Hallo, allemaal.
Ik ben nieuw op deze site en heb een probleem.
Kan iemand mij helpen?
Als ik een bestemming invoer en begin te rijden, stuurt hij mij de tegenovergesteld richting op. Totaal de weg kwijt dus.
_ heb sw 4.9
_ diagnose : richting= D (low)
: Licht = low
: 1 = low
: 2 = high
Sat = 0 en heel soms 1
cd= een oudje van teleatlas 1999 en kopie VDO 2003
Ik hoop dat iemand een antwoord heeft.
Alvast bedankt
Groet, Faansa
Probleem Philips Carin 520/522: tegenovergestelde richting
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 31 jul 2006 16:10
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Zo te zien klopt er het eea niet.
Om mee te beginnen die sat's. Als dat er niet meer worden dan 1 zul je NOOIT kunnen navigeren. Je systeem is dan niet in staat je huidige positie te bepalen.
En dus is de vraag: waar zit die antenne gemonteerd?
Nu je toch in het diagnose menu zit, wat staat er verder bij GPS, iets van REC.ERROR of zo? En wat staat er bij HW Errors?
Voorts de vraag of je het achteruitsignaal aangesloten hebt. Als dat het geval is moet je de achteruit inschakelen en vervolgens zien dat de D verandert in R. En met ingeschakelde achteruit moet dat signaal op High staan, zoniet kun je het dán veranderen. Dat kan dus alleen als de achteruit aangesloten is op A4 en de achteruit ingeschakeld is
Vervolgens: zit de puls aangesloten op A5? En is die in orde?
En tsja, een TA van 1999 is wel heel erg achterhaald, daar zal niet veel op staan.
Over een kopie praten we hier niet, zie het Reglement
Groet,
JW
Om mee te beginnen die sat's. Als dat er niet meer worden dan 1 zul je NOOIT kunnen navigeren. Je systeem is dan niet in staat je huidige positie te bepalen.
En dus is de vraag: waar zit die antenne gemonteerd?
Nu je toch in het diagnose menu zit, wat staat er verder bij GPS, iets van REC.ERROR of zo? En wat staat er bij HW Errors?
Voorts de vraag of je het achteruitsignaal aangesloten hebt. Als dat het geval is moet je de achteruit inschakelen en vervolgens zien dat de D verandert in R. En met ingeschakelde achteruit moet dat signaal op High staan, zoniet kun je het dán veranderen. Dat kan dus alleen als de achteruit aangesloten is op A4 en de achteruit ingeschakeld is
Vervolgens: zit de puls aangesloten op A5? En is die in orde?
En tsja, een TA van 1999 is wel heel erg achterhaald, daar zal niet veel op staan.
Over een kopie praten we hier niet, zie het Reglement
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 31 jul 2006 16:10
Ik zie geen foutmeldingen.
Als ik hem in de High zet dan verandert deze in R . Er komt dan een - voor de tacho.
De Carin zit in de bmw 320 ingebouwd. zo gekocht. hij heeft het een tijd goed gedaan.
enne... sorry voor dat andere
Als ik hem in de High zet dan verandert deze in R . Er komt dan een - voor de tacho.
De Carin zit in de bmw 320 ingebouwd. zo gekocht. hij heeft het een tijd goed gedaan.
enne... sorry voor dat andere
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hij heeft het een poosje goed gedaan?
Kun je op alle vragen die ik gesteld heb een antwoord geven? Want zó kan ik je verder ook niet helpen
Groet,
JW
Kun je op alle vragen die ik gesteld heb een antwoord geven? Want zó kan ik je verder ook niet helpen
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 31 jul 2006 16:10
Hi daar ben ik weer.
Ik heb het een en ander uitgezocht":
waar de antenne zit geen idee.
als ik ik hem in de achteruit zet dan verandert deze van D naar R.
de LOW blijft LOW en weet niet hoe dat te veranderen
verder geen errors
ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Ik heb het een en ander uitgezocht":
waar de antenne zit geen idee.
als ik ik hem in de achteruit zet dan verandert deze van D naar R.
de LOW blijft LOW en weet niet hoe dat te veranderen
verder geen errors
ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Die lLOW kun je alleen veranderen in HIGH als de achteruitversnelling ingeschakeld staat, ik schreef dat al eerder. Kennelijk heb je 'm zelf op LOW gezet, als je voorheen geen probleem had met de -voor de D. Op LOW zetten gaat namelijk wel altijd, op HIGH alleen als er een spanning op dat punt staat.
Ga verder aub niet rommelen in dat diagnosemenu, verander er verder niks. Er zijn al heel wat mensen die hun systeem op tilt hebben gekregen door daar dingen te veranderen. Hopelijk is dát niet de oorzaak van je huidige problemen
Die GPS antenne zul je dus moeten opzoeken, zonder de GPS doet 'ie het echt nooit.
Vanaf de computer de GPS draad gaan nalopen en kijken waar 'ie uitkomt. Wees daarmee heeeeel voorzichtig, ook met het SMB stekkertje op de computer, dat is allemaal heel dun en kwetsbaar.
Groet,
JW
Ga verder aub niet rommelen in dat diagnosemenu, verander er verder niks. Er zijn al heel wat mensen die hun systeem op tilt hebben gekregen door daar dingen te veranderen. Hopelijk is dát niet de oorzaak van je huidige problemen
Die GPS antenne zul je dus moeten opzoeken, zonder de GPS doet 'ie het echt nooit.
Vanaf de computer de GPS draad gaan nalopen en kijken waar 'ie uitkomt. Wees daarmee heeeeel voorzichtig, ook met het SMB stekkertje op de computer, dat is allemaal heel dun en kwetsbaar.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 31 jul 2006 16:10
ik ga je advies volgen. ik laat je nog wel weten wat daar uit is gekomen. in ieder geval bedankt voor je reactie.
groet, faansa
groet, faansa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 31 jul 2006 16:10
Hij doet het weer. Het lag gewoon aande antenne. Ik heb er even aangezeten en ik ontvang weer satelieten.
bedankt.
bedankt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 751
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 491
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1119
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1130
-
-
Probleem vdo 5500 startscherm
door Marco de groot » 25 jul 2015 11:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 531
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 568
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 3165