TMC-meldingen blijven hangen

reijersen
Junior Member
Junior Member

TMC-meldingen blijven hangen

Bericht door reijersen »

Hoi,
ik heb de vraag al eerder gesteld maar geen reactie op gekregen. :(
Ik heb een probleem met mijn tmc.
de meldingen blijven hangen omdat hij niet ververst.
ik ben vrijdag naar een speciaalzaak geweest in hilversum maar deze kon ook niet zeggen wat het probleem is.
ze hebben de software teruggezet naar 7.5 omdat hij dacht dat dit het probleem kon zijn.
de tmc werkt volgens hun goed
onderin het scherm staat via-tmc dus dagt is goed.
ik heb het stroom eraf gehad en ook de aansluit stekker van de tmc.
als ik dan weer opstart is ie leeg en als ik dan alles weer aansluit komen de oude meldingen weer terug.
is er iemand die de oplossing weet :idea:
alvast bedankt
ms 5000
mt 5000
sw 7.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Op basis van de sw versie heb ik een vermoeden over welk systeem je het hebt. Maar ... vermeld dat ook nog even want op deze manier is het ook maar gokken. :?:
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

We vermoeden dus een MS5000 met een "oude" TMC box MT5010/00, maar het onderstaande gaat op voor elke installatie waarbij niet zelf de TMC zender kan worden vastgelegd.
Juist vanwege deze eigenschap krijg je steeds gegevens van dezelfde zender door als je 's morgens in je auto stapt want dat is kennelijk de sterkste.
Evenwel, bij deze commerciële jongens mankeert het nog wel eens aan het correct opschonen van hun eerder uitgezonden gegevens en blijven de ontvangers, zoals jij, zitten met een lijst vol waardeloze info.
Je kunt ze een e-mailtje sturen of opbellen dat er problemen zijn, en in het verleden is gebleken dat ze daarop reageren. Je kunt ook naar de andere kant van het land proberen te rijden en hopen dat daar een andere zender beter is. Ga eens lekker bij een bekende lokatie van een zender van radio 1 staan, daar is de veldsterkte zeker voldoende om je TMC lijst te laten wissen.

Overigens is over deze problematiek al eerder geschreven en gediscussieerd op dit en andere fora.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Hij heeft een MS5000 met daarop een MT5000 (zie zijn onderschrift ;)) en dus kan het best wel eens zo zijn dat het probleem daardoor veroorzaakt wordt...

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
reijersen
Junior Member
Junior Member

Bericht door reijersen »

hoi,
hij doet het weer :D
Vanmorgen moest ik naar amersfoort en tot mijn verbazing stonden de filemeldingen er weer in.
Ik denk dat de meldingen gewoon een week niet zijn uitgezonden of zo.
In ieder geval bedankt.

ps.
zou ik nu weer software 7.6 laten installeren of is de 7.5 net zo goed?
ms 5000
mt 5000
sw 7.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Ik zou de 7.6 erin zetten. Dit is de laatste en meest stabiele versie voor jouw systeem. De problemen komen zeer hoogstwaarschijnlijk niet door de software, dus ik zou 7.6 er weer op zetten.

Groeten,

Toho_NL.

P.s. ik verplaats dit topic naar het VDO Dayton-gedeelte, omdat het niet om TMC an sich gaat, maar i.c.m. een systeem van VDO Dayton.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • NX302E meldingen
    door hjk1956 » 23 feb 2015 15:23 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 844