Frontbeveiligingscode

Gebruikersavatar
TNZKKA
Normal Member
Normal Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 24 mar 2005 20:52

Frontbeveiligingscode

Bericht door TNZKKA »

Mijn eigen, bij het apparaat horende handleiding heeft op blz. 4 de barcode: 033753080961
De door mij destijds gedownloadde heeft als barcode op blz. 0: 1471534323.
Ik vermeld dit omdat ik een PBM-model heb.
Op blz 230 van mijn eigen handleiding (en nergens in de download!) staat hoe je een beveilingscode aan het frontje kan toekennen. Dat heb ik gedaan, maw de code is niet meer de fabriekscode.

Vandaag is Truus een uur van de stroom afgeweest. Daar is zij flink van opgeknapt! Bij terugplaatsen van apparaat en opklikken van frontje vroeg zij tot mijn verrassing helemaal geen code! Ik heb overigens tevoren niet uren hoeven zoeken waar ik die verd...de code ook al weer had bewaard!

Betekent dit dat in geval Truus gejat wordt zij niet moeizaam in een illegaal bedrijf omgenummerd hoeft te worden, maar gewoon op elk andere frontje reageert?
Benieuwd naar het antwoord!

Groet
Sinds feb-2011 CD-70 van Opel (Zafira)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Waarom zou dat zo moeten zijn?
Dat de hele tent zonder spanning heeft gezeten hoeft toch niet meteen te betekenen dat alle codes ook zijn gewist.
De code kan worden onthouden door een piepklein batterijtje of een condensator. En wellicht dat de tijd ook een rol speelt.
Zoek iemand in je omgeving met net zo'n radio/navi en probeer het gewoon!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TNZKKA
Normal Member
Normal Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 24 mar 2005 20:52

Bericht door TNZKKA »

Gerrtje,

dat zou - in mijn visie - zo moeten zijn omdat deze code expliciet wordt aangeduid als antidiefstal van het apparaat, niet van het frontje.
Als het apparaat wordt gestolen, wordt het zonder recht of reden uit de auto gehaald, meen ik, waardoor het niet langer op 12 Volt is aangesloten. Dat lijkt mij hét moment voor ingebouwde beveiligingsvoorzieningen om actief te worden.
Omdat het apparaat niet kan weten of het met recht en reden uitgebouwd wordt, verwacht je dat de beveiliging dan ook activeert.

Overigens: als ik de kans krijg om dat uit te proberen bij een ander zal ik het níet laten.
Sinds feb-2011 CD-70 van Opel (Zafira)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”