Ik heb een 2e hands Daewoo gekocht waarin een Philips RC759 ingebouwd zit.
Ik heb de indruk dat de auto nieuw met dit systeem is afgeleverd.
Ik heb nog niet gecontroleerd of alles goed aangesloten is.
Nu is het probleem dat de displayverliching altijd gedimd is, de displayverlichting werkt op zich dus wel.
Nu heb ik omtrent de displayverlichting op het forum het volgende uitgevonden:
-het dimmen van de displayverlichting wordt geregeld door het in- of uitschakelen van de autoverlichting
-als de draad van de autoverlichting is aangesloten gaat er een rode led boven de aan/uit schakelaar branden als de radio uit staat en de autoverlichting wordt ingeschakeld (dit gebeurt bij mij dus ook)
-in het service menu is de status van de signalen te controleren (bij mij is de rijrichting in overeenstemming met de stand van de versnellingspook, maar de status van de verlichting staat altijd op AAN ongeacht of de autoverlichting aan of uit is
-in het menu waar de status van deze signalen te wijzigen is staat de rijrichting op ACT_LOW, en de verlichting op ACT_HIGH
-om dit te kunnen wijzigen moeten beide signalen van 12v voorzien zijn. In dit geval zou dat dus inhouden: contact aan, versnelling in achteruit en verlichting aan. Als ik dit doe is de status van de verlichting echter niet te wijzigen door het drukken op de rechter draaiknop, alhoewel naar mijn idee beide signalen wel van 12v wordt voorzien. Dit omdat a) de status van de rijrichting correct wordt aangegeven b) het rode ledje boven de aan/uit schakelaar gaat branden als de verlichting wordt ingeschakeld en de radio uit staat
Mijn vragen:
1) Heeft de status ACT_LOW en ACT_HIGH invloed op het dimmen van de verlichting?
2) Waarom geeft de status van de verlichting altijd "AAN" aan, ongeacht of de autoverlichting wel of niet ingeschakeld is?
3) Waarom kan ik de status van de verlichting niet wijzigen van ACT_HIGH naar ACT_LOW?
4) Is de status te wijzigen met de rechter draaiknop of alleen met een afstandsbediening (die heb ik niet)?
5) Doe ik iets anders niet goed?
Groeten Bakra.
Display dimmen wel goed aangesloten maar niet werken?
-
- Starting Member
-
- Starting Member
Niemand die snapt hoe dit komt?
Philips Carin RC759 met 6CD-wisselaar
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
Ik denk dat in het instellingen menu ingesteld staat dat dag&nacht verlichting hetzelfde is.1) Heeft de status ACT_LOW en ACT_HIGH invloed op het dimmen van de verlichting?
2) Waarom geeft de status van de verlichting altijd "AAN" aan, ongeacht of de autoverlichting wel of niet ingeschakeld is?
3) Waarom kan ik de status van de verlichting niet wijzigen van ACT_HIGH naar ACT_LOW?
4) Is de status te wijzigen met de rechter draaiknop of alleen met een afstandsbediening (die heb ik niet)?
5) Doe ik iets anders niet goed?
Volgens mij zijn er ook 2 menu's, 1 waarin je kunt zien wat de huidige settings zijn (en waar je het dus niet kunt wijzigen), en 1 waarin je dat wel kunt wijzigen, maar eerst een code moet invoeren.
Succes = vaker opstaan dan je valt
Hide post links |
-
- Starting Member
Je kunt na invoeren van de code in beide menu's komen. De ene geeft inderdaad alleen informatie (hierin staat o.a. aangegeven of de autoverlichting aan of uit staat, hij geeft bij deze echter altijd aan dat de autoverlichting aanstaat, ongeacht of deze in werkelijkheid nu wel of niet aan staat). In het andere menu zou het signaal voor de verlichting te wijzigen moeten zijn van ACT_HIGH naar ACT_LOW. Om dit te kunnen wijzigen zou er dan een signaal op die ingang aanwezig moeten zijn. In dit geval zou de autoverlichting dus aan moeten staan. Het verlichtingsignaal is wel aangesloten, want als de radio uit staat en ik zet de autoverlichting aan, dan gaat er een rood ledje brande boven de volumeknop. Ik kan echter met geen mogelijkheid het signaal van ACT_HIGH naar ACT_LOW wijzigen.
Hide post links |
-
- Senior Member
Wijzigen in ACT LOW kan alleen als dat punt juist NIET aan de 12V hangt. Het kan nodig zijn dat het eerst aan massa gelegd wordt.
ACT LOW betekent dat de functie geACTiveerd wordt als de spanning LOW is, dus 0 Volt, ACT HIGH als de spanning 12V is.
Groet,
JW
ACT LOW betekent dat de functie geACTiveerd wordt als de spanning LOW is, dus 0 Volt, ACT HIGH als de spanning 12V is.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Moderator
Ik bedoel eigenlijk gewone menu, niet de uitgebreidere systeeminformatie en service menu.
Kan er helaas zelf ook niets over vinden in de handleiding
Kan er helaas zelf ook niets over vinden in de handleiding
Succes = vaker opstaan dan je valt
Hide post links |
-
- Starting Member
Volgens mij heb ik alles in het gewone menu wel gehad. Ik zou niet weten waar ik dat nog zou kunnen wijzigen. Als ik tijd heb zal ik de radio er eens uit halen en op de verlichtingsaansluiting gaan meten.
Hide post links |
-
- Moderator
Ik heb de display, zoals jij het aangeeft, gezien. Ik ben bang dat er weinig mogelijkheden zijn de helderheid hoger te zetten. Andere led's voor de achtegrondverlichting is het enige wat ik zou kunnen bedenken. Dit is echter een redelijk omvangrijke klus die, als je het laat uitvoeren, een aardige duit gaat kosten.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 6
Weergaves: 592