Beeldscherm van de MS4200rs andere kleur geven

ep
Starting Member
Starting Member

Beeldscherm van de MS4200rs andere kleur geven

Bericht door ep »

Hallo,

Als ik op internet kijk naar een VDO ms4200rs zie ik dat hij een blauw beeldscherm heeft.
Mijn beeldscherm is paars / rose.

Omdat de ms4200rs in een vw is ingebouwd is het natuurlijk mooier als mijn scherm ook blauw van kleur is.
Na het door worstelen van de handleiding die ik gedownload heb, kan ik niet vinden hoe ik dat kan veranderen als het mogelijk is.

Wel kan ik het contrast veranderen voor dag en nacht.

Wie kan mij vertellen of dit mogelijk is en hoe je dat dan moet doen?

Alvast bedankt.
Mvg Erwin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LvR
Normal Member
Normal Member

Bericht door LvR »

Ik vond de wit/blauwe kleur van het display van mijn MS4200 (zonder RS) niet mooi in mijn oude (overleden) Omega en heb het fronje opengemaakt door met mijn duimnagel in de naad te drukken en de omtrek te volgen (de 2 helften zijn in elkaar geklikt (in de mijne wel te verstaan) Doe je de procedure met een schroevendraaiertje dan beschadig je geheid de boel.

Daarna kan je het LCD display voorzichtig openen; bij mij waren dan een aantal mini witte blokjes (dat zijn de LED'jes) te zien. Ik heb een strookje gekleurd cellofaan erop gelegd (in mij geval geel) en de boel weer gesloten. Het cellofaan komt er klem tussen te zitten, hoef je dus niet vast te plakken o.d en kan dus weer gemakkelijk verwijderd worden. Ik was tevreden met het resultaat. MAAARRRR, omdat mijn Opel overleed en begraven werd op de sloop, heb ik nu ook een VW (Passat) en kleurde dat gele display niet met de rest. Frontje weer open......cellofaantje eruit en vervangen door een blauw cellofaantje. Resultaat: display is mooi blauw, maar TE donker om nog goed af te kunnen lezen :evil: Was ook niet in het menu voldoende bij te regelen

Je raad het al: ik rij weer met het originele wit/blauwe display/front.

Het cellofaan is, in diverse kleuren, in kleine velletjes te koop bij de electronicaboer en wordt gebruikt om in (disco) lampen te gebruiken.

Je kunt natuurlijk ook een lampen lakstift gebruiken (te koop bij bijv. Brezan), maar misschien is de lak niet meer of slecht van de LED-blokjes te verwijderen en kan je e.e.a naderhand niet meer goed in de oude situatie herstellen. Heb het daarom ook niet durven te gebruiken, maar misschien is de blauwe lak wel beter te doseren dan met een blauw cellofaantje en is het resultaat veel beter . Ik heb hier dus helaas geen ervaring mee.

Conclusie: de kleur van je display veranderen is een gok; met gekleurd cellofaan loop je geen risico, met lampenlak misschien wel omdat het naderhand niet/moeilijk of slecht te verwijderen is. De ledjes vervangen door een andere kleur is (in mijn geval dan ) geen optie, omdat het niet de gewone glazen led'jes zijn, maar minuscule witte blokjes/ledjes, die ook niet zomaar uit de print te solderen zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TNZKKA
Normal Member
Normal Member

Displaykleuren

Bericht door TNZKKA »

Ik heb ook zo'n apparaat en het valt mij op dat de kleur behoorlijk overeenkomt met die in de folders en op het internet (bij VDO zelve). Paarstinten en rozetinten heb ik zeker niet.

Daarom vraag ik mij af of je niet eens kunt gaan spelen met de helderheid én het contrast van de display, misschien helpt dat.

Als je toch met cellofaan gaat werken: probeer dan eens om tevoren op maat gesneden cellofaan aan de buitenzijde op het display te "plakken" dwz licht te bevochtigen met water en dat op het display te strijken. Bij PDA's blijft zo'n beschermvel dan zitten.

We horen er wel van.
Sinds feb-2011 CD-70 van Opel (Zafira)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sanel
Starting Member
Starting Member

Displaykleuren MS4150RS

Bericht door Sanel »

Ik was zeer blij met de post van LvR omdat de enige ergernis aan mijn navigatie daarmee weggenomen zou zijn - namelijk de oranje verlichting van de MS4150RS in combinatie met VW rood/blauw...

Ook meteen het frontje uit elkaar gehaald maar helaas bleek dat de printplaat niet loskomt van het voorste deel van het frontje. Het lijkt erop dat die vastgehouden wordt door de twee draaiknopen.
Weet iemand of die knoppen los te halen zijn, of als het niet daaraan ligt, hoe ik de printplaat los krijg?

Ik heb ook een foto van het geheel toegevoegd, mocht iemand instructies willen tekenen of zo. Helaas heb ik nu alleen mijn telefoon bij me zodat duidelijkere foto´s er nu niet in zitten.

Een adres in Zuid Holland waar de genoemde cellofaan vellen te vinden zijn zou ik ook op prijs stellen.

Alvast bedankt.

Groten,
Sanel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LvR
Normal Member
Normal Member

Bericht door LvR »

Het "kan" zeer wel met de draaiknoppen te maken hebben. De potmeters, waaraan de knoppen zijn bevestigd, zitten dan op de print gesoldeerd. Knoppen aan de asjes van potmeters zitten OF met een schroefje/inbusboutje OF erop "geklikt"/gedrukt; er is dus meestal aan de basis/zijkant van de knop een gaatje te zien voor het schroefje of er is geen gaatje te zien. In het laatste geval kan je de knop verwijderen door: (1e) eraan te trekken; (2e) door de knop op te wippen met bijv de afgeronde platte tip van een bestekmes. Dat is lekker stevig; met een klein schroevendraaiertje schiet je gemakkelijk uit............gevolg kras op je front/knop en met een grote schroevendraaier kom je er vaak niet onder. Die knoppen MOETEN er op de een of andere beschreven manier afkomen. (Disclaimer: ik ben natuurlijk NIET verantwoordelijk voor evt. schade :lol: :lol: )

Ik weet de weg niet in Zuid Holland, maar electronicaboeren vind je overal, bijna in elk dorp. Zij verkopen o.a ook vaak pc,s, disco apparatuur en natuurlijk electronica onderdelen. Kijk even via www.goudengids.nl onder "elektronica-onderdelen" en je vind er zeker eentje bij jou in de buurt.

Succes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LvR
Normal Member
Normal Member

Bericht door LvR »

Beste Erwin(ep),

Een vraag posten, daar reacties op krijgen om JOU te helpen en niet eens de moeite nemen om daarop te reageren (al is het maar een "dank je wel"), vind ik ronduit onbeschoft/beledigend :twisted: :twisted: Als iedereen nu jouw gedrag vertoonde, was niet alleen dit , maar ook ieder ander forum, ten dode opgeschreven. Ik hoop dat je beseft dat zulk gedrag het animo om te reageren op vragen niet ten goede komt.

Wat mij betreft mag je, als je geen goed excuus voor het niet reageren hebt, van dit forum verbannen worden(!) :twisted: :cry: :cry:

Administrator/moderator, dit gedrag moet eigenlijk ook in de board rules vermeld staan als een doodzonde/verbanning.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sanel
Starting Member
Starting Member

Nog geen update

Bericht door Sanel »

Beste LvR,

Om verdere consequenties te vermijden :wink: wil ik je om te beginnen bedanken voor de reactie op mijn vraag.

Bij mijn laatste poging om het frontje uit elkaar het halen zijn me geen schroefjes aan de knoppen opgevallen zodat de tweede optie mij waarschijnlijker lijkt. Omdat ik het systeem echter dagelijks gebruik is het wat moeilijker om het geheel uit elkaar te halen. Ik ga het zeker doen en het spreekt voor zicht dat ik mijn bevindingen hier post.

In het ergste geval: ik heb elders op de forum gelezen dat de frontjes ook los te bestellen zijn :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LvR
Normal Member
Normal Member

Bericht door LvR »

:lol: :lol: Weet je, ik krijg altijd mateloos de smoor in als je je best voor iemand doet en je hoort daarna niets meer. Gelukkig is het veelal uitzondering dan regel , maar als je er niets van zegt, gaat er bij zoiemand nooit een lampje branden.......... :wink:

Ja, het frontje moet uit elkaar kunnen. In de tussentijd ben ik er achter gekomen dat die led-blokjes "SMD"leds zijn en die zijn zoals je op http://www.reichelt.de/index.html?SID=1 ... UPPE=A5334 kunt zien in verschillende kleuren en lichtsterkte te krijgen; zal ook wel bij een electronicaboer hier te koop zijn. Maar ja, welk type SMD moet je dan hebben; dan zou je er eerst eentje uitgesoldeerd moeten hebben; je hebt ze zelfs met het licht uit de zijkant(!)

Misschien een leuke klus voor op een koude winteravond? :lol:

Succes, Leo.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ep
Starting Member
Starting Member

Bericht door ep »

Beste LvR en anderen,

Sorry voor de late reactie maar dat kwam omdat ik op vakantie ben geweest.
Natuurlijk lees ik de reactie's en vind altijd goede tips en sugesties ertussen, daar ben ik dan ook dankbaar voor.

Het is voor een ieder ook makkelijk om van andermans kennis gebruik te maken.

Voor zover het frontje...
Ik heb een nieuw frontje gekocht voor 110 euro en die geeft nu wel de juiste blauwe kleur aan.
Wat er precies met het andere frontje aan de hand was weet ik niet.
Tevens had ik een zwart frontje maar heb nu een zilver frontje aangeschaft omdat het toch mooier staat.
Ik heb eigenlijk niet eens de moeite genomen met wat jij schreef over het aanbrengen van een soort gekleurde folie omdat ik toch van plan was een ander frontje te kopen nadat ik had gelezen dat je die los kan kopen.

Natuurlijk ben ik je dankbaar voor je tip(s) en ook de anderen.

Nogmaals mijn excusses voor het late reageren.
Mvg Erwin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LvR
Normal Member
Normal Member

Bericht door LvR »

Hallo Erwin,

Ik ben erg blij dat je gereageerd hebt en "no hard feelings" :wink: Ik snapte het al niet, maar goed, ik ben ook een dagje ouder :lol: :oops: :cry:

Met je nieuwe frontje heb je in ieder geval je oude nog als reserve en dat geeft ook een goed gevoel.

Succes en bedankt, Leo.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
proffie
Junior Member
Junior Member

beeldsherm van de ms 4200rs andere kleur geven

Bericht door proffie »

Hallo Forum.

Kan iemand mij vertellen of ik het scherm van mijn 4200 kan dimmen ,s`nachts geeft hij zoveel licht dat alles verlicht

is binnen.

m.vr.gr.Henk
ik wil de route zien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TNZKKA
Normal Member
Normal Member

Bericht door TNZKKA »

Proffie,

Dit is een onterechte topic-kick: je wilt wat over de helderheid, niet over de kleur;
Verder: wil je iets weten over de MS4200RS of 4200?
Tenslotte een dringend advies (zij het ook afgekort): RTFM {= Lees die ver*#@!de handleiding goed door.}

Groeten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

In het algemeen deel ik de mening dat veel vragen beantwoord kunnne worden door het Manual goed te bestuderen.
Maar in dit geval, bij een MS4200RS (zie de header in Proffie's posting) kan ik dat NIET vinden in het Manual, en ik dacht dat ik redelijk goed kan lezen :wink:
Wil je me dus even op weg helpen?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TNZKKA
Normal Member
Normal Member

Bericht door TNZKKA »

Menu "Standaardinstellingen"
Submenu "Beeldscherm"
Stel helderheid en contrast naar wens in (parafrase)
Voor nachtinstelling raadplege men de montageinstructies (parafrase)
Einde submenu
.....
Einde Menu.

Inderdaad, ik had de header beter moeten lezen, sorry naar het forum en naar proffie in 't bijzonder. :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

TNZKKA schreef:Menu "Standaardinstellingen"
Submenu "Beeldscherm"
Stel helderheid en contrast naar wens in (parafrase)
Voor nachtinstelling raadplege men de montageinstructies (parafrase)
Einde submenu
.....
Einde Menu.
:oops ...............
Ook in mijn handleiding staat dat, kompleet overheen gelezen :bonk:

En dus: aanvaard mijn nederige excuses, svp.... :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TNZKKA
Normal Member
Normal Member

Bericht door TNZKKA »

@JW: natuurlijk zijn je excuses aanvaard.
Het is voor mij leuk om eindelijk iets beter te weten dan een zo gewaardeerd forumdeelnemer als JW.
Waarom eindelijk? Omdat ik bang ben dat JW al meer vergeten is over navigatie dan ik ooit zal leren!
:respect:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Omdat ik bang ben dat JW al meer vergeten is over navigatie dan ik ooit zal leren!
Voor deze relativering krijg je een medaille :spijker:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Navigatie origineel Peugeot Boxer kleur
    door kcbouw » 17 okt 2017 22:24 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0