Probleem Philips Carin 520/522: tegenovergestelde richting

faansa
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jul 2006 16:10

Probleem Philips Carin 520/522: tegenovergestelde richting

Bericht door faansa »

Hallo, allemaal.
Ik ben nieuw op deze site en heb een probleem.

Kan iemand mij helpen?

Als ik een bestemming invoer en begin te rijden, stuurt hij mij de tegenovergesteld richting op. Totaal de weg kwijt dus.

_ heb sw 4.9
_ diagnose : richting= D (low)
: Licht = low
: 1 = low
: 2 = high

Sat = 0 en heel soms 1

cd= een oudje van teleatlas 1999 en kopie VDO 2003

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft.
Alvast bedankt
Groet, Faansa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Zo te zien klopt er het eea niet.

Om mee te beginnen die sat's. Als dat er niet meer worden dan 1 zul je NOOIT kunnen navigeren. Je systeem is dan niet in staat je huidige positie te bepalen.
En dus is de vraag: waar zit die antenne gemonteerd?
Nu je toch in het diagnose menu zit, wat staat er verder bij GPS, iets van REC.ERROR of zo? En wat staat er bij HW Errors?

Voorts de vraag of je het achteruitsignaal aangesloten hebt. Als dat het geval is moet je de achteruit inschakelen en vervolgens zien dat de D verandert in R. En met ingeschakelde achteruit moet dat signaal op High staan, zoniet kun je het dán veranderen. Dat kan dus alleen als de achteruit aangesloten is op A4 en de achteruit ingeschakeld is :!:
Vervolgens: zit de puls aangesloten op A5? En is die in orde?

En tsja, een TA van 1999 is wel heel erg achterhaald, daar zal niet veel op staan.
Over een kopie praten we hier niet, zie het Reglement :oops:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
faansa
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jul 2006 16:10

Bericht door faansa »

Ik zie geen foutmeldingen.

Als ik hem in de High zet dan verandert deze in R . Er komt dan een - voor de tacho.

De Carin zit in de bmw 320 ingebouwd. zo gekocht. hij heeft het een tijd goed gedaan.


enne... sorry voor dat andere

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hij heeft het een poosje goed gedaan?

Kun je op alle vragen die ik gesteld heb een antwoord geven? Want zó kan ik je verder ook niet helpen :cry:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
faansa
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jul 2006 16:10

Bericht door faansa »

Hi daar ben ik weer.
Ik heb het een en ander uitgezocht":

waar de antenne zit geen idee.

als ik ik hem in de achteruit zet dan verandert deze van D naar R.

de LOW blijft LOW en weet niet hoe dat te veranderen

verder geen errors

ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Die lLOW kun je alleen veranderen in HIGH als de achteruitversnelling ingeschakeld staat, ik schreef dat al eerder. Kennelijk heb je 'm zelf op LOW gezet, als je voorheen geen probleem had met de -voor de D. Op LOW zetten gaat namelijk wel altijd, op HIGH alleen als er een spanning op dat punt staat.

Ga verder aub niet rommelen in dat diagnosemenu, verander er verder niks. Er zijn al heel wat mensen die hun systeem op tilt hebben gekregen door daar dingen te veranderen. Hopelijk is dát niet de oorzaak van je huidige problemen :oops:

Die GPS antenne zul je dus moeten opzoeken, zonder de GPS doet 'ie het echt nooit.
Vanaf de computer de GPS draad gaan nalopen en kijken waar 'ie uitkomt. Wees daarmee heeeeel voorzichtig, ook met het SMB stekkertje op de computer, dat is allemaal heel dun en kwetsbaar.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
faansa
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jul 2006 16:10

Bericht door faansa »

ik ga je advies volgen. ik laat je nog wel weten wat daar uit is gekomen. in ieder geval bedankt voor je reactie.

groet, faansa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
faansa
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jul 2006 16:10

Bericht door faansa »

Hij doet het weer. Het lag gewoon aande antenne. Ik heb er even aangezeten en ik ontvang weer satelieten.

bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Handleidingen Philips Carin 522
    door benne_ss » 07 okt 2016 21:29 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 751
  • Probleem avic x1
    door Jopiejo » 03 dec 2014 20:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 491
  • Kw-nx7000 probleem
    door Nielsk » 21 mar 2015 13:57 » in JVC
    Reacties: 1
    Weergaves: 1119
  • navman navigatie probleem
    door gewoondre » 17 mar 2015 11:18 » in Navman
    Reacties: 1
    Weergaves: 1130
  • Probleem vdo 5500 startscherm
    door Marco de groot » 25 jul 2015 11:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 531
  • probleem RNS510 wisselaar
    door michelbrand1976 » 10 mei 2016 23:32 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 568
  • Navigatie IX20 probleem met touchscreen
    door Paul1953 » 14 nov 2016 18:13 » in Hyundai
    Reacties: 1
    Weergaves: 3165

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”