Ik heb een leuke uitdaging. In de Blazer die ik recent gekocht heb zat een carin display en kabelboom. Ik dacht dus snel mazzel te hebben door de cd unit ergens te scoren en de boel weer aan te sluiten. Niet dus. Ik heb een type 22ST587 cd speler (volgens mij dus een 522) met ronde aansluiting (dit is weer raar, want het display is een 4:3 type volgens mij). Nou is het display toevallig ook van het type din10. Alas, alles aangesloten (wel eerst stekker b eerst aangesloten). Het scherm ziet er echter "blank" uit, dwz ik zie dat er spanning op staat omdat je iets van een witte waas ziet en het power lampje brandt. De cd unit heeft een brandend power en cd-in lampje (rood power, groen cd). cd wordt ook uitgeworpen en weer ingenomen. Als ik de volume toetsen van de ab bedien hoor ik piepjes. Mijn eerste vermoeden is dat ergens een videodraad probleem heb, maar ik wou het eerst even hier voorleggen voordat ik de boel allemaal ga bekijken etc).
Enige diagnostische suggesties zijn dus welkom.
Overigens heb ik in de overgenomen cd speler ook een display met een vierkant blok gekregen, ik ga er vanuit dat dit goed te gebruiken is als dvd scherm of iets in die geest?
Raar zooitje met Philips Carin 520/522
-
- New Member
-
- Senior Member
De 22SY587 is inderdaad de computer van de Carin 522.
Naar mijn info hebben alle Carin computers (586 en 587) een ronde aansluiting aan de computerzijde, bij de beeldschermen is er wel een verschil tussen de 520 met 4:3 en de 522 met 16:9
Dat jouw systeem niet werkt kan natuurlijk vele oorzaken hebben, maar ik zou beginnen bij het eenvoudigste: checken of de monitorkabel wel OK is.
Een Carin 16:9 scherm voor een DVD speler gebruiken vraagt om een tussenbox als je 'm op de normale stekker wilt aansluiten. Er zal een voedingsspanning gemaakt moeten worden en de RGB luistert zeer nauw.
Je kunt ook de simpele ingang aan de zijkant gebruiken, echter de monitor moet natuurlijk wel een voedingsspanning hebben
De 4:3 monitor heeft geen plug aan de zijkant.
Groet,
JW
Naar mijn info hebben alle Carin computers (586 en 587) een ronde aansluiting aan de computerzijde, bij de beeldschermen is er wel een verschil tussen de 520 met 4:3 en de 522 met 16:9
Dat jouw systeem niet werkt kan natuurlijk vele oorzaken hebben, maar ik zou beginnen bij het eenvoudigste: checken of de monitorkabel wel OK is.
Een Carin 16:9 scherm voor een DVD speler gebruiken vraagt om een tussenbox als je 'm op de normale stekker wilt aansluiten. Er zal een voedingsspanning gemaakt moeten worden en de RGB luistert zeer nauw.
Je kunt ook de simpele ingang aan de zijkant gebruiken, echter de monitor moet natuurlijk wel een voedingsspanning hebben
De 4:3 monitor heeft geen plug aan de zijkant.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Ok, dat idee had ik dus ook al. Het oude scherm lijkt mij voldoende voor de navigatie, de vraag is even of dat gaat passen, een 520 monitor op een 522 computerunit. Pluggen zijn gelijk, dus lijkt me iets dat wel zou passen.
aangezien er een hond achterin gezeten heeft die ook nog eens wat heeft zitten knagen zal idd de video draad ergens wel zijn doorgeknaagd. Meten is weten Dank voor het antwoord, we gaan er weer eens verder mee spelen.
aangezien er een hond achterin gezeten heeft die ook nog eens wat heeft zitten knagen zal idd de video draad ergens wel zijn doorgeknaagd. Meten is weten Dank voor het antwoord, we gaan er weer eens verder mee spelen.
Hide post links |
-
- New Member
Zo, alle kabels maar eens bekeken en toch 2 kabelbreukjes gevonden. Het spul werkt inmiddels en we gaan maar eens kijken wat we zoals kunnen met dit systeem
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 751