Je bent de eerste hier die de 5011 aan de 4200RS koppelt, en dus zijn we verder heel benieuwd naar je ervaringen.
Ik had er wel over gelezen, en meteen het Manual van de benodigde SW MO4254 opgeslagen, behorend bij de MS 4150.
Daarin staat op pagina 8:
Bij aangesloten TMC ontvanger MT 5011 heeft de instelling "TMC-Scan" in het informatiemenu geen invloed op de navigatie.
Voor de dynamische routeplanning worden uitsluitend de door de TMC ontvanger ontvangen gegevens geëvalueerd, voor zover deze in het menu "Configuratie -> TMC-bron" geactiveerd is.
Oftewel, je kunt TMC-Scan gewoon uitzetten, dan kun je verder gewoon elke radiozender beluisteren en als je dan TA Scan aanzet krijg je wel de gesproken verkeersberichten door.
Om er achter te komen of je MT5011 werkt kun je in je begeleidingsscherm even TMC info oproepen. Dan zie je wel of het werkt.
Voorts kun je activeren of de verkeersbelemmeringen al-dan-niet op de bovenste regel van het begeleidingsscherm moeten worden weergegeven. Zo staat dat er bij de 4150, en ik vermoed dat dit ook voor de 4200 RS geldt.
Dan zie je dus meteen of er wat binnenkomt via TMC, betrekking hebbend op de door jou geplande route
En inderdaad, met deze combinatie kun je niet zelf je TMC zender kiezen. Dat heeft de MS4400 wel, en uiteraard de MS 5X00 serie mits voorzien van de juiste SW.
Nog niet optimaal dus, maar wel een verbetering als je naar een niet-TMC-zender wilt luisteren zoals ik dat altijd doe.
Groet,
JW