Hoi Allemaal,
Heb vandaag mijn TMC aangesloten op de Carin 522.
Helaas verschijnt er geen TMC in het scherm!
Ik zie het rode lampje branden in de TMC box, atenne aangesloten, etc.
Roze en bruin roze verbonden met de TMC naar de pc.
Iemand een idee wat er aan de hand is?
Bedankt,
Armando
Philips Carin 522 en TMC-box MT5000 aansluiten
-
- Junior Member
-
- Senior Member
Heb je de B-stekker waarop je die aansluitingen gemaakt hebt er weer ingestoken terwijl de A stekker er al/nog in zat?
Zo ja, dan herkent je Computer de MT box niet, het is geen "hot-plug & play".
Haal dan even de A stekker los, wacht een paar minuten en sluit 'm weer aan. Als alles goed aangesloten zit herkent 'ie 'm dan wel en zie je TMC in je scherm verschijnen.
Overigens, welke SW zit er in je Carin? Al de 4.9?
Groet,
JW
Zo ja, dan herkent je Computer de MT box niet, het is geen "hot-plug & play".
Haal dan even de A stekker los, wacht een paar minuten en sluit 'm weer aan. Als alles goed aangesloten zit herkent 'ie 'm dan wel en zie je TMC in je scherm verschijnen.
Overigens, welke SW zit er in je Carin? Al de 4.9?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
Hoi JW,
Ik ga het proberen. Ik had ze allebei los maar weet niet in welke volgorde ik ze erin het gestoken en de tussen tijd.
Natuurlijk, had mijn vrouw de auto nodig duus ga het over 1 1/2 uur gelijk proberen!
Ja, ik heb de sw 4.9...
Laten we hopen dat dit het is!
Bedankt
Ik ga het proberen. Ik had ze allebei los maar weet niet in welke volgorde ik ze erin het gestoken en de tussen tijd.
Natuurlijk, had mijn vrouw de auto nodig duus ga het over 1 1/2 uur gelijk proberen!
Ja, ik heb de sw 4.9...
Laten we hopen dat dit het is!
Bedankt
Hide post links |
-
- Senior Member
50/50 kans dus
De B moet er dus eerst in, dan pas de A.
Dan zal bij het opstarten/booten van de computer de TMC-poort gescand worden en meegenomen worden in de opstartprocedure, anders gebeurt dat niet.
Hopelijk ligt het daaraan.
Groet,
JW
De B moet er dus eerst in, dan pas de A.
Dan zal bij het opstarten/booten van de computer de TMC-poort gescand worden en meegenomen worden in de opstartprocedure, anders gebeurt dat niet.
Hopelijk ligt het daaraan.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Junior Member
Nou, hij deed het nadat ik de stekers er in had gedaan zoals gezegd!
Wat blijkt geen TMC codes op de CD 2006/2007....... Teleatlas.
Ik cd verwisseld naar 2004 en TMC herkend hij weer niet......
Nu ga ik zo procedure herhalen...... controleren of de 4.9 er nog opstaat...weet immers nooit.
Maar, het werkte wel zoals je had beschreven....nog bedankt JW
Zijn wel copies van orgineel..... Natuurlijk dit weekend mijn orginele uitgeleend aan een vriend die een vergelijking wilde doen tussen nav en tele...
Nou ja zo blijven we bezig......
Ik cd verwisseld naar 2004 en TMC herkend hij weer niet......
Nu ga ik zo procedure herhalen...... controleren of de 4.9 er nog opstaat...weet immers nooit.
Maar, het werkte wel zoals je had beschreven....nog bedankt JW
Zijn wel copies van orgineel..... Natuurlijk dit weekend mijn orginele uitgeleend aan een vriend die een vergelijking wilde doen tussen nav en tele...
Nou ja zo blijven we bezig......
Hide post links |
-
- Senior Member
Kan me niet voorstellen dat deze bij het kopiëren ineens verloren zijn gegaan want ze staan er wel degelijk op hoor.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Junior Member
Net de hele procedure herhaald.... en tmc is weer terug.....
Nu in het rood.... en niet in het grijs! Dus nu staan er wel tmc codes op...
Nu even over het tmc in het rood.... zender zend geen TMC uit! Kan dit kloppen als er geen files zijn (tm 5000) dat hij dan rood is?
Maar, inder geval werkt hij weer....
Enne moet nu toch bekennen dat ik dit niet zal hebben gevonden zonder het advies wat ik hier heb gekregen! Had nooit gedacht om de stekkers er opnieuw in te doen volgens aangegeven volgorde... misschien per ongeluk..
Nou donderdag naar Portugal met de auto dus als ik terug ben hoop ik (als het werkt) info voor de tmc forum te hebben....
Mochten jullie nog advies hebben dan hoor ik het graag.....
Nu in het rood.... en niet in het grijs! Dus nu staan er wel tmc codes op...
Nu even over het tmc in het rood.... zender zend geen TMC uit! Kan dit kloppen als er geen files zijn (tm 5000) dat hij dan rood is?
Maar, inder geval werkt hij weer....
Enne moet nu toch bekennen dat ik dit niet zal hebben gevonden zonder het advies wat ik hier heb gekregen! Had nooit gedacht om de stekkers er opnieuw in te doen volgens aangegeven volgorde... misschien per ongeluk..
Nou donderdag naar Portugal met de auto dus als ik terug ben hoop ik (als het werkt) info voor de tmc forum te hebben....
Mochten jullie nog advies hebben dan hoor ik het graag.....
Hide post links |
-
- Junior Member
Hoi Ger,
Zou kloppen wat je zeg, want de tmc is nu rood..... misschien wat opstart problemen... tm 5000 is tweede hands en heeft een aantal maanden stil gelegen.....
Armando
Bedankt voor het advies...!
Zou kloppen wat je zeg, want de tmc is nu rood..... misschien wat opstart problemen... tm 5000 is tweede hands en heeft een aantal maanden stil gelegen.....
Armando
Bedankt voor het advies...!
Hide post links |
-
- Senior Member
TMC Zwart TMC Box aangesloten, geen TMC codes op de kaart CD
TMC Rood TMC box ontvangt geen RF signaal
TMC Groen TMC box werkt en ontvangt een zender. Als het signaal voldoende is verandert TMC in de naam van de zender bijv RWS RAD1, TMC4U etc
Dus als bij jou de TMC aanduiding rood is heb je wel codes op je CD, je TMC-box werkt, maar ontvangt geen signaal.
Sluit er eens even een gewone antenne op aan om te zien of het logo dan groen wil worden.
TMC Rood TMC box ontvangt geen RF signaal
TMC Groen TMC box werkt en ontvangt een zender. Als het signaal voldoende is verandert TMC in de naam van de zender bijv RWS RAD1, TMC4U etc
Dus als bij jou de TMC aanduiding rood is heb je wel codes op je CD, je TMC-box werkt, maar ontvangt geen signaal.
Sluit er eens even een gewone antenne op aan om te zien of het logo dan groen wil worden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Junior Member
Oke bedankt,
Ga het weer proberen. Wel vreemd dat hij eerst zwart (grijs) was en nu rood.
GA nog een keer de antenne na lopen en wie weet 3 keer een sheeps recht en hij doet het, maar ja we zullen zien!
nog bedankt......
Ga het weer proberen. Wel vreemd dat hij eerst zwart (grijs) was en nu rood.
GA nog een keer de antenne na lopen en wie weet 3 keer een sheeps recht en hij doet het, maar ja we zullen zien!
nog bedankt......
Hide post links |
-
- Senior Member
.Wel vreemd dat hij eerst zwart (grijs) was en nu rood
Ik denk niet dat daar iets vreemds mee is.
Bij inschakeling van het apparaat zie je allereerst altijd een zwart TMC tekstje en pas als er ontvangst is en de codes op de CD staan wordt het groen. Als je niets ontvangt gaat de kleur alleen van zwart naar rood.
Hide post links |
-
- Senior Member
Het zwart, rood en groen voor het TMC symbool is wat de VDO systemen laten zien. Bij de Carin 520/522 zijn die kleuren resp. grijs, rood en geel.
Een rood symbool duidt inderdaad op een ontbrekende FM signaal. Dat kan komen door een slechte antenne, en soms komt dit voor als de box nog geen zender gevonden heeft die een TMC sigaal uitzendt.
Waar zit je ongeveer? Ver weg van FM zenders?
Groet,
JW
Een rood symbool duidt inderdaad op een ontbrekende FM signaal. Dat kan komen door een slechte antenne, en soms komt dit voor als de box nog geen zender gevonden heeft die een TMC sigaal uitzendt.
Waar zit je ongeveer? Ver weg van FM zenders?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Junior Member
Hoi JW,
Ik woon in schiedam! Dus zal geen probleem moeten zijn.
Het tot nu toe alleen alles aangesloten. En zogauw ik in mijn scherm zag TMc, klaar, vast schroefen en weg. Echter nog niet in de rondte gereden!
Het systeem kan opzoek zijn naar een zender en dat ik te vluch ben geweest. Was al blij dat ik de TMC weer terug had in het scherm en het niet grijs was
Ik heb het nog niet kunnen controleren allemaal omdat we bezoek hebben. Maar ben nu wel nieuwsgierig! Ga dadelijk weer eens proberen! Kan misschien de antenne zijn... Ga die nog eens na lopen!
Alvast bedankt weer....
Ik woon in schiedam! Dus zal geen probleem moeten zijn.
Het tot nu toe alleen alles aangesloten. En zogauw ik in mijn scherm zag TMc, klaar, vast schroefen en weg. Echter nog niet in de rondte gereden!
Het systeem kan opzoek zijn naar een zender en dat ik te vluch ben geweest. Was al blij dat ik de TMC weer terug had in het scherm en het niet grijs was
Ik heb het nog niet kunnen controleren allemaal omdat we bezoek hebben. Maar ben nu wel nieuwsgierig! Ga dadelijk weer eens proberen! Kan misschien de antenne zijn... Ga die nog eens na lopen!
Alvast bedankt weer....
Hide post links |
-
- Junior Member
Update op verhaal. Net terug van vakantie!
De volgende dag geen TMC het bleek weer niet te werken. Ook niet als ik de stekkers eruit haalde en er weer in terug zoals JW had verteld. Enfin. Op vakantie gegaan en in Spanje begon hij opeens spontaan te werken. Nu terug uit Portugal en tot nu toe blijft hij werken. Wel even wennen: Waarschuwing ongeval. Dat was ik nog niet gewend. Gelukkig was hij gauw verdwenen uit het scherm. Gelukkig of helaas ben ik geen files tegen gekomen om te kijken hoe hij nu eigenlijk werkt. Enfin, het werkt nu en nog bedankt voor het advies.
De volgende dag geen TMC het bleek weer niet te werken. Ook niet als ik de stekkers eruit haalde en er weer in terug zoals JW had verteld. Enfin. Op vakantie gegaan en in Spanje begon hij opeens spontaan te werken. Nu terug uit Portugal en tot nu toe blijft hij werken. Wel even wennen: Waarschuwing ongeval. Dat was ik nog niet gewend. Gelukkig was hij gauw verdwenen uit het scherm. Gelukkig of helaas ben ik geen files tegen gekomen om te kijken hoe hij nu eigenlijk werkt. Enfin, het werkt nu en nog bedankt voor het advies.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 751