Navigatiestem met ingeschoven beeldscherm in MKM1150?
-
- Normal Member
Navigatiestem met ingeschoven beeldscherm in MKM1150?
Om steeds, vooral 's avonds, met een verlicht scherm te moeten rijden lijkt mij onnodig/hinderlijk/afleidend; alleen een navigatiestem is dan/vaak meer dan voldoende.
Bij het SD monitorsysteem is navigeren met ingeschoven beeldscherm niet mogelijk; het navigatiesysteem is dan uitgeschakeld.
Is het bij de mechanische variant, de MKM 1150, wel mogelijk om de navigatiestem te blijven horen bij ingeschoven monitor? (Uiteraard dmv een externe speaker)
Voordeel van de mechanische variant boven de SD is ook dat het scherm 20 graden in horizontale richting is te verstellen; nadeel is dat er alleen een 5.8 scherm in past (SD heeft een 6.5 scherm)
Bij het SD monitorsysteem is navigeren met ingeschoven beeldscherm niet mogelijk; het navigatiesysteem is dan uitgeschakeld.
Is het bij de mechanische variant, de MKM 1150, wel mogelijk om de navigatiestem te blijven horen bij ingeschoven monitor? (Uiteraard dmv een externe speaker)
Voordeel van de mechanische variant boven de SD is ook dat het scherm 20 graden in horizontale richting is te verstellen; nadeel is dat er alleen een 5.8 scherm in past (SD heeft een 6.5 scherm)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Het 5.8" scherm zal z'n functies behouden als je 'm terugschuift in de MKM. Zelfs het ingebouwde speakertje blijft z'n werk doen.
Maar deze monitor is ook 's avonds uitstekend te gebruiken, omdat je de lichtsterkte daarvan automatisch kunt laten regelen tot een door jou gewenst niveau. Zó doe ik het ook met mijn MM5000, en dat is nooit te fel.
Ik zou die monitor dan niet willen missen, en niet alleen de aanwijzingen willen gebruiken.
Groet,
JW
Maar deze monitor is ook 's avonds uitstekend te gebruiken, omdat je de lichtsterkte daarvan automatisch kunt laten regelen tot een door jou gewenst niveau. Zó doe ik het ook met mijn MM5000, en dat is nooit te fel.
Ik zou die monitor dan niet willen missen, en niet alleen de aanwijzingen willen gebruiken.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Normal Member
Bedankt JW.
BTW, hoe zet je het navigatiesysteem aan bij gebruik van de MKM? Op het scherm? Heb alleen ervaring met een MS4200 vandaar
BTW, hoe zet je het navigatiesysteem aan bij gebruik van de MKM? Op het scherm? Heb alleen ervaring met een MS4200 vandaar
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat gaat vanzelf aan als je je contactsleutel omdraait
Groet,
JW
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Normal Member
Even doorzeuren ; dat zou dan betekenen JW dat het navigatiesysteem ALTIJD zou aanstaan bij contact AAN, dus ook bij ingeklapt scherm en de monitor dus ook steeds aanstaat. Lijkt mij niet logisch. De SD monitor (+ navigatiepc) gaat pas aan als je het scherm tevoorschijn laat komen........hoe zit het nu????????
Hide post links |
-
- Senior Member
Het systeem staat altijd aan als je je contactsleutel omdraait.
Bij de SD gaat de monitor wellicht pas aan als je het scherm uitklapt, maar de PC zelf gaat gewoon aan als je het contact aan zet. Jouw huidige systeem doet dat niet anders.
En daarmee wordt, al rijdende de positie in de gaten gehouden en blijft de computer zich calibreren, ook al kijk je niet op het scherm en/of als je geen navigatiedoel ingegeven hebt.
Daardoor zal, bij de eerst volgende keer dat je wilt navigeren de positie waar je je op dat moment bevindt al perfect opgeslagen zijn in de computer en kun je meteen beginnen met navigeren
Groet,
JW
Bij de SD gaat de monitor wellicht pas aan als je het scherm uitklapt, maar de PC zelf gaat gewoon aan als je het contact aan zet. Jouw huidige systeem doet dat niet anders.
En daarmee wordt, al rijdende de positie in de gaten gehouden en blijft de computer zich calibreren, ook al kijk je niet op het scherm en/of als je geen navigatiedoel ingegeven hebt.
Daardoor zal, bij de eerst volgende keer dat je wilt navigeren de positie waar je je op dat moment bevindt al perfect opgeslagen zijn in de computer en kun je meteen beginnen met navigeren
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Normal Member
Bedant Jw voor de uitleg; klinkt ook logisch.
Zou het DVD loopwerk dan ook altijd in beweging zijn?(met alle gevolgen vandien op de lange termijn???)
Zou de ingeklapte monitor dan wel altijd aanstaan bij de MKM; kan me dat niet voorstellen (inbranden?)
Zou het DVD loopwerk dan ook altijd in beweging zijn?(met alle gevolgen vandien op de lange termijn???)
Zou de ingeklapte monitor dan wel altijd aanstaan bij de MKM; kan me dat niet voorstellen (inbranden?)
Hide post links |
-
- Senior Member
Het DVD loopwerk is inderdaad altijd geactiveerd, doet 'ie bij mij nu inmiddels al bijna drie jaar
En mijn monitor zit ook afgedekt met een kap als ik 'm niet gebruik, ook al bijna drie jaar lang
Bij de MKM is de houder geheel passief, er verandert daar niks als je de monitor terugschuift in de MKM.
Hij wordt dan niet uitgeschakeld of zo.....
Groet,
JW
En mijn monitor zit ook afgedekt met een kap als ik 'm niet gebruik, ook al bijna drie jaar lang
Bij de MKM is de houder geheel passief, er verandert daar niks als je de monitor terugschuift in de MKM.
Hij wordt dan niet uitgeschakeld of zo.....
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Normal Member
............dan zou/zal "IK" een schakelaartje zetten in de stroomvoorziening van de monitor Je zou toch kunnen verwachten dat zo'n TFT scherm (maar ook het DVD-loopwerk) er in de loop der tijden niet beter op wordt als die altijd aanstaat. Ok, het is natuurlijk afhankelijk van de kilometrage, maar het idee dat ie altijd maar aanstaat bevalt "mij" niet echt Die MS 5200 zonder loopwerk, is lang zo gek nog niet.................
.......... Ja, ik weet het; je hebt altijd van die zij$#@%.......
.......... Ja, ik weet het; je hebt altijd van die zij$#@%.......
Hide post links |
-
- Junior Member
wel eens van de stand-by functie gehoord?
als je de sleutel omdraaid staat ie daar gewoon in totdat je de boel tot leven wekt met je afstandsbediening
als je de sleutel omdraaid staat ie daar gewoon in totdat je de boel tot leven wekt met je afstandsbediening
Hide post links |
-
- Normal Member
Handyman. ..................Dat krijg je als je alleen maar ervaring hebt met een MS4200 radio-navigatie:oops:
Als ik je dus goed begrijp, staat de navigatie bij contact aan ALTIJD in de standby-stand, dus met het scherm uit, TOTDAT je de navigatie met de AB aanzet/gebruikt. Correct?
Als ik je dus goed begrijp, staat de navigatie bij contact aan ALTIJD in de standby-stand, dus met het scherm uit, TOTDAT je de navigatie met de AB aanzet/gebruikt. Correct?
Hide post links |
-
- Senior Member
Het scherm start gewoon op als je je contactsleutel omdraait.
Dan krijg je eerst het VDO scherm, en even later het Disclaimerscherm. Als je dat niet bevestigt door op OK te drukken blijft dat scherm gewoon staan gedurende de tijd dat je met de auto rijdt. Dat scherm gaat niet in een stand-by stand oid.
Na zes jaar gebruik van de MS 5000 en 5500 weet ik zo langzamerhand wel hoe dit gaat
Groet,
JW
Dan krijg je eerst het VDO scherm, en even later het Disclaimerscherm. Als je dat niet bevestigt door op OK te drukken blijft dat scherm gewoon staan gedurende de tijd dat je met de auto rijdt. Dat scherm gaat niet in een stand-by stand oid.
Na zes jaar gebruik van de MS 5000 en 5500 weet ik zo langzamerhand wel hoe dit gaat
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Normal Member
.........................dat dacht ik al JW........................
Vind ik toch niet goed doordacht van VDO; hadden ze maar liever de oplossing van handyman toegepast dan was de keuze aan de gebruiker om, indien nodig, de navigatie aan te zetten en niet andersom. Ik zou geen radio willen hebben die meteen aangaat na het starten.
"IK" rij vaker zonder navigatie (en radio) dan met; maar misschien ben ik een uitzonderingsgeval Een mooi OEM schakelaartje in de monitorkabel, bijvoorbeeld op de plaats in het dashboard waar de (niet aanwezige) stoelverwarmingsschakelaar zit en het probleem is voor mij opgelost
Vind ik toch niet goed doordacht van VDO; hadden ze maar liever de oplossing van handyman toegepast dan was de keuze aan de gebruiker om, indien nodig, de navigatie aan te zetten en niet andersom. Ik zou geen radio willen hebben die meteen aangaat na het starten.
"IK" rij vaker zonder navigatie (en radio) dan met; maar misschien ben ik een uitzonderingsgeval Een mooi OEM schakelaartje in de monitorkabel, bijvoorbeeld op de plaats in het dashboard waar de (niet aanwezige) stoelverwarmingsschakelaar zit en het probleem is voor mij opgelost
Hide post links |
-
- Senior Member
Toch de vraag: voor welk probleem is dat dan een oplossing?
Is het vanwege energiebesparing, een 10-tal Watts of zo?
Of vanwege de levensduur van het TFT scherm? Daar naar kijkend, bedenk je dan dat alle oude Carin's 520/522 ook zo'n scherm hebben en dat die nog gewoon werken.
Als er al iets kapot gaat dan is het de computer, en ook die houden het heeeeel lang uit.....
Groet,
JW
Is het vanwege energiebesparing, een 10-tal Watts of zo?
Of vanwege de levensduur van het TFT scherm? Daar naar kijkend, bedenk je dan dat alle oude Carin's 520/522 ook zo'n scherm hebben en dat die nog gewoon werken.
Als er al iets kapot gaat dan is het de computer, en ook die houden het heeeeel lang uit.....
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Normal Member
Als ik jouw antwoord zo tot mij door laat dringen JW, klinkt mijn visie inderdaad misschien wat overdreven . Zoals je schreef zijn die onderdelen ook betrouwbaar gebleken op de lange termijn.
Waar het mij om gaat is het feit dat het scherm steeds aan MOET staan terwijl je het navigatiesysteem niet gebruikt. Vergelijk het met je pc-scherm of zelfs je TV. OK, de nav monitor blijkt er dus goed tegen te kunnen, maar m.i wordt zo'n/elk TFT scherm, in de tijd gezien, er niet beter op; in tegendeel zelfs lijkt mij (dode pixels ed). Het idee alleen al, stoort mij en niet het milieu/energiebesparingsaspect ed.
Vooropgesteld dat in de standby-stand de monitor nog steeds ingeschakeld is/oplicht, maar de stemweergave/navigatie is onderbroken, is het toch eigenlijk belachelijk dat, als je geen MKM gebruikt, je een kap om de monitor moet schuiven om, vooral 's avonds, niet gehinderd/afgeleid te worden door het schijnsel van de monitor, terwijl je geen gebruik wenst te maken van het navigatiesysteem. Of is in de stand-by de monitor zwart??????
Waar het mij om gaat is het feit dat het scherm steeds aan MOET staan terwijl je het navigatiesysteem niet gebruikt. Vergelijk het met je pc-scherm of zelfs je TV. OK, de nav monitor blijkt er dus goed tegen te kunnen, maar m.i wordt zo'n/elk TFT scherm, in de tijd gezien, er niet beter op; in tegendeel zelfs lijkt mij (dode pixels ed). Het idee alleen al, stoort mij en niet het milieu/energiebesparingsaspect ed.
Vooropgesteld dat in de standby-stand de monitor nog steeds ingeschakeld is/oplicht, maar de stemweergave/navigatie is onderbroken, is het toch eigenlijk belachelijk dat, als je geen MKM gebruikt, je een kap om de monitor moet schuiven om, vooral 's avonds, niet gehinderd/afgeleid te worden door het schijnsel van de monitor, terwijl je geen gebruik wenst te maken van het navigatiesysteem. Of is in de stand-by de monitor zwart??????
Hide post links |
-
- Senior Member
Je drukt gewoon op standby en het scherm is zwart........... Ja, ik weet het; je hebt altijd van die zij$#@%.......
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Average Member
Ik rij ook al 6 jaar met twee verschillende MS5000 systemen, maar bij mij gaan de monitoren echt niet aan als ik het contact aanzet. Pas na een druk op de AB komt er leven in de brouwerij voor wat betreft het scherm.Het scherm start gewoon op als je je contactsleutel omdraait.
Groet,
JW
Gr. Eddie.
Land Rover, VDO: PC5100, MT5010/01, MA1410, MI2200, MM5600/40, MM5000/01, MG5000/5100, TV5100, DV6100, MA6200, rearcam, RST5400, WT5100, WH5100, RCS5100 en CD4203 met PA4600/PA4400, CHM604-MP3, CA1301 en CA1314.
Opel: PC5100, MM5000/01, MT5010/01, MG5000
Opel: PC5100, MM5000/01, MT5010/01, MG5000
Hide post links |
-
- Senior Member
Oftewel, bij jou gaat de monitor helemaal niet aan als de computer zelf eenmaal opgestart is? Dat duurt een seconde of 5 à 10, daarna komt er op mijn monitor gewoon vanzelf het VDO beeld en daarna de disclaimer.
Bij jou blijft 'ie dus gewoon zwart na het opstarten
Ben benieuwd hoe dat bij anderen is......
Overigens, in die zes jaar heb ik denk ik één keer gebruik gemaakt van de mogelijkheid om de monitor op stand-by te zetten. Dat was om even te kijken of het werkte
Groet,
JW
Bij jou blijft 'ie dus gewoon zwart na het opstarten
Ben benieuwd hoe dat bij anderen is......
Overigens, in die zes jaar heb ik denk ik één keer gebruik gemaakt van de mogelijkheid om de monitor op stand-by te zetten. Dat was om even te kijken of het werkte
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Normal Member
Levert dat gez%$# van mij toch nog wat op ...........In ieder geval een gezonde discussie
Hide post links |
-
- Senior Member
Wat heet, in elk geval een verrassende discussie. Want heb ik nou zo'n bijzonder systeem of is die van Eddie een "afwijking"?
Ben dus benieuwd te lezen wat andere 5000/5500 rijders ervaren die een normaal 5.8" scherm gekoppeld hebben aan hun systeem.....
Groet,
JW
Ben dus benieuwd te lezen wat andere 5000/5500 rijders ervaren die een normaal 5.8" scherm gekoppeld hebben aan hun systeem.....
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Overigens wordt de door jou bedoelde kwalificatie met ei gespeld, maar dit terzijde.
Als je dmv de afstandsbediening het systeem in Standby hebt gezet en je de volgende keer de auto start, blijft het scherm gewoon zwart. Pas als je een knop op de AB bedient, komt er weer leven in de monitor en verschijnt meteen de Disclaimer. Het scherm met Multimedia System krijg je dus niet te zien.
Uiteraard gaat met contact aan de computer altijd aan, anders werkt de AB natuurlijk niet.
Ik vermoed dat Eddie niet zo goed heeft gekeken want wij JW rapporteert is de "normaalstand"Want heb ik nou zo'n bijzonder systeem of is die van Eddie een "afwijking"?
Als je dmv de afstandsbediening het systeem in Standby hebt gezet en je de volgende keer de auto start, blijft het scherm gewoon zwart. Pas als je een knop op de AB bedient, komt er weer leven in de monitor en verschijnt meteen de Disclaimer. Het scherm met Multimedia System krijg je dus niet te zien.
Uiteraard gaat met contact aan de computer altijd aan, anders werkt de AB natuurlijk niet.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Normal Member
Ik dacht het niet Gerritje, met "@#$%" is het goed. En "ïk" kan het weten met mijn universitaire opleiding; maar dat terzijde............ Ik ben ook zo opgewonden geraakt door de hele affaire......
Hide post links |
-
- Senior Member
Aha, dus als je 'm in de stand-by stand wegzet start 'ie daar de volgende keer ook in op.
Wist ik niet, want zoals ik schreef, ik gebruik die stand nooit. Te meer niet omdat ik er een extra speaker aan gekoppeld heb die ook in stand-by aanwijzingen blijft geven. Daarmee heeft die stand voor mij geen zin, wat ik nu doe is in het menu naar "Navigatie beeindigen" gaan. Dan houden ook de aanwijzingen op.
[O-T]
Je opmerking
Op welke kwalificatie slaat dat, toch niet op "afwijking"
[/O-T]
Groet,
JW
Wist ik niet, want zoals ik schreef, ik gebruik die stand nooit. Te meer niet omdat ik er een extra speaker aan gekoppeld heb die ook in stand-by aanwijzingen blijft geven. Daarmee heeft die stand voor mij geen zin, wat ik nu doe is in het menu naar "Navigatie beeindigen" gaan. Dan houden ook de aanwijzingen op.
[O-T]
Je opmerking
kan ik even niet plaatsen.Overigens wordt de door jou bedoelde kwalificatie met ei gespeld, maar dit terzijde
Op welke kwalificatie slaat dat, toch niet op "afwijking"
[/O-T]
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Ja, ik weet het; je hebt altijd van die zij$#@%.......
Zo goed?Overigens wordt de door jou bedoelde kwalificatie met ei gespeld, maar dit terzijde
Hide post links |
-
- Normal Member
Nou vooruit dan maar, omdat jij het bent..............................
NB/ het was ook na 24 uur en dan werkt mijn oude brein niet meer zo goed..............................
.............en toch vind ik het maar een omslachtig gedoe; maar goed de monitor is dus uit te zetten en daar gaat het mij per slot om.
Groet en dank, Leo.
NB/ het was ook na 24 uur en dan werkt mijn oude brein niet meer zo goed..............................
.............en toch vind ik het maar een omslachtig gedoe; maar goed de monitor is dus uit te zetten en daar gaat het mij per slot om.
Groet en dank, Leo.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0