Wie kan mij helpen. Ik heb een Philips Carin navigatie overgenomen. Ik heb hem ingebouwd, stekker achterin de radio. Maar nu heb ik nog zes draden over waaronder de voedingsdraden. Ik heb een dikke rode, bruine en paarse draad. En een dunne bruin-rode, wit-gele en een zwart-witte draad.
Die eerste drie zijn men voeding en massa denk ik? Alleen nu die andere drie nog. 1 is vast het snelheids signaal maar welke?
En die andere twee wat zijn dat en zijn die ook nodig om aan te sluiten?
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen!
Alvast bedankt
Groeten Pieter
Aansluiten Philips Carin 440
-
- New Member
-
- Senior Member
Een paar woorden duits zul je toch wel kennen hoop ik
http://www.jewuwa.de/GPS_Navigation/GPS ... 40-420.pdf
Verder kun je in de linkse gele balk de zoekfunctie gebruiken en zoeken met carin 440 aansluiten
http://www.jewuwa.de/GPS_Navigation/GPS ... 40-420.pdf
Verder kun je in de linkse gele balk de zoekfunctie gebruiken en zoeken met carin 440 aansluiten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
In dat Navigatie Menu zitten ook de Handleidingen.
En in de VDO sectie vind je dan de aansluitingen van de MS/MR4000, die zijn hetzelfde als van de Carin 420/440.
Dit is 'm dl_details.php?view=detail&id=43&cat=12
Groet,
JW
En in de VDO sectie vind je dan de aansluitingen van de MS/MR4000, die zijn hetzelfde als van de Carin 420/440.
Dit is 'm dl_details.php?view=detail&id=43&cat=12
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
je zult met me van mening zijn dat een beginnend lid dit nooit kan vinden en zeker de link niet kan leggen.de MS/MR4000, die zijn hetzelfde als van de Carin 420/440.
mag ik nogmaals pleiten voor een iets logischer opzet van deze sectie?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Senior Member
Klopt, dat kan een niet-ingewijde niet vinden, vandaar m'n verwijzing.
Ons forum heeft niet de beschikkung over het 420/440 installatie manual, maar ww (jij en ik ) weten dat dit identiek is aan dat van de 4000.
Wat Satellite zou kunnen doen is daar een opmerking bijzetten dat 'ie ook voor de 420/440 gebruikt kan worden.
Groet,
JW
Ons forum heeft niet de beschikkung over het 420/440 installatie manual, maar ww (jij en ik ) weten dat dit identiek is aan dat van de 4000.
Wat Satellite zou kunnen doen is daar een opmerking bijzetten dat 'ie ook voor de 420/440 gebruikt kan worden.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
Bedankt voor jullie reactie's. Ik heb het hele spul nu aangesloten alleen ik heb een probleem.
Hij geeft aan dat ik in zeist ben terwijl ik toch echt in ermelo ben. Ik heb net geprobeerd met een stuk van 20 km rijden om te zien of de positie dan bijgewerkt word, maar dat levert ook niks op.
Moet ik gewoon nog verder gaan rijden om em aan de praat te krijgen of is er iets anders mis?
Men gps antenne ligt onder de voorruit helemaal vrij, dus daar kan het niet aan liggen lijkt mij.
Alvast bedankt weer.
Mvg Pieter
Hij geeft aan dat ik in zeist ben terwijl ik toch echt in ermelo ben. Ik heb net geprobeerd met een stuk van 20 km rijden om te zien of de positie dan bijgewerkt word, maar dat levert ook niks op.
Moet ik gewoon nog verder gaan rijden om em aan de praat te krijgen of is er iets anders mis?
Men gps antenne ligt onder de voorruit helemaal vrij, dus daar kan het niet aan liggen lijkt mij.
Alvast bedankt weer.
Mvg Pieter
Hide post links |
-
- Senior Member
In het menu kun je zien hoeveel satellieten je ontvangt, bij i3 als ik het goed heb, zie je manual. Dat moeten er minmaal 4 zijn voor een eerste fix. Hoeveel zie je er daar?
Zo te lezen ontbreekt het daar aan, en dat kan verschillende oorzaken hebben. Een daarvan is dat je een warmtewerende voorruit hebt in je auto, zou dat kunnen kloppen? In welke auto, merk en type zit je Carin?
Groet,
JW
Zo te lezen ontbreekt het daar aan, en dat kan verschillende oorzaken hebben. Een daarvan is dat je een warmtewerende voorruit hebt in je auto, zou dat kunnen kloppen? In welke auto, merk en type zit je Carin?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
-
- Senior Member
Tsja, met 0 sat's wordt het echt niks, zo kan 'ie niet bepalen waar je bent.
Een Mondeo heeft wel eens een verwarmde voorruit, daar lopen dan van die hele fijne draden door, zit dat er bij jou in misschien? Ik dacht dat de '97 er het (nog) niet had, maar ik ben geen Mondeo kenner dus...
Probeer anders eens om de antenne een kwartiertje op het dak te leggen, met vrij uitzicht op de hemel en kijk wat 'ie dan doet.
Als dat helpt moet je een andere plek voor de GPS antenne zoeken.
Helpt dat ook niet, dan maar proberen of een andere GPS antenne werkt.
Je kunt evt. ook naar het diagnosemenu (code 6330) gaan en kijken of je daar iets van fouten ziet staan, zoals HW errors, maar ook REC.ERROR of COMM.ERROR.
Verander verder niks in dat menu, voor je het weet ben je nog verder van huis.
Groet,
JW
Een Mondeo heeft wel eens een verwarmde voorruit, daar lopen dan van die hele fijne draden door, zit dat er bij jou in misschien? Ik dacht dat de '97 er het (nog) niet had, maar ik ben geen Mondeo kenner dus...
Probeer anders eens om de antenne een kwartiertje op het dak te leggen, met vrij uitzicht op de hemel en kijk wat 'ie dan doet.
Als dat helpt moet je een andere plek voor de GPS antenne zoeken.
Helpt dat ook niet, dan maar proberen of een andere GPS antenne werkt.
Je kunt evt. ook naar het diagnosemenu (code 6330) gaan en kijken of je daar iets van fouten ziet staan, zoals HW errors, maar ook REC.ERROR of COMM.ERROR.
Verander verder niks in dat menu, voor je het weet ben je nog verder van huis.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
Zorg er dan wel voor dat je hem niet kwijt raakt!! Hij moet goed 'vast' zitten. Haalt de kabel dat trouwens wel (ik weet niet hoe lang die precies is...)? Je kan hem ook vasthouden door een open raam. Als het goed is (en alles werkt) moet ie dan ook satelieten kunnen vinden. Op het dak is beter, want dan heeft ie echt 'vrij' zicht.JW schreef:Probeer anders eens om de antenne een kwartiertje op het dak te leggen, met vrij uitzicht op de hemel en kijk wat 'ie dan doet.
Welke softwareversie heb je trouwens (op te vragen in het configuratiemenu)? Het is namelijk raadzaam om de meest recente versie te installeren.
Groeten,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Senior Member
Mijn advies zou zijn om dit juist niet te doen. First things first.Welke softwareversie heb je trouwens (op te vragen in het configuratiemenu)? Het is namelijk raadzaam om de meest recente versie te installeren.
Probeer eerst de zaak aan de praat te krijgen en als alles werkt ga dan pas rommelen met een evt firmwareupdate.
Voor je het weet zit je namelijk verder in de problemen en weet je niet meer waar het fout is gegaan.
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik denk daar net zo over.
Dus eerst die GPS aan de praat krijgen, en als dat werkt verder kijken of het systeem goed werkt.
En als het al errug hard waait, dan zit de antenne toch vast door de magneetvoet? Pieter heeft het over een Mondeo, en die is bij mijn weten voorzien van een stalen dak. Hij heeft geen Espace of zo
Groet,
JW
Dus eerst die GPS aan de praat krijgen, en als dat werkt verder kijken of het systeem goed werkt.
Zó veel wind staat er toch niet dat de GPS antenne er bij een stilstaande auto af geblazen wordt? Want op díe manier moet je de eerste fix maken, zó staat het ook in de instructie.ToHo schreef:Zorg er dan wel voor dat je hem niet kwijt raakt!! Hij moet goed 'vast' zitten.
En als het al errug hard waait, dan zit de antenne toch vast door de magneetvoet? Pieter heeft het over een Mondeo, en die is bij mijn weten voorzien van een stalen dak. Hij heeft geen Espace of zo
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
Bedankt voor alle reacties! Ik heb het probleem gevonden. Ik keek gisteravond nog even voor de zekerheid of de antenne kabel goed achter in het systeem zat, Ik bewoog de kabel maar iets en toen brak de kabel al los van de stekker. Zal dus al een draadbreuk hebben gehad.
Vandaag dus even een nieuwe halen en dan kijken hoe die het doet. Iemand een idee wat een normale prijs hiervoor is?
En die software, waar kan ik die update's vandaan halen? Het systeem is een jaar of twee niet gebruikt dus zal niet meer zo up to date zijn.
Mvg Pieter
Vandaag dus even een nieuwe halen en dan kijken hoe die het doet. Iemand een idee wat een normale prijs hiervoor is?
En die software, waar kan ik die update's vandaan halen? Het systeem is een jaar of twee niet gebruikt dus zal niet meer zo up to date zijn.
Mvg Pieter
Hide post links |
-
- Moderator
Goed om te horen dat je het probleem gevonden hebt! Dan is dat probleem in elk geval verholpen .
M.b.t. de software: welke versie heb je nu? Wellicht zit er al de laatste versie in en dan kan je dus niet meer updaten.
Groeten,
Toho_NL.
P.s. en inderdaad, het is pas van belang te kijken naar de software als de rest ook goed werkt (was mijn gedachte ook, maar vroeg er alvast naar ).
M.b.t. de software: welke versie heb je nu? Wellicht zit er al de laatste versie in en dan kan je dus niet meer updaten.
Groeten,
Toho_NL.
P.s. en inderdaad, het is pas van belang te kijken naar de software als de rest ook goed werkt (was mijn gedachte ook, maar vroeg er alvast naar ).
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 751