Hoi, Hoi,
Ik ben van plan mijn systeem een Medion MD41400 is een VDO MS4150RS door mijn garage te laten inbouwen.
Kan iemand mij vertellen hoelang ze daar maximaal mee bezig mogen zijn, ik bedoel dat ik een beetje een indruk krijg van de kosten, het garage tarief is tegenwoordig €59,- per uur.
Het moet in een Hyundai Getz van 2003, moet men daar ook op de letten op de de constante plus en de geschakelde plus?
Thanks alvast voor de info.
Rimo
Medion MR4150RS in laten bouwen
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 23 aug 2006 10:52
-
- Moderator
- Berichten: 1345
- Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54
Normaal inbouwen bij een Getz duurt ongeveer 15 minuten. Alle signalen zijn reeds aanwezig op de ISO stekker dus het is meer een kwestie van plug en play. Het wegwerken van de GPS antenne lijkt mij van die 15 minuten de meeste tijd in beslag nemen.
Maar het e.e.a. is een inschatting van de tijd die ik nodig zou hebben. Hoe er in de garage gerekend wordt (incl/excl. de koffiepauze) is mij niet duidelijk. Ik heb vaak de indruk dat de nota incl. 2x koffie is.
Maar het e.e.a. is een inschatting van de tijd die ik nodig zou hebben. Hoe er in de garage gerekend wordt (incl/excl. de koffiepauze) is mij niet duidelijk. Ik heb vaak de indruk dat de nota incl. 2x koffie is.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 23 aug 2006 10:52
MR4150RS
Gene schreef:Normaal inbouwen bij een Getz duurt ongeveer 15 minuten. Alle signalen zijn reeds aanwezig op de ISO stekker dus het is meer een kwestie van plug en play. Het wegwerken van de GPS antenne lijkt mij van die 15 minuten de meeste tijd in beslag nemen.
Maar het e.e.a. is een inschatting van de tijd die ik nodig zou hebben. Hoe er in de garage gerekend wordt (incl/excl. de koffiepauze) is mij niet duidelijk. Ik heb vaak de indruk dat de nota incl. 2x koffie is.
Dank je wel voor de info, mij was al gezegd dat dit minimaal 1 uur zal duren, nu heb ik een indicatie, ik denk dat ik er maar zelf bij blijf, tegen advies van hun zelf natuurlijk.
Groet
Rimo
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 25 okt 2005 01:39
Ik zou het in maximaal 2 uur voor elkaar hebben, en dat is inclusief uitzoeken welke draden waar moeten en is uiteraard alles aangesloten.
Dus een garage mag er zeker niet langer over doen.
Edit ging iets mis, zag alleen de eerste post.
Lees nu dat alle draden al voorbewerkt zijn, dan mag het eigenlijk niet langer dan 30/45 min duren...
Dus een garage mag er zeker niet langer over doen.
Edit ging iets mis, zag alleen de eerste post.
Lees nu dat alle draden al voorbewerkt zijn, dan mag het eigenlijk niet langer dan 30/45 min duren...
Pioneer Avic-X1R / Achteruitrijcamera, camera in laadruimte voor de hond / iPod adapter Pioneer CD-IB100 met iPod 30g.
JVC KD-NX901 / Achteruitrijcamera, 7" in zonneklep, 2x 7" hoofdsteun.
JVC KD-NX901 / Achteruitrijcamera, 7" in zonneklep, 2x 7" hoofdsteun.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
"Alle draden op de ISO", daar twijfel ik aan. De puls zal dan wel aanwezig zijn, net zoals de plus en de geschakelde plus. Of die correct zitten, dus niet verwisseld zijn op A4 en A7 moet worden gecheckt en zonodig worden aangepast.
Maar dat de achteruit er ook al op zou zitten, dan wel daar in de buurt voor het grijpen ligt, daarover heb ik zo m'n twijfels....
Groet,
JW
Maar dat de achteruit er ook al op zou zitten, dan wel daar in de buurt voor het grijpen ligt, daarover heb ik zo m'n twijfels....
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1345
- Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54
Owkee, het achteruitsignaal zit nou net niet op de iso. Edoch, een draadje is zo getrokken en weggewerkt. Komt er 5 minuten bij... en... de geschakelde en permanente plus zitten bij hyundai altijd op de juiste plaats. Dit merk conformeerd zich zoveel mogelijk aan standaarden.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Prima dat Hyundai dat doet, is ook erg verstandig als je probeert voet aan de grond te krijgen in Europa.
Het echte probleem is echter dat er geen standaard bestaat voor de A4 en A7, lees het topic over ISO stekkers maar eens bij T&T. Dan zie je dat dit "vrij" in te vullen is, en dat is ook precies wat er gebeurt.
Bij de MS4150 zitten ze dan ook weer precies andersom als bij de MS4400, en in mij auto, de Xantia T2 zitten ze net andersom als in de Xantia T1
Oftewel, altijd meten en vergelijken met het aansluoitschema van de radio/navi.
Groet,
JW
Het echte probleem is echter dat er geen standaard bestaat voor de A4 en A7, lees het topic over ISO stekkers maar eens bij T&T. Dan zie je dat dit "vrij" in te vullen is, en dat is ook precies wat er gebeurt.
Bij de MS4150 zitten ze dan ook weer precies andersom als bij de MS4400, en in mij auto, de Xantia T2 zitten ze net andersom als in de Xantia T1
Oftewel, altijd meten en vergelijken met het aansluoitschema van de radio/navi.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 25 jun 2005 09:46
inbouwen
En dan nog maar hopen dat de geschakelde+ blijft "staan"tijdens het starten,anders is de aanwezige geschakelde + niet geschikt en zul je een andere op moeten zoeken.
Informeer anders eens bij een inbouwspecialist,deze werken vaak volgens een vast tarief,in tegenstelling tot dealers.
GR TL
Informeer anders eens bij een inbouwspecialist,deze werken vaak volgens een vast tarief,in tegenstelling tot dealers.
GR TL
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Om er voor te zorgen dat de geschakelde plus aanwezig blijft bij het starten zijn er een aantal trucjes.
Een paar daarvan zijn beschreven bij Tricks & Tips in het topic "Waarom een NIET onderbroken kontakt-plus?".
Zelf gebruik ik nu een extra diode in de aansluiting naar A7 op de computer en een condensator van 4,7µF op dat punt naar de massa. Daardoor blijft er spanning staan op A7 terwijl je start, gedurende ongeveer 3 seconden.
Is die tijd te kort, kun je de waarde van de condensator verhogen naar 10µF, dan blijft de spanning er een seconde of 6 op staan. Als de auto dan nog niet gestart is heb je een ander probleem
Groet,
JW
Een paar daarvan zijn beschreven bij Tricks & Tips in het topic "Waarom een NIET onderbroken kontakt-plus?".
Zelf gebruik ik nu een extra diode in de aansluiting naar A7 op de computer en een condensator van 4,7µF op dat punt naar de massa. Daardoor blijft er spanning staan op A7 terwijl je start, gedurende ongeveer 3 seconden.
Is die tijd te kort, kun je de waarde van de condensator verhogen naar 10µF, dan blijft de spanning er een seconde of 6 op staan. Als de auto dan nog niet gestart is heb je een ander probleem
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 23 aug 2006 10:52
Medion MR4150RS ingebouwd
JW schreef:Om er voor te zorgen dat de geschakelde plus aanwezig blijft bij het starten zijn er een aantal trucjes.
Een paar daarvan zijn beschreven bij Tricks & Tips in het topic "Waarom een NIET onderbroken kontakt-plus?".
Zelf gebruik ik nu een extra diode in de aansluiting naar A7 op de computer en een condensator van 4,7µF op dat punt naar de massa. Daardoor blijft er spanning staan op A7 terwijl je start, gedurende ongeveer 3 seconden.
Is die tijd te kort, kun je de waarde van de condensator verhogen naar 10µF, dan blijft de spanning er een seconde of 6 op staan. Als de auto dan nog niet gestart is heb je een ander probleem
Groet,
JW
Hoi Allemaal,
Ik kan dus nu mededelen dat mijn Medion, cq VDO MR4150RS in ingebouwd in mijn Hyundai Getz (Automaat)
Er moest inderdaad een draad voor een geschakeldeplus worden getrokken, niet standaard aanwezig. Voor de achteruit ook niet dus.
Nu lees ik dus net dat die constante stroom moet hebben, dit verklaar mijn probleem dat als ik een bestemming heb ingevoerd en ik start de motor ik de bestemming kwijt ben. Niet goed gedaan dus. De monteur zij dat hij nooit de achteruitrijdraad aansloot was compleet ONZIN, het apparaat stelt toch de juiste positie weer vast aan de hand van de GPS coordinaten. Ik zij nog dat ik daar aan twijfelde maar hij bleef volhouden dat dit niet nodig was en dat het bij mijn auto erg om slachtig was om te doen.
Kosten 1 uur garage tarief. a €59,-
Moest de navigatie echter zelf helemaal inregelen, misscien maar beter leer je gelijk het een en ander.
Nu en week mee gereden en getest, voldoet prima, alleen - punt dus dat ik de bestemming met draaiende motor moet ingeven.
kan ik daarover nog verhaal halen bij de garage?
Alvast bedankt voor de info.
Rimo
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |