Hallo allemaal,
Mijn naam is Wim en ik heb mijn net geregistreerd omdat ik vanaf deze middag onze nieuwe auto (Škoda Superb) ga ophalen met het pioneer avic-x1bt systeem (door Škoda-dealer ingebouwd) erin en een vraag heb over de bijgeleverde dvd's.
Deze wil ik eigenlijk copieren zodat ik de originele thuis kan laten en daardoor ook onbeschadigd blijven. Nu lees ik hier op het forum dat jullie het gebruik van copieen nou niet echt ondersteunen cq aanraden. Ook niet voor eigen gebruik? Wat zijn de gevolden van het copieren? Op het forum heb ik ook gelezen dat gecopieerde dvd's niet altijd dezelfde kwaliteit zijn dan de originele en dat er daardoor kans is op onherstelbare beschadiging van het navigatiesysteem. Is dat alleen tijdens de installatie of ook tijdens het 'normale' gebruik van de dvd's? Mocht het systeem opnieuw geinstalleerd moeten worden dan gebruik ik gewoon de originele.
Maar als deze originele beschadigd raken door het alledaags gebruik: dvd erin -> route bepalen -> dvd eruit -> cd erin -> herberekening maken -> cd eruit -> dvd erin. etc etc. Zouden jullie dan niet aanraden om een kopie te gebruiken?
Advies gevraagd.
Mvg. Wim.
Nieuw navigatiesysteem
-
- New Member
-
- Starting Member
Ik heb zelf precies hetzelfde gedaan, heb de orignele thuis liggen, en met alchohol 120% (software) een kopie gemaakt.
Reden, hij gaat er wel eens uit, en dan is de kans op beschadiging groter.
Let er wel op dat je een dual layer dvd koopt (en brander hebt).
Reden, hij gaat er wel eens uit, en dan is de kans op beschadiging groter.
Let er wel op dat je een dual layer dvd koopt (en brander hebt).
Pioneer Avic-X1R / Achteruitrijcamera, camera in laadruimte voor de hond / iPod adapter Pioneer CD-IB100 met iPod 30g.
JVC KD-NX901 / Achteruitrijcamera, 7" in zonneklep, 2x 7" hoofdsteun.
JVC KD-NX901 / Achteruitrijcamera, 7" in zonneklep, 2x 7" hoofdsteun.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Een ieder moet voor zichzelf weten of hij een kopie wil gebruiken ipv het origineel.
Mijn keus zou het niet zijn, een DVD laser is al een uiterst kwetsbaar en gevoelig onderdeel en met het lezen van een kopie heet 'ie altijd meer moeite dan met het aftasten van een origineel. Daardoor wordt 'ie zwaarder belast en slijt 'ie harder. En in een auto krijgt 'ie het al zo verschrikkelijk voor z'n kiezen
De huidige, door TeleAtlas geleverde DVD's zijn voorzien van een extra krasbestendige laag waardoor het risico van beschadiging aanzienlijk verminderd is.
Mijn afweging zou dan ook zijn dat ik in een onverhoopt voorkomend geval liever een nieuwe DVD koop dan het risico te lopen over enige tijd een dure reparatie van m'n lees-unit voor m'n kiezen te krijgen.
Groet,
JW
P.S. Gezien de bewoordingen in het Reglement zou een Mod dit topic wel eens op slot kunnen zetten. En in elk geval verplaatsen naar de sectie Pioneer, want dáár hebben we het over
Mijn keus zou het niet zijn, een DVD laser is al een uiterst kwetsbaar en gevoelig onderdeel en met het lezen van een kopie heet 'ie altijd meer moeite dan met het aftasten van een origineel. Daardoor wordt 'ie zwaarder belast en slijt 'ie harder. En in een auto krijgt 'ie het al zo verschrikkelijk voor z'n kiezen
De huidige, door TeleAtlas geleverde DVD's zijn voorzien van een extra krasbestendige laag waardoor het risico van beschadiging aanzienlijk verminderd is.
Mijn afweging zou dan ook zijn dat ik in een onverhoopt voorkomend geval liever een nieuwe DVD koop dan het risico te lopen over enige tijd een dure reparatie van m'n lees-unit voor m'n kiezen te krijgen.
Groet,
JW
P.S. Gezien de bewoordingen in het Reglement zou een Mod dit topic wel eens op slot kunnen zetten. En in elk geval verplaatsen naar de sectie Pioneer, want dáár hebben we het over
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
oplossing
ik heb laast een cd / dvd wisselaar gekocht
zo laat ik gewoon mijn navi dvd in de haedunit zitten en beschadigt hij niet
plus dat je hem niet erin hoeft te doen voor een herberekening
ik heb laast een cd / dvd wisselaar gekocht
zo laat ik gewoon mijn navi dvd in de haedunit zitten en beschadigt hij niet
plus dat je hem niet erin hoeft te doen voor een herberekening
Hide post links |
-
- Senior Member
Da's gewoon de beste oplossing, te meer omdat de corridor die in de navi geladen wordt bij de Avic X1 maar erg smal blijkt te zijn. Met als gevolg dat als je even van je route afwijkt je onmiddellijk de DVD weer moet laden.
Groet,
JW
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 6641