Mazda 6 navigatie

Alles met betrekking tot Mazda navigatie
PietKonijn
New Member
New Member

Mazda 6 navigatie

Bericht door PietKonijn »

Hello

Ik ben nieuw hier en heb al eventjes zitten zoeken op het forum naar meer info over de navigatie van de Mazda 6, maar helaas niets gevonden.

'k Heb dan ook enkele vragen:
Onze wagen is van het jaar 2003, en er is een ingebouwde navigatie bij. Wij dachten na het updaten van de software dat er dan ook TMC beschikbaar zou zijn, maar helaas. Moet je hier iets speciaals voor doen? Want bij de facelift van de Mazda 6 zit namelijk wel?
Er wordt hier dikwijls gesproken over achteruitrijgeluid, wat is dit precies? Heeft dit te maken met de de parkeercensoren? En wat heeft de navigatie daar dan mee te maken?

Thx alvast!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Natuurlijk is het zo dat je voor de ontvangst van TMC een ontvanger nodig hebt. Deze kan zijn geïntegreerd in de navigatie-unit of van elders komen zoals een aparte TMC ontvanger. Zonder deze ontvanger kun je softwae updaten wat je wilt maar zal het nooit werken.

Ik denk dat je een te vrije vertaalslag aan het maken bent; Archteruitrijsignaal is niet hetzelfde als geluid!
Het is een signaal dat je op de navigatie kunt aansluiten om de unit te laten weten dat er achteruit wordt gereden.
Hoe belangrijk dit is voor een vast systeem kun je lezen bij tips en trucs
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PietKonijn
New Member
New Member

Bericht door PietKonijn »

Thx!

Dus het zal zo zijn dat die facelift van een MAzda 6 een TMC ontvanger heeft bijgekregen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bartfrinking
New Member
New Member

Bericht door bartfrinking »

yep de nieuwe 6 heeft een tmc ontvanger. De "oude" 6 heeft deze niet. Is overigens wel leverbaar en van hetzelfde merk als de nav computer (panasonic)> mazda levert hem echter niet los dus hij zal op andere wijze gekocht moeten worden. er zijn leveranciers te vinden. De ontvanger zal dan achteraf ingebouwd moeten worden. Ik overweeg zelf de aanschaf van de tmc ontvanger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kvmickey
New Member
New Member

Navteq West Europa

Bericht door Kvmickey »

Hallo,

aangezien het hier over navigatie gaat voor de mazda 6 wou ik vragen of er iemand interesse heeft om de update van 2006/07 over te nemen. Ik verkoop deze versie voor 250€ in plaats van de net betaalde 284€.

Het zit hem namelijk zo,ik merkte de laatste tijd dat men navigatie problemen had met berekenen etc.
Ik dacht dat de nieuwe software update dit probleem zou kunnen verhelpen.
Heb dan ook de dvd gekocht bij NavTeq online. Nu blijkt dat men problemen in het systeem zelf zitten (slijtage) en dat dus vervangen moet worden. Ik ben van plan om een Mio aan te kopen in de plaats omdat dit veel goedkoper is en even betrouwbaar.

Indien er mensen zijn die interesse hebben mogen ze me altijd een seintje geven.

Ik ben woonachtig in België, maar kan de dvd in Nederland altijd opsturen om de kosten te drukken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • navigatie inbouwen mazda 6
    door HUMA » 08 mar 2018 15:42 » in Mazda
    Reacties: 0
    Weergaves: 804