MS5600XS + MKM1150 + RM8204 + RCS5100?

tmueller
New Member
New Member

MS5600XS + MKM1150 + RM8204 + RCS5100?

Bericht door tmueller »

Een paar vragen over deze configuatie:
1) Zou je deze configuratie in elk willekeurig auto kunnen inbouwen? Maw. hoeveel DIN (ik denk 2 DIN maar ik weet het dus niet zeker) ruimte heb je daarvoor nodig? En hoe makkelijk is dit in te bouwen?
2) Kun je in deze configuratie ook gewoon een CD/MP3 afspelen tijdens het navigeren? Bijv. in de PC5600?
3) Kun je hier ook nog een "oude" CH0600 extra op aansluiten?
4) Zou de RM8204 ook achter bij de CH0600 in de buurt ingebouwd kunnen worden?
5) Hoe veilig wordt de MM5200 met de MKM1150 echt tegen diefstal? En past die daar echt gewoon in?
6) Welke kanttekeningen hebben jullie bij deze configuratie? Wat kun dan bv. niet???
7) Wat heb je nog extra nodig om een volledig werkend systeem te hebben (ik denk dan bv. aan can-bus achtige dingen of ander kabels oid)?
8) Wat vinden jullie van de prijs van bijna euro 1400 voor dit complete radio/navigatiesysteem?

Een heleboel vragen.
Alvast bedankt voor alle antwoorden.
Tilman
Skoda Octavia Combi I MS4100 + CD wisselaar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

1. Welk type bedoel je met MS5600XS? Ik ken wel de Sd en XL. De XL is met een 7inch monitor die niet in de MKM 1150 past. en de SD is een 1 DIN unit met uitklapmechanisme.
Het kan in vrijwel ieder auto met 1 DIN worden ingebouwd als je het niet erg vindt dat er hier en daar een paar ventilatieopeningen worden afgedekt.
2. De PC5600 is een navigatiecomputer en geen mediacentre. Via een andere aansluitng en een adapterbox kun je natuurlijk wel eea aansluiten.
3. De CH0600 is een digitale wisselaar die gewoon op een Rm8204 past maar kan geen MP3 weergeven.
4. Alles kan naar believen overal worden gemonteerd.
5. Absoluut onveilig. Alles wat in een dashboard zit pak je er zo uit.
6. Wat bijv niet kan is TV/Video kijken
7. Je hebt alleen maar een tachosignaal en achteruitrijsignaal nodig, de rest zit in de ISO stekker.
Verder is er te overwegen om je GSM via dit systeem te laten lopen.
8. Als je niet aangeeft welk systeem echt wordt bedoeld kunnen we over een prijs ook niets zeggen, maar aangenomen dat het over een MM5000 monitor zou gaan is 1400 euro voor de hele package aan de stevige kant.
Navco is iets duurder met deze configuratie 980 + 340 + 150 + 50 = 1520
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tmueller
New Member
New Member

Bericht door tmueller »

Gerritje schreef: 1. Welk type bedoel je met MS5600XS? Ik ken wel de Sd en XL. De XL is met een 7inch monitor die niet in de MKM 1150 past. en de SD is een 1 DIN unit met uitklapmechanisme.
Het kan in vrijwel ieder auto met 1 DIN worden ingebouwd als je het niet erg vindt dat er hier en daar een paar ventilatieopeningen worden afgedekt.
Ik bedoel echt de MS5600XS. Het gaat hier om de 3.6" monitor (MM5200) en de PC5600. See ook de vdodaton site. Bij navco kost deze nu Euro 780.
Gerritje schreef: 2. De PC5600 is een navigatiecomputer en geen mediacentre. Via een andere aansluitng en een adapterbox kun je natuurlijk wel eea aansluiten.
De PC5600 kan dus echt alleen maar nav-CD's lezen ook al is er een RM8204 op aangesloten?

En hoe zit dat met de bediening. Kan dat alleen via een afstandbediening of dus de RCS5100?

Waar het mij uiteindelijk om gaat is een betaalbaar systeem/configuratie te vinden dat
1) volledig in het dashbord geintegeerd kan worden (max. 2DIN)
2) Navigatiesysteeem (2D/3D, TMC, Gyroscope, optioneel stuurwielbesturing of touchscreen)
3) radio/CD(optioneel MP3) heeft
4) waar mijn CH0600 aangesloten zou kunnen worden
5) niet alleen al te exotische nav-CD formaten ondersteund

Dus eigenlijk een radio/navigatiesysteem maar dan grafisch (2D/3D). Weet een van jullie naar welke systemen ik dan zou moeten kijken?
Skoda Octavia Combi I MS4100 + CD wisselaar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

Het MM5200 scherm kan niet in de MKM1150 slede, daarin passen alleen de MM5000/5050 schermen.

Je zou eens naar een Kenwood systeem kunnen kijken met een klapmonitor of DDX dubbeldin monitor, hebben cd/dvd aan boord en een zeer kleine navigatiecomputer de 520. Evt kun je er een VDO navigatiecomputer op aansluiten, heb ik ook, werkt prima. Maar de benodigde Kenwood CAW-1000RV interface voor aansluiting van de VDO computer op de Kenwood is mogelijk niet meer leverbaar...
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik denk dat het voor het begrip beter is dat je terugkeert tot de basis.

Ik zie geen enkele reden om zelfs maar te veronderstellen dat een navigatiecomputer, die slechts voor één doel is gemaakt, nl het lezen van een gegevensdrager tbv de navigatie, audio cd's of MP3 cd's zou kunnen lezen of afspelen.
waar zit dan bijv de versterker en de aansluitng voor de speakers, en de software om dit te bedienen?
Juist, daar is andere apparatuur voor nodig.
Nu bestaat er de mogelijkheid om de computer met beeldscherm te gebruiken als bedieningseenheid voor de rest van de apparatuur en daar houdt het ook precies mee op.

Jij vraagt om een betaalbaar systeem zonder aan te geven wat je financiële mogelijkheden zijn.
Een knap systeem zoals jij al eerder aangaf heb je natuurlijk niet voor € 1400. Begin eens te denken aan € 3000 voor iets dat de moeite van het aanhoren waard is. Wat dacht je al van het fatsoenlijk inbouwen van de benodigde luidsprekers, Het maken of kopen van pasranden rond de apparatuur in het dashboard. Het evt aanpassen van je dashboard en verplaatsen van bedieningselementen als je geen 2DIN ruimte hebt. Hoe handig ben je zelf?
Bedenk eens dat professioneel inbouwen moeite, kunde en veel tijd kost en dat gaat normaliter tegen € 50 per uur terwijl men makkelijk 12-20 uur bezig kan zijn om aan jouw specifieke eisen te voldoen.
Ik persoonlijk zou bijv de eis van CD/MP3 spelen via een (overjarige) wisselaar snel opzij zetten aangezien er meer bij de tijdse oplossingen denkbaar zijn die eenvoudiger te realiseren zijn.
Neem gewoon de standaard of uitgebreide radio-optie bij een nieuwe auto en plak er een MP3 mogelijkheid aan.
vervolgens ben je vrij om een navi-oplossing te zoeken waarbij een scherm niet groot genoeg kan zijn. 3.5 inch aan een vaste installatie doet nog steeds aan een PNA denken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”