Ervaringen met de update van 21-08
-
- Normal Member
@appie40:
Voorheen zette ik hem ook uit door kort op de aan/uit knop te drukken, systeem gaat dan in standby mode. Ik vond toen ook dat het lang duurde voordat sats gevonden werden.
Nu zet ik hem altijd helemaal uit, dus de knop langer dan 3 seconden ingedrukt houden. Het opstarten duurt dan wel wat langer, maar ik heb nu altijd redelijk snel meerdere sats tot mijn beschikking, sneller dan vanuit standby mode.
Van huis vandaan, begin ik altijd al te rijden voordat de sats gevonden zijn, en na mijn eerste bocht verschijnen ze al.
Misschien eens proberen of dat bij jou ook zo werkt!!
Voorheen zette ik hem ook uit door kort op de aan/uit knop te drukken, systeem gaat dan in standby mode. Ik vond toen ook dat het lang duurde voordat sats gevonden werden.
Nu zet ik hem altijd helemaal uit, dus de knop langer dan 3 seconden ingedrukt houden. Het opstarten duurt dan wel wat langer, maar ik heb nu altijd redelijk snel meerdere sats tot mijn beschikking, sneller dan vanuit standby mode.
Van huis vandaan, begin ik altijd al te rijden voordat de sats gevonden zijn, en na mijn eerste bocht verschijnen ze al.
Misschien eens proberen of dat bij jou ook zo werkt!!
VDO Dayton MS2010
Asus A636N + TT
Asus A636N + TT
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Werkt het systeem nog wel als je de VDO SD kaart er weer in stopt?
Ook enige anderen hebben een probleem gehad met het upgraden. Vaak was de oplossing dat het opnieuw downloaden van de SW-update, opnieuw formatteren en dan de kaart weer beschrijven met het uitgepakte zip bestand.
Kijk dan wel even of de files correct op de kaart staan, zie de stap-voor-stap-instructie die ik daar enige tijd geleden over geschreven heb.
Met een opnieuw beschreven SD kaart hebben anderen wel succes gehad.
Ben benieuwd naar het vervolg.
Groet,
JW
Ook enige anderen hebben een probleem gehad met het upgraden. Vaak was de oplossing dat het opnieuw downloaden van de SW-update, opnieuw formatteren en dan de kaart weer beschrijven met het uitgepakte zip bestand.
Kijk dan wel even of de files correct op de kaart staan, zie de stap-voor-stap-instructie die ik daar enige tijd geleden over geschreven heb.
Met een opnieuw beschreven SD kaart hebben anderen wel succes gehad.
Ben benieuwd naar het vervolg.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Average Member
De eerste poging ging bij mij ook niet geweldig. Enkele keren opnieuw geprobeerd maar het mocht niet baten.DdaddyR schreef:Helaas, helaas, na al een hele tijd deze fora mee te lezen, nu toch moeten registreren vanwege update problemen op de 2010. Netjes alles gelezen van VDO hoe de update uit te voeren, extra kaartje gekocht, FAT geformateerd, update erop geknald en updaten maar......
Helaas, er werden een paar bestanden overgezet en toen hield het op. Beide update balken blijven op 0% staan en het systeem hangt. Diverse malen een reset gegeven maar het mag niet meer helpen, de VDO hangt in het scherm voor de SD Card Upgrade. Nu heb ik al een hele hoop tips mee zitten lezen, en ik hoop dat het antwoord er hier tussen zal zitten. Ik wacht het af, maar heb nu al spijt van die update, het systeem werkte zondermeer goed, nooit geen vastlopers gehad en nooit geen problemen ondervonden. Alleen dat geluid wat zo zacht is, en jawel, in de update wordt beschreven dat het geluid is aangepast. Dus updaten maar, maar helaas.....
De file die ik gedownload had ook op andere SD-kaart geprobeert maar ook dat hielp niet.
Daarna gewoon de file opnieuw van internet gehaalt (misschien was de eerste wel ergens iets corrupt) en deze netjes uitgpakt op de SD-kaart.
Hele zaakje weer gestart en jawel, de update liep gewoon weer verder.
Nadat de 2010 weer werkte heb ik nog eens de update gedaan en ook deze keer deed hij het prima..
Misschien net als ik de file even opnieuw downloaden en nog eens proberen, wie weet helpt het jou ook.
suc6, North®
VDO MS5100, MM4900, MT5011.
Orange SPV C500 met TT5 mobile
Hide post links |
-
- Moderator
Ik ben op dit momemt in de luxe positie van twee systemen. Naast het vaste systeem een weekje de 2010 te leen.
Tot vanmiddag was ik nog niet echt tevreden.
- Vaak vastlopers
- diverse malen bij het opstarten dat systeem blijft hangen
- de statusbalkopties onderin geven een waarde aan, die de rest van de rit verandert het niet meer
- rij ik niet de berekende route dan ook al gehad dat ie kaartweergave doet met actuele positie, maar geen herberekening meer.
Kortom het systeem kon mij nog niet echt bekoren.
Nadat ik zag dat de update er was, deze vanavond ook maar eens er bij gepakt.
Via wat knip en plakwerk in d verkenner van mijn laptop de boel verplaatst naar mijn T-Mobile MDA:
Mijn mobiel apparaat/Mijn op windows Mobile gebaseerd apparaat/Storage Card.
Alles werd gekopieerd (wel even meegekeken of er geen zaken geconverteerd werden) naar mijn mini-sd in mijn mobiel en daarna de mini sd in de sd-adapter gedaan en daarna de SD-adapter in de VDO 2010.
Toen de update gedaan. Deze ging zonder problemen. Ik heb gedaan wat de installatie handleiding weergaf en alles ging ook conform de installatie handleiding.
Toen maar weer even de auto in. Ik voel me net een of andere tester, met die twee systemen aan. En maar luisteren wie net iets eerder/later de instructies geeft
Wat valt mij op na testritje van een kilometer of 20:
- Geluid is stukken harder (volgens mij is 70 nu net zo hard als voorheen 100)
- nog geen vastloper bij opstarten
- wat ik ook doe onder het rijden, systeem blijft het doen.
- de statusbalk geeft nu de waardes weer en verandert ook (snelheid/afstand tot bestemming/hoeveelheid sats)
- ook stug verkeerd rijden, route wordt steeds herberekend. (Ik heb geen mening of dit nu sneller gaat dan eerst, want dat lukte niet echt vaak in oude situatie)
Kortom: Ik ben van mening dat de update een hele verbetering is.
Frits de Laar
PS: mijn mening over Nateq tov Teleatlas blijft in voordeel van Navteq.
Tot vanmiddag was ik nog niet echt tevreden.
- Vaak vastlopers
- diverse malen bij het opstarten dat systeem blijft hangen
- de statusbalkopties onderin geven een waarde aan, die de rest van de rit verandert het niet meer
- rij ik niet de berekende route dan ook al gehad dat ie kaartweergave doet met actuele positie, maar geen herberekening meer.
Kortom het systeem kon mij nog niet echt bekoren.
Nadat ik zag dat de update er was, deze vanavond ook maar eens er bij gepakt.
Via wat knip en plakwerk in d verkenner van mijn laptop de boel verplaatst naar mijn T-Mobile MDA:
Mijn mobiel apparaat/Mijn op windows Mobile gebaseerd apparaat/Storage Card.
Alles werd gekopieerd (wel even meegekeken of er geen zaken geconverteerd werden) naar mijn mini-sd in mijn mobiel en daarna de mini sd in de sd-adapter gedaan en daarna de SD-adapter in de VDO 2010.
Toen de update gedaan. Deze ging zonder problemen. Ik heb gedaan wat de installatie handleiding weergaf en alles ging ook conform de installatie handleiding.
Toen maar weer even de auto in. Ik voel me net een of andere tester, met die twee systemen aan. En maar luisteren wie net iets eerder/later de instructies geeft
Wat valt mij op na testritje van een kilometer of 20:
- Geluid is stukken harder (volgens mij is 70 nu net zo hard als voorheen 100)
- nog geen vastloper bij opstarten
- wat ik ook doe onder het rijden, systeem blijft het doen.
- de statusbalk geeft nu de waardes weer en verandert ook (snelheid/afstand tot bestemming/hoeveelheid sats)
- ook stug verkeerd rijden, route wordt steeds herberekend. (Ik heb geen mening of dit nu sneller gaat dan eerst, want dat lukte niet echt vaak in oude situatie)
Kortom: Ik ben van mening dat de update een hele verbetering is.
Frits de Laar
PS: mijn mening over Nateq tov Teleatlas blijft in voordeel van Navteq.
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Hide post links |
-
- New Member
Beide tips worden meegenomen, en ik ga nu gewoon helemaal opnieuw beginnen, wordt vervolgd......
En nee, welke kaart er ook in zit, hij blijft hangen in het update scherm.......
OK, de update opnieuw van Internet afgeplukt, voor de zekerheid toch nog maar even terug gekeken in het draadje hoe de bestanden uit te pakken enzo, dit doe ik helemaal volgens de beschrijving. SD kaart opnieuw leeg gegooid, update opnieuw erop gezet(FAT32) VDO uit, kaart erin, VDO aan en helaas nog steeds helemaal niets. Het SD upgrade scherm verschijnt, overigens staat er GEEN bestand geselecteerd in "File Name". Zou dit wel juist zijn?????
Er gebeurd echt helemaal niets. De eerste keer werden er slechts even snel een paar bestanden over gezonden, en toen niets meer. Bij deze poging gebeurd echt helemaal niets! De kaart is een Kingston 256 MB Elite Pro, toch niet de minste lijkt me. Nu zit ik te denken de originele SD kaart te proberen, echter moet ik wel zeker weten dat daar slechts 2 mappen staan?!?!?!EU map2 en EU map3 is wat ik te zien krijg? Klopt dit????
En nee, welke kaart er ook in zit, hij blijft hangen in het update scherm.......
OK, de update opnieuw van Internet afgeplukt, voor de zekerheid toch nog maar even terug gekeken in het draadje hoe de bestanden uit te pakken enzo, dit doe ik helemaal volgens de beschrijving. SD kaart opnieuw leeg gegooid, update opnieuw erop gezet(FAT32) VDO uit, kaart erin, VDO aan en helaas nog steeds helemaal niets. Het SD upgrade scherm verschijnt, overigens staat er GEEN bestand geselecteerd in "File Name". Zou dit wel juist zijn?????
Er gebeurd echt helemaal niets. De eerste keer werden er slechts even snel een paar bestanden over gezonden, en toen niets meer. Bij deze poging gebeurd echt helemaal niets! De kaart is een Kingston 256 MB Elite Pro, toch niet de minste lijkt me. Nu zit ik te denken de originele SD kaart te proberen, echter moet ik wel zeker weten dat daar slechts 2 mappen staan?!?!?!EU map2 en EU map3 is wat ik te zien krijg? Klopt dit????
Hide post links |
-
- Senior Member
Klinkt goed, dus "onze 2010" doet het prima na de update
Die P.S., geldt dat ook nog na de A12/A27 weefvak perikelen
Groet,
JW
Die P.S., geldt dat ook nog na de A12/A27 weefvak perikelen
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
morgen gaat ie mee naar mijn werk kijken wat ie doet, stukje A12 en daarna A2 niet zo heel veel kms maar ongeveer 20 km en weer terug savonds. wie weet.
VDO Dayton MS2010, in a ALFA Romeo 146 18Ts ;-) Gr Tom
Hide post links |
-
- Starting Member
zoals ik al in de andere topic melde ga ik hem morgen uitproberen , in huis gaat alles prima nu nog testen in de auto. is er ook iemand die de oude versie nog ergens heeft staan voor als je niet tevreden bent deze nog terug kan plaatsen. ik zelf weet niet of dat er is vandaar de vraag aan jullie.
VDO Dayton MS2010, in a ALFA Romeo 146 18Ts ;-) Gr Tom
Hide post links |
-
- Starting Member
@ JW , het vinden van de sats duurt inderdaad lang terwijl ik stilsta.Had dat topic over het vinden van sats tijdens rijden al gezien.
Ik zal de tip van rtwo eens proberen , en zal bevindingen posten.
Appie
Ik zal de tip van rtwo eens proberen , en zal bevindingen posten.
Appie
Hide post links |
-
- New Member
Helaas nog steeds niet het gewenste resultaat, ik heb de update nu ook direct uitgepakt op de eigen SD kaart van VDO, dit helpt ook niet. (Uiteraard eerst backup gemaakt en geformatteerd).Het lijkt er zeer sterk op dat deze VDO de update niet fijn vindt, ik ben bang dat opsturen mijn laatste redmiddel zal zijn. Waar zit VDO eigenlijk??? Breng em liever zelf langs, als ik nu de weg nog kan vinden
Je kunt een backup maken als'ie aan active sync hangt, m'n schoonvader heeft er ook 1 die nog niet geupdate is, zou dit een oplossing kunnen zijn? Backup van die van hem op m'n PC zetten en dan terugzetten op de mijne?????
Wie weet of dit zou kunnen????
Je kunt een backup maken als'ie aan active sync hangt, m'n schoonvader heeft er ook 1 die nog niet geupdate is, zou dit een oplossing kunnen zijn? Backup van die van hem op m'n PC zetten en dan terugzetten op de mijne?????
Wie weet of dit zou kunnen????
Hide post links |
-
- Senior Member
In je vorige posting zie ik dat je ge-edit hebt, en daar staat nu
Nadat je de files geselecteerd hebt moet je ze extracten, incl. het maken van folders naar je kaart. Ná dat extracten zie je op je kaart 3 dingen:
-Mapje: Navi 63,8/67MB
-Bestand: delete.ini 151b/16kB
-Bestand: vdoservice.exe , 471/480kB
Als dat op de kaart staat mag de SD kaart in de 2010 gestopt worden. En moet de upgrade geïnitieerd worden.
Groet,
JW
Da's dus niet juist, je moet in FAT formatteren, niet in FAT32, zie de instructieupdate opnieuw erop gezet(FAT32)
Nadat je de files geselecteerd hebt moet je ze extracten, incl. het maken van folders naar je kaart. Ná dat extracten zie je op je kaart 3 dingen:
-Mapje: Navi 63,8/67MB
-Bestand: delete.ini 151b/16kB
-Bestand: vdoservice.exe , 471/480kB
Als dat op de kaart staat mag de SD kaart in de 2010 gestopt worden. En moet de upgrade geïnitieerd worden.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
Sorry JW, ik schreef FAT32, maar heb dat NIET gedaan, gewoon FAT genomen. Het is nu echter wel gelukt, en de update heeft wel doorgelopen. Wat heb ik nu wezenlijk anders gedaan?? Unzippen gebeurt bij mij standaard met WINRAR, dat gaat eigenlijk altijd goed.......behalve nu. Ik heb de ZIP nu uitgepakt met de applicatie die standaard in XP zit, dus "openen met, gecomprimeerde mappen". Nu weer een plekje gegeven op de HD en daar naar uitgepakt, en deze op SD gezet, daarna de VDO in, en gelijk doorlopen met die update. Dit ging in 1 keer goed. Geluid is nu zo hard dat ik deze op 80% heb staan, hard zat. Bij systeemidentificatie vind ik nu terug:
Serie:MS2000
Platform:Windows CE5.0
Systeem:3.2
Datum: 2006/05/17 zou nu moeten zijn volgens VDO 2006/06/20
GUI: taz20060810-01
NavSW:3.87
Kaart -1
En kaart -1 die snap ik niet erg, volgens mij stond daar eerst iets anders.
Maar goed, m'n vriendin doet het weer, we gaan uitvoerig testen en kom erop terug.
Bedankt voor het meedenken allen
Greetzzzz DdaddyR
Na nogmaals opnieuw opstarten van systeem het volgende veranderd:
Kaart 111, lijkt me beter dan -1
Serie:MS2000
Platform:Windows CE5.0
Systeem:3.2
Datum: 2006/05/17 zou nu moeten zijn volgens VDO 2006/06/20
GUI: taz20060810-01
NavSW:3.87
Kaart -1
En kaart -1 die snap ik niet erg, volgens mij stond daar eerst iets anders.
Maar goed, m'n vriendin doet het weer, we gaan uitvoerig testen en kom erop terug.
Bedankt voor het meedenken allen
Greetzzzz DdaddyR
Na nogmaals opnieuw opstarten van systeem het volgende veranderd:
Kaart 111, lijkt me beter dan -1
Hide post links |
-
- Senior Member
Eind goed al goed dus
Winrar was al eens eerder langs gekomen, bij de eerste update en dat ging toen ook niet. Het moet echt met Winzip.
Die datum slaat op de systeem-SW, waarom daar 20 juni zou moeten staan is me nog niet duidelijk. Bij iedereen staat daar nu 17 mei, zoals voorheen.
Ik probeer er achter te komen hoe dat zit, wordt vervolgd dus.
Op je systeem zit inderdaad kaart 1, dat is onder andere Duitsland.
Op de VDO SD kaart staan Eur2 waarbij ons land zit en Eur3, als ik het goed heb is dat Zuid-Europa. Die kaart heb je nu weer in ere hersteld?
En voor de rest horen we het wel, veel navi-plezier
Groet,
JW
Winrar was al eens eerder langs gekomen, bij de eerste update en dat ging toen ook niet. Het moet echt met Winzip.
Die datum slaat op de systeem-SW, waarom daar 20 juni zou moeten staan is me nog niet duidelijk. Bij iedereen staat daar nu 17 mei, zoals voorheen.
Ik probeer er achter te komen hoe dat zit, wordt vervolgd dus.
Op je systeem zit inderdaad kaart 1, dat is onder andere Duitsland.
Op de VDO SD kaart staan Eur2 waarbij ons land zit en Eur3, als ik het goed heb is dat Zuid-Europa. Die kaart heb je nu weer in ere hersteld?
En voor de rest horen we het wel, veel navi-plezier
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Normal Member
Toch wel jammer. Vanochtend naar mn werk gereden, maak een scherpe bocht naar rechts. De MS2010 raakt even de weg kwijt en rijdt rechtdoor. Hij pikt snel de weg weer op, maar vanaf dat moment hangt de kaart. Ik word netjes via de stem naar mn werk geleid, maar met een hangende kaart, geen enkele knop werkte meer. Uitzetten was de enige optie om hem weer werkende te krijgen.
Meer mensen met die dit hebben meegemaakt??, kan ik de update nog eens uitproberen, misschien toch iets fout gegaan, ondanks dat de beide balkjes op 100% stonden??
Meer mensen met die dit hebben meegemaakt??, kan ik de update nog eens uitproberen, misschien toch iets fout gegaan, ondanks dat de beide balkjes op 100% stonden??
VDO Dayton MS2010
Asus A636N + TT
Asus A636N + TT
Hide post links |
-
- Senior Member
Je kunt de update er gewoon nog eens overheen zetten. Het kan zijn dat een bitje dan alsnog anders ingelezen wordt.
Doe dat dan met een opnieuw gedownloade zip file.
Ben benieuwd.
Groet,
JW
Doe dat dan met een opnieuw gedownloade zip file.
Ben benieuwd.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad voor de update (ook voor de eerste versie van de update). De nieuwe update staat er bij mij nog niet op.
Hide post links |
-
- Senior Member
En heb jij die vorige update er toen opnieuw op, of overheen gezet?
Hoe draait je 2010 nu?
Groet,
JW
Hoe draait je 2010 nu?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Junior Member
Hmmm, met de nieuwe update naar mijn werk gereden. Met het herberekenen van de route onderweg (ik neem een andere afslag) deed ie wel heel raar. Wilde me 10 kilometer om laten rijden terwijl ik gewoon de volgende afslag kan nemen en de afstand maar een kilometer is. Voorkeurs-instellingen gecontroleerd maar die zijn hetzelfde als ervoor.
Hide post links |
-
- Normal Member
Dat maak ik nu dus ook mee, dacht dat het een incident was, maar er zijn er dus meer die dit ervaren. Ik rij dagelijks dezelfde route, en nu probeert hij mij inderdaad wel eens een andere kant (die vaak niet eens juist is) op te sturen, terwijl mijn instellingen gelijkt zijn.fzwart schreef:Hmmm, met de nieuwe update naar mijn werk gereden. Met het herberekenen van de route onderweg (ik neem een andere afslag) deed ie wel heel raar. Wilde me 10 kilometer om laten rijden terwijl ik gewoon de volgende afslag kan nemen en de afstand maar een kilometer is. Voorkeurs-instellingen gecontroleerd maar die zijn hetzelfde als ervoor.
Wat ik ook constateer, is dat soms de al gereden route ineens van de kaart verdwijnt, de nog te rijden route bllijft blauw, de al gereden route krijgt de standaard kaart kleur. Ik krijg dan ook via stem te horen, "de weg vervolgen" oid. Alsof hij de route even kwijt is geweest. Gebeurde voorheen niet over dezelfde gereden routes..
Ik heb begrepen dat de nieuwe update voor snellere (her)berekening van de routes zorgt, ik hoop alleen niet dat dit de reden is voor dit probleem..
@JW
Zal vanavond de update nogmaals downloaden en op een andere SD kaart plaatsen, en de update nogmaals uitvoeren, kijken wat er gebeurt..
VDO Dayton MS2010
Asus A636N + TT
Asus A636N + TT
Hide post links |
-
- Junior Member
Dat van "de weg vervolgen" had ik in het verleden ook af en toe maar lijkt inderdaad nu erger te zijn. De bijbehorende symptomen van verdwenen blauwe route enzo heb ik ook.
Hide post links |
-
- Senior Member
Op het moment dat het systeem een herberekening maakt, hoe kort ook, vervalt de oude route. Hij neemt dan dat nieuwe punt als start.fzwart schreef:Dat van "de weg vervolgen" had ik in het verleden ook af en toe maar lijkt inderdaad nu erger te zijn. De bijbehorende symptomen van verdwenen blauwe route enzo heb ik ook.
Mijn vaste MS5500 doet precies hetzelfde, ook de MS5000 die ik daar voor had deed dat. Logsich wat mij betreft, ook omdat daardoor het geheugen niet onnodig belast wordt, die oude route wordt gewoon gewist. Wat moet je daar ook mee....
Maar uit jullie verhalen maak ik op dat de MS 2010 dat vóór de laatste update liet staan, klopt dat? Dan is dit gewoon een verbetering in de performance
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Normal Member
Hmm, ben ik dus niet zo blij mee. Misschien de vorige update er maar weer opgooien. Zou dat kunnen??
Edit:
Had de vorige post van JW niet gelezen, tikte hij waarschijnlijk tegelijk met mij.
Als dat verdwijnen van die route normaal is bij de vaste systemen, dan zal dat wel zo horen. Hopen dan maar dat dat met performance te maken heeft.
Alleen jammer dat mijn systeem na zo'n voorval, vanochtend vast liep. Misschien ook een incident, en te fixen, met het nogmaals updaten. We zien wel..
Edit:
Had de vorige post van JW niet gelezen, tikte hij waarschijnlijk tegelijk met mij.
Als dat verdwijnen van die route normaal is bij de vaste systemen, dan zal dat wel zo horen. Hopen dan maar dat dat met performance te maken heeft.
Alleen jammer dat mijn systeem na zo'n voorval, vanochtend vast liep. Misschien ook een incident, en te fixen, met het nogmaals updaten. We zien wel..
Hide post links |
-
- Senior Member
Leg eens uit? Wat is het probleem hiermee?rtwo schreef:Hmm, ben ik dus niet zo blij mee. Misschien de vorige update er maar weer opgooien. Zou dat kunnen??
Ennuh, was dat voorheen dan niet het geval?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Normal Member
@JW
Was een reactie op de reply van fzwart, had jou reply niet gelezen, zat waarschijnlijk tegelijk met jou te tikken, zie mijn reactie boven jou post..
Edit:
Ter info, na het herberekenen van de route, verdween in de oude situatie ook de gereden route hoor, dus dat is gelijk gebleven. Nu had de MS2010 echter geen reden om te herberekenen, ik had voldoende satellieten, maakte gewoon een bocht volgens de aangegeven route, deze route verdween ineens (heb ik nu al meerdere keren meegemaakt), en ging weer verder vanaf dat zelfde punt, waarbij de reeds gereden route verdween. Dat maakte ik voorheen dus niet mee.
Was een reactie op de reply van fzwart, had jou reply niet gelezen, zat waarschijnlijk tegelijk met jou te tikken, zie mijn reactie boven jou post..
Edit:
Ter info, na het herberekenen van de route, verdween in de oude situatie ook de gereden route hoor, dus dat is gelijk gebleven. Nu had de MS2010 echter geen reden om te herberekenen, ik had voldoende satellieten, maakte gewoon een bocht volgens de aangegeven route, deze route verdween ineens (heb ik nu al meerdere keren meegemaakt), en ging weer verder vanaf dat zelfde punt, waarbij de reeds gereden route verdween. Dat maakte ik voorheen dus niet mee.
Hide post links |
-
- Junior Member
Mij valt op dat ie ook een herberekening doet terwijl ik niet van de geplande route afwijk. Het gebeurd nu ook vaker dat ik gewoon op de snelweg rijd, dan opeens de hele route zie verdwijnen om dan na 10 seconden de route weer te verschijnen vanaf het punt waar ik dan ben en de stem "de weg vervolgen" zegt.
Blijkbaar denkt ie nu vaker dat ik van de geplande route afwijk en het dus nodig vind een nieuwe te berekenen. Op zich is dat niet erg, ik hoef niet elke seconde te zien waar ik ben maar de nieuwe route is vaker niet-logisch als voorheen zoals ik hierboven al meldde.
Als ik nu de voordelen (hardere stem) afweeg tegen deze nadelen weet ik niet of ik wel zo gelukkig ben met de update .....
Blijkbaar denkt ie nu vaker dat ik van de geplande route afwijk en het dus nodig vind een nieuwe te berekenen. Op zich is dat niet erg, ik hoef niet elke seconde te zien waar ik ben maar de nieuwe route is vaker niet-logisch als voorheen zoals ik hierboven al meldde.
Als ik nu de voordelen (hardere stem) afweeg tegen deze nadelen weet ik niet of ik wel zo gelukkig ben met de update .....
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1469