
Starting Member

update

:wink: :wink: :wink: Hallo allemaal,
het is nu ruim 'n week geleden dat Mark bij mij de update heeft uitgevoerd bij m'n 959 420/440.
En ik kan u mededelen dat hij wel erg perfect werkt :idea: :idea: :idea:

Ja alles werkt zelf de TMC en dat was / is eigelijk buiten verwachting om, maar dat had ik al reeds gemeld, degene
die ook denken over 'n update bij de 959 420/440 twijffel niet langer en ga er voor.................
En geniet van probleemloos navigeren...............................
Heren nogmaals bedankt en graag tot ziens op de eerste en beste meeting Greetings to you all From Fons

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fons Coppens
Starting Member
Starting Member

update

Beste JaJoMade,
Zoals ik je al mededeelde via de email, moet je jou probleem voorleggen op dit forum....................
Ik ben zelf heeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllll goed geholpen via en door een van de leden van dit forum, en alles
werkt perfect succes Fons Coppens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bakra
Starting Member
Starting Member

Bericht door bakra »

Hallo allemaal,

na dit mooie verhaal wil ik de mijne ook graag updaten.
Ik heb de Philips RC759.

De gegevens zijn:

HW nr: 010a
SW nr: 0200
productie datum 98/44

Het probleem is ook dat het systeem engels is, en als ik nederlands kies, dan vraagt ie om de talen cd.
Ik hoop dat dit met een update ook gelijk opgelost is.
Aantal leesfouten van de cd is 0, dus dat zou geen probleem moeten geven.

Op dit moment werkt het systeem nog niet, want er is geen tellerpuls. De snelheidsmeter doet het namelijk niet.
Vandaag heb ik echter onderdelen gehaald om deze weer aan de praat te krijgen. Dan zou het weer moeten werken.
Als er iemand in de buurt van Zoetermeer/Den Haag woont die mij hiermee zou willen helpen zou dat heel mooi zijn.
Als ik er een stuk voor moet rijden is dat ook geen probleem.
Het heeft geen haast, ik moet toch eerst nog een brug zien te vinden om die onderdelen van de tellerkabel te vervangen.

Ps. is er nog iemand die een (defect) frontje voor dit type te koop heeft. Als het display en de volumeregelaar nog maar goed zijn, de rest mag defect zijn. De mijne heeft namelijk een blauw-zwarte vlek in het display zitten en de volumeregelaar reageert soms niet zo goed, na flink heen en weer draaien is dit wel verbeterd, maar goed is het nog steeds niet.
Is dat trouwens te doen zo'n display vervangen, of moet ik dan aan die flatcable gaan solderen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Nou Bakra dat komt mooi uit. Ondergetekende woont in Zoetermeer en kan jou van dienst zijn. Wat betreft de overige activiteiten (tellerkabel enz) kunnen we gewoon eens kijken wat er aan te doen is.
Laat in ieder geval maar eens horen of je dit aanbod (overigens gratis hoor) aan wilt nemen.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bakra
Starting Member
Starting Member

Bericht door bakra »

Nou, dat aanbod sla ik natuurlijk niet af!
Ik heb je een PM gestuurd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bakra
Starting Member
Starting Member

Bericht door bakra »

Nadat Gene eerder deze week mijn Philips RC759 van de laatste update heeft voorzien en ook de nederlandse taal erin heeft gezet, heb ik gisteren mijn snelheidsmeter gerepareerd. Er is nu weer een tellerpuls aanwezig en het systeem werkt nu. Ben gisteren uit Den Haag gekomen en heb de navigatie aangezet naar Zoetermeer. Dat ging goed. Het lijkt er alleen op dat de vrouw een spraakgebrek heeft, want ipv verderop zegt ze iets van verderdieop of zo, maar als dat niet meer aan te passen is kan ik daar wel mee leven. Ik begrijp wat ze bedoelt :lol: .
In ieder geval wil ik dit forum en Gene in het bijzonder hartelijk bedanken voor de hulp! Ik ben er erg blij mee.
Philips Carin RC759 met 6CD-wisselaar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Dat van het spraakgebrek hoort niet. Ik heb zelf ook een Philips Carin 440 en daar gaat de spraak goed mee. Wellicht kan je de taal eens veranderen in Duits of Engels ofzo en dan weer terug naar het Nederlands? Wellicht is er wat misgegaan bij het installeren van de taal (ik neem ff aan dat je de taal met de MO3029 geïnstalleerd hebt)...

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

De taal is mbv de mo3029 geinstalleerd. Dus daar kan het niet aan liggen. Misschien het wisselen van taal duits/nederlands vv eens proberen. Niet geschoten is altijd mis.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bakra
Starting Member
Starting Member

Bericht door bakra »

Voor zover ik weet zit er alleen maar nederlands in en kan ik geen andere taal kiezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Je kan de taal veranderen. Het systeem vraagt dan om de CD en dan moet je de MO3029 invoeren om die te laten installeren. Vervolgens installeer je weer de Nederlandse taal. Zo zou je kunnen kijken of het probleem dan voorbij is :).

Groeten,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bakra
Starting Member
Starting Member

Bericht door bakra »

Ik heb het geprobeerd, eerst spaans, toen nederlands. Hielp niet. Toen engels, daarna nederlands, maar ze blijft iets zeggen van verderderop of zo. Maar ja, het is iets waar wel mee te leven is. De rest wordt wel goed uitgesproken en verder werkt het systeem goed, dus ik ben er blij mee!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Waar het om gaat is dat de Nederlandse taal wordt overschreven. Je moet dan dus een andere taal over het Nederlands heen zetten. Ik weet niet of je dat gedaan hebt (of dat je de tweede taal hebt gekozen / aangepast en dan bent teruggegaan naar het Nederlands), maar zo zou het wel moeten. Ik hoor toch echt 'verderop ...'. Maar goed, als jij ermee kan leven is het ook prima ;).

Groeten,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bakra
Starting Member
Starting Member

Bericht door bakra »

Voor zover ik weet kan er in de 420 maar 1 taal tegelijk. Als ik een andere selecteer vraagt hij om de talen-cd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Klopt helemaal. Er kan maar 1 taal worden geladen. Ik blijf het vreemd vinden dat de melding enigszins vervormd wordt gesproken. Maar goed, als het beperkt is tot die ene melding en jij kunt ermee leven, dan zou ik er niets meer aan doen. En ehhhhh cd'tje ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
toyz
New Member
New Member

verschil OS 2.3 en 2.9

Bericht door toyz »

Hallo, heb een carin 959 met volgende gegevens: serienr. 581/00, hw 0108, sw 0170, prod. 98/11
en begrijp uit bovenstaande dat OS 2.9 hier niet gaat werken.
Is het zinvol om naar OS 2.3 te gaan (van 1.7 als 0170 inderdaad 1.7 betekent) en wat zijn dan de te
verwachten voordelen/verschillen tov de huidige SW en de versie 2.9?
Begrijp ook dat software updates niet te downloaden zijn, maar kon ook geen adres vinden voor aanschaf.
Navco meen ik melde dat updates niet meer leverbaar zijn.
FYI, ik woon in Gorinchem. Alvast bedankt voor info op dit gebied.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Die SW 0170 betekent inderdaad dat je nu versie 1.7 hebt. Echter, aan je productiedatum te zien is het wel degelijk mogelijk om 2.9 te installeren. Vanaf WA0498 is het namelijk mogelijk om 2.9 te installeren :).

Je woont in Gorinchem, ikzelf woon in Beuningen (bij Nijmegen), dus als je dat niet te ver rijden vindt ben je welkom (ik heb die software namelijk ook). Wellicht woont er iemand dichter bij je in de buurt die de software ook heeft. Even afwachten of iemand anders ook reageert.

En tsja, wat zijn de voordelen? In elk geval haal je zo het maximale uit je systeem (qua snelheid, mogelijkheden, etc.). Wat er precies allemaal veranderd is weet ik niet, maar je krijgt in elk geval wel uitgebreidere meldingen (linksaf slaan, daarna rechts aanhouden ofzo). Wellicht weet iemand anders wat er allemaal veranderd is?

Groeten,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Ik deel je enthousiasme niet, helaas.

De HW is 108, en pas bij een HW hoger dan 108 is het mogelijk een SW 2.5 of hoger in te spelen.
Het productienummer moet inderdaad WA 04 of hoger zijn, dat nummer is op de computer te vinden. De productiedatum 98/11 zegt hier niets over, het gaat om het productienummer.

Toyz kan het altijd proberen of het inspelen lukt, ik denk echter dat de SW simpelweg niet geaccepteerd wordt omdat 'ie de HW niet herkent.

Meest in het oogspringende van SW vanaf 2.5 is dat daarmee TMC mogelijk wordt.
Mits de RC959 daarvoor geschikt is, en ook daaraan twijfel ik in dit geval. Dat kan alleen als er een FD nummer opgeplakt is dat FD02 of hoger is. FD01 gaat dus niet, daarvoor ontbreekt de nodige HW in de radio.
Als de set nog compleet is als destijds geleverd, dan zijn beide componenten ongeschikt voor TMC.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

:oops: :oops:. Je hebt gelijk. Ik had niet naar de HWID gekeken. Waarschijnlijk werkt het dan inderdaad niet. Echter, het valt altijd te proberen en dan merk je vanzelf of het wel of niet werkt, toch?

@toyz: zou je eens kunnen kijken welk WA-nummer je hebt?

Ikzelf heb ook een RC959 (Philips Carin 440) en kan gebruik maken van TMC en moet zeggen dat dit echt goed werkt! Controleer daarom even wat jouw systeem als WA-nummer heeft.

Groeten,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
toyz
New Member
New Member

Bericht door toyz »

Heb de componenten (nog) niet uitgebouwd, maar bij de autodocumentatie zat ook wat Philips Carin info, gebruiksaanwijzing, inbouwhandleiding en een sticker, de laatste met de volgende info:
"Philips, 22SY581/00, 9022 015 81009, WA039811 0004231"
Is dit de gewenste info mbt het WA nummer, of moet ik alsnog uitbouwen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Er even van uitgaand dat dezelfde sticker ook op de computer zelf zit, en dat is zeer waarschijnlijk, is dit een bevestiging van wat ik eerder schreef.
Jouw computer heeft HW identificatie 108 en een WA nummer dat begint met 03. Dat klopt met elkaar en daarmee is duidelijk dat 'ie niet voldoet aan de criteria (HW hoger dan 108 en WA 04 of hoger) om er een SW 2.5 of hoger in te kunnen spelen.

Oftewel, als je er de MO 3029 instopt zal de CD geweigerd worden omdat je systeem geen HW 108 of hoger heeft.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

De laatste softwareversie is dan 2.3 (als ik het goed heb). Ook dit is aan te bevelen als je nu 1.7 hebt... Helaas heb ik deze software niet, maar wellicht dat iemand anders je kan helpen.

Groeten,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Handleidingen Philips Carin 522
    door benne_ss » 07 okt 2016 21:29 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 751