Hallo, allemaal.
Ik ben nieuw op dit forum en lees volle aandacht de vragen en antwoorden en wil hiervoor mijn complimenten geven.
Maar goed, natuurlijk heb ik ook een vraag over de VDO MS4200 systeem.
Ik heb heb een andere auto gekocht en daar zit een vdo ms4200 ingebouwd.
Hij doet het goed en ben er tevreden mee.
Alleen vroeg ik me af of je geen mp3 speler erop kan aansluiten.
Ik heb de handleiding geraadpleeg maar kan niet vinden of hij beschikt over een line in ingang of een jackplug aansluiting aan de achterkant.
Kan het misschien aangesloten worden op de cd wisselaar aansluiting door middel van zo'n connector die volgens mij wel los te koop zijn?
Ik hoop dat iemand mij advies kan geven
Alvast bedankt.
Mogelijkheid voor een MP3-speler op een VDO Dayton MS4200?
-
- Starting Member
-
- Senior Member
Die mogelijkheid is er wel, via de wisselaaringang.
Dat heb ik althans gelezen in een andere bijdrage, die adapter wordt geleverd door Deynos als ik me goed herinner.
Groet,
JW
Dat heb ik althans gelezen in een andere bijdrage, die adapter wordt geleverd door Deynos als ik me goed herinner.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
Hallo,
Ik heb een mail gestuurd naar Deynos en kreeg daar een antwoordt op dat ze een adapter hebben waar je diverse mp3 spelers op kan aansluiten en dat het dan via een vrije frequentie werkt op de radio.
Ik heb eigenlijk geen duidelijk antwoord gekregen op de vraag of een mp3 speler op een of andere manier op de cd wisselaar ingang aangesloten kan worden.
Misschien nog iemand die dat weet of is die optie die Deynos voorsteld de enige methode?
Ik kan me voorstellen dat de cd wisselaar op de connector een soort line-in ingang heeft, maar als ik die kan vinden in de connector moet dan de vdo ms4200 niet worden bekrachtigd zodat hij dan pas de "line-in" ingang open doet?
Hoop dat iemand mij advies kan geven.
Ik heb een mail gestuurd naar Deynos en kreeg daar een antwoordt op dat ze een adapter hebben waar je diverse mp3 spelers op kan aansluiten en dat het dan via een vrije frequentie werkt op de radio.
Ik heb eigenlijk geen duidelijk antwoord gekregen op de vraag of een mp3 speler op een of andere manier op de cd wisselaar ingang aangesloten kan worden.
Misschien nog iemand die dat weet of is die optie die Deynos voorsteld de enige methode?
Ik kan me voorstellen dat de cd wisselaar op de connector een soort line-in ingang heeft, maar als ik die kan vinden in de connector moet dan de vdo ms4200 niet worden bekrachtigd zodat hij dan pas de "line-in" ingang open doet?
Hoop dat iemand mij advies kan geven.
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat is dus heel wat anders dan wat Deynos eerder suggereerde
Een zaak die om opheldering vraagt, lijkt me zo.
Ik ben trouwens ook benieuwd wat TNZKKA hierover te melden heeft.
Groet,
JW
In dat draadje had Deynos het imho over een directe koppeling met de VDO Navi, en niet over een FM Modulator.TNZKKA schreef:Vervolg van mijn notitie 07 juni in dit draadje:
Een nieuw bericht van Deynos:
"Enige tijd geleden heeft u bij ons genformeerd naar de beschikbaarheid van een iPod interface voor uw VDO Radio (Navigatie)systeem.
Wij hebben nu een interface voor de VDO systemen met een SPDIF CD-wisselaaringang zoals de:
MS 4100
MS 4150
MS 4200
MS 4300
MS4400
CD4502
Inclusief n van onze iPod connecties (zie afbeelding) kost deze set 165,- inclusief BTW, exclusief montage en/of verzendkosten.
De ice>Link Plus VDO is verkrijgbaar bij o.a. de Audi/Seat/Skoda/VW dealer onder hun artikelnummer (ZA 000 464 voor de VDO interface) alsmede veel andere (merk)dealers en autospeciaalzaken.
Wij gaan ervanuit u hiermede voldoende geinformeerd te hebben.
Met vriendelijke groeten,
Deynos BV"
Weten we dat ook weer!
Een zaak die om opheldering vraagt, lijkt me zo.
Ik ben trouwens ook benieuwd wat TNZKKA hierover te melden heeft.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Normal Member
Ik heb destijds besloten om niet op Deynos te wachten: zie onderstaande verwijzing en de koppelingen die daarin weer staan:
Invoeren van de zoekterm "Icelink" op dit forum geeft als resultaat onder andere:
viewtopic.php?highlight=icelink&t=4828
Lees ze! Vooral de 15de posting in die draad
Ik heb een CHM604 MP3 aangeschaft (aan het ontbreken van de MP3-tags heb ik nooit getild), en géén verder contact meer met Deynos gehad dan die contacten die ik op dit forum heb gemeld.
Ik ben met JW eens dat wat er nu gemeld wordt, iets héél anders lijkt te zijn dan mij destijds is voorgespiegeld. Ook kan ik geen reacties vinden van mensen die een Icelink in combinatie met dit systeem (MS4200RS) hebben aangeschaft (rdewolf, vincenty)
Invoeren van de zoekterm "Icelink" op dit forum geeft als resultaat onder andere:
viewtopic.php?highlight=icelink&t=4828
Lees ze! Vooral de 15de posting in die draad
Ik heb een CHM604 MP3 aangeschaft (aan het ontbreken van de MP3-tags heb ik nooit getild), en géén verder contact meer met Deynos gehad dan die contacten die ik op dit forum heb gemeld.
Ik ben met JW eens dat wat er nu gemeld wordt, iets héél anders lijkt te zijn dan mij destijds is voorgespiegeld. Ook kan ik geen reacties vinden van mensen die een Icelink in combinatie met dit systeem (MS4200RS) hebben aangeschaft (rdewolf, vincenty)
Sinds feb-2011 CD-70 van Opel (Zafira)
Hide post links |
-
- Starting Member
Hallo ,
Na lang zoeken op het net ben ik erachter gekomen dat er op de connectors wel een line-in ingang zit.
Maar na nog langer zoeken kwam ik er ook achter dat (zoals ik al eerder schreef) de ingang bekrachtigd dient te worden.
Dat kan gebeuren met een interface, die je waarschijnlijk beter zelf kan maken ivm kosten.
Zag ergens een soort interface maar was voor een Blaupunk radio en koste (niet schrikken) 250 euro en weet niet eens of hij ook geschikt is voor een VDO radio.
Dus ben ik maar gestopt met zoeken en kan je volgens mij beter een cd wisselaar kopen die ook mp3 ondersteund.
Bedankt voor jullie reactie's.
Mvg Erwin
Na lang zoeken op het net ben ik erachter gekomen dat er op de connectors wel een line-in ingang zit.
Maar na nog langer zoeken kwam ik er ook achter dat (zoals ik al eerder schreef) de ingang bekrachtigd dient te worden.
Dat kan gebeuren met een interface, die je waarschijnlijk beter zelf kan maken ivm kosten.
Zag ergens een soort interface maar was voor een Blaupunk radio en koste (niet schrikken) 250 euro en weet niet eens of hij ook geschikt is voor een VDO radio.
Dus ben ik maar gestopt met zoeken en kan je volgens mij beter een cd wisselaar kopen die ook mp3 ondersteund.
Mvg Erwin
Hide post links |
-
- Moderator
ep,
een nieuwe CD/MP3-wisselaar van VDO (CHM604) kost nog geen 200 euro.
Frits
een nieuwe CD/MP3-wisselaar van VDO (CHM604) kost nog geen 200 euro.
Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Hide post links |
-
- Senior Member
Bij de 4200 is dat een digitale ingang, de D/A conversie vindt pas plaats in de 4200 unit. Er kunnen dus nooit analoge signalen op aangesloten worden, bekrachtigd of niet maakt niet uit.ep schreef:Hallo ,
Mvg Erwin
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
Euh ... ik heb zelf een CD3300 radio met een AUX uitgang. Rode, witte en gele tulp
Zitten die hier niet op?
Even verder zoeken voor je ...
Zitten die hier niet op?
Volkswagen Passat Variant
VDO PC5000, Lenco MES208 en binnenkort MI2200
VDO PC5000, Lenco MES208 en binnenkort MI2200
Hide post links |
-
- Senior Member
Op de 4200 zit ook een voorversterker uitgang, da's het probleem niet.isbn schreef:Euh ... ik heb zelf een CD3300 radio met een AUX uitgang. Rode, witte en gele tulp
Zitten die hier niet op?
Maar geen AUX-IN.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 428