Ik heb de mondeo navigatie VNR 9000 aangesloten in mijn Focus uit 2002.
Alles werkt, behalve de wisselaar.
Als ik de connector C (zie afbeelding) loshaal van de radio, dan werkt de wisselaar wel.
Dus daar zit het ergens fout.
Op Connector C heb ik 5 kabels aangesloten:
- Nr 6 : speedpulse, nodig voor de navigatie.
- Nr11: Stuurbediening #1
- Nr12: Stuurbediening #2
- Nr15: NVA Mute
- Nr17: NVA #2
Weet iemand waar NVA voor is ?
Misschien is dat de oorzaak dat de wisselaar niet werkt als deze connector C is aangesloten ?
Nr 6 heb ik in ieder geval nodig, en het liefst de stuurbediening ook.
Nu ben ik eigenlijk benieuwd hoe het origineel in een Mondeo eruit ziet.
Dus heeft deze aansluitingen ook allemaal, of misschien NVA#2 aangesloten op NVA#1 ofzo.
Wie weet wat NVA is en doet ?
En heeft iemand een foto van zijn/haar aansluitingen van de radio van een Mondeo, en dan met name Connector C op de afbeelding ?
NVA Mute
-
- Starting Member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 01 dec 2005 18:57
NVA Mute
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
http://www.fordfans.cz/download/manual/plan%20radia.pdf
http://www.fordfans.cz/download/manual/radio.pdf
Helpt dat je iets verder? Zijn iets duidelijker.
Je schrijft dat je 5 kabels hebt aangesloten waaronder NVA Mute en NVA#2.
Maar waarom wil je dan weten wat de NVA is en wat deze doet? Je hebt toch geen kabels aangesloten zonder te weten wat het effect daarvan is.
http://www.fordfans.cz/download/manual/radio.pdf
Helpt dat je iets verder? Zijn iets duidelijker.
Je schrijft dat je 5 kabels hebt aangesloten waaronder NVA Mute en NVA#2.
Maar waarom wil je dan weten wat de NVA is en wat deze doet? Je hebt toch geen kabels aangesloten zonder te weten wat het effect daarvan is.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Heb je al geprobeerd wat er gebeurt als je die 2 NVA verbindingen loshaalt? Werkt alles dan wel normaal?
Die NVA Mute zou voor een telefoon Mute kunnen zijn, ik gok maar even.
Overigens, waarom heb je zo'n archaïsch systeem als de VNR 9000 gekozen om in te bouwen?
Super ouderwets, traag en met een zodanig lage comprimeringsgraad dat je voor Duitsland al twee CD's nodig hebt.
En bovenal: nieuwere CD's dan 2003 zijn er niet, en het is hoogst twijfelachtig of die er nog ooit zullen komen.
Groet,
JW
Edit JW: Terwijl ik zat te typen had Gerritje al een posting gemaakt.
Bijt elkaar niet denk ik, echter, die tel.mute zit ergens anders als ik het goed zie.
Die NVA Mute zou voor een telefoon Mute kunnen zijn, ik gok maar even.
Overigens, waarom heb je zo'n archaïsch systeem als de VNR 9000 gekozen om in te bouwen?
Super ouderwets, traag en met een zodanig lage comprimeringsgraad dat je voor Duitsland al twee CD's nodig hebt.
En bovenal: nieuwere CD's dan 2003 zijn er niet, en het is hoogst twijfelachtig of die er nog ooit zullen komen.
Groet,
JW
Edit JW: Terwijl ik zat te typen had Gerritje al een posting gemaakt.
Bijt elkaar niet denk ik, echter, die tel.mute zit ergens anders als ik het goed zie.
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 01 dec 2005 18:57
De telefoonmute zit ergens anders, draadje 4 om precies te zijn op de afbeelding.
Ik ben bij de dealer geweest en die wist het ook niet.
Ik heb toen op de gok de 2 NVA draadjes doorgeknipt en alles werkt als vanouds: wisselaar, navigatie, stuurbediening.
Mocht iemand alsnog weten waar dat NVA van is, dan ben ik alsnog benieuwd.
@ gerritje:
Ik heb de NVA niet zelf aangesloten, de bedrading zat al standaard zo aangesloten door Ford.
Ik ben bij de dealer geweest en die wist het ook niet.
Ik heb toen op de gok de 2 NVA draadjes doorgeknipt en alles werkt als vanouds: wisselaar, navigatie, stuurbediening.
Mocht iemand alsnog weten waar dat NVA van is, dan ben ik alsnog benieuwd.
@ gerritje:
Ik heb de NVA niet zelf aangesloten, de bedrading zat al standaard zo aangesloten door Ford.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Da's mooi, dus het werkt
Maar toch de vraag: waarom heb je er een VNR 9000 in gezet? Je had toch een goed werkende Blaupunkt, en daarvoor kun je nog gewoon nieuwe CD's kopen.
Groet,
JW
Maar toch de vraag: waarom heb je er een VNR 9000 in gezet? Je had toch een goed werkende Blaupunkt, en daarvoor kun je nog gewoon nieuwe CD's kopen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |