Hallo iedereen,
kan iemand mij met het volgende helpen aub ?
Verleden week heb ik de update 4.0 voor de Indianapolis geïnstalleerd. Nu had ik graag geweten tot wanneer de informatie op deze update van kracht is, dus tot welke datum zijn de straten bijgewerkt ?
Als koerier rij ik nl in een familiebedrijfje en de " baas " zou graag een aantal gps systemen aankopen, zowel vaste als handsfree. Nu had hij eigenlijk graag geweten welke software, bv navteq, teleatlas .... het dichtst op de bal speelt, wie zijn software het meeste actueel is zeg maar. Voor ons van essentieel belang eigenlijk.
Zelf heb ik al " gegoogled " en gekeken bij Navteq zelf en daar ook al de vrrag gesteld ivm die update van mij maar blijkbaar is dat niet zo simpel.
Datum van de kaarten bij een update
-
- Normal Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12
Datum van de kaarten bij een update
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Het 'probleem' zit hem erin dat zowel Navteq als TeleAltas wel hun database actueel hebben, maar de leveranciers niet altijd een actuele database gebruiken. Dat wil dus zeggen dat bedrijven als Becker, JVC, VDO Dayton, etc. zelf bepalen welke database ze op CD / DVD zetten. Om het moeilijk te maken brengen Navteq en TeleAtlas zelf ook CD's uit voor een aantal systemen. Mijn ervaring is dat bij de systemen van VDO Dayton je de meest actuele database kan krijgen. Daar heb je de meeste keuze qua CD's / DVD's en zo kan je altijd een zo actueel mogelijke schijf hebben. Je kan bij VDO Dayton zelf kiezen welke database je wilt gebruiken (die van Navteq of die van TeleAtlas). Als je een systeem neemt met C-IQ dan is dit de meest goedkope manier om met recente CD's / DVD's rond te rijden en heb je zeer veel opties om dingen erbij te nemen, etc.
Kijk anders ook eens hier: viewtopic.php?t=4299 Daar wordt e.e.a. van het C-IQ concept uitgelegd.
Voor een keuze tussen Navteq en TeleAtlas wil ik je verwijzen naar dit topic (met de opmerking dat beide aanbieders fouten in hun database hebben staan en het dus nooit 100% perfect is...): viewtopic.php?t=2171
Mocht je nog vragen hebben ofzo, stel ze dan gerust.
Groeten,
Toho_NL.
Kijk anders ook eens hier: viewtopic.php?t=4299 Daar wordt e.e.a. van het C-IQ concept uitgelegd.
Voor een keuze tussen Navteq en TeleAtlas wil ik je verwijzen naar dit topic (met de opmerking dat beide aanbieders fouten in hun database hebben staan en het dus nooit 100% perfect is...): viewtopic.php?t=2171
Mocht je nog vragen hebben ofzo, stel ze dan gerust.
Groeten,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Aangezien dit een vraag is in de afdeling Becker, denk ik dat de vraagsteller weinig op heeft met C-IQ en Non C-IQ. Echter het verhaal kan verhelderend zijn.
Er is in het verleden nogal wat onenigheid geweest bij Becker met de Database-bakkers. Zodanig zelfs dat men is overgestapt van de ene naar een andere leverancier.
Ik krijg tot nu toe niet de indruk dat Becker regelmatig van de meest recente gegevens gebruik maakt want soms zit men met smart een jaar op een update te wachten.
Er is in het verleden nogal wat onenigheid geweest bij Becker met de Database-bakkers. Zodanig zelfs dat men is overgestapt van de ene naar een andere leverancier.
Ik krijg tot nu toe niet de indruk dat Becker regelmatig van de meest recente gegevens gebruik maakt want soms zit men met smart een jaar op een update te wachten.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12
Bedankt voor de reacties al,
Toho_NL je uitleg over C-IQ en non C-IQ was heel duidelijk, echter wij als koerier hebben daar weinig aan. Daar wij nooit op voorhand weten waar " de reis " naartoe gaat kunnen wij eigenlijk moeilijk anders dan een volledige versie van Europa te installeren of aan te kopen. Ik spreek hier wel uit onze naam, wij rijden dus over heel Europa, er zijn andere koeriers uiteraard die enkel bepaalde landen dan.
Maar er moet toch ergens een mogelijkheid zijn om de juiste datum te verkrijgen tot wanneer de software ge-updated is ? of het nu Navteq, Teleatlals of andere zijn.
Het één en ander kan ik nu hier in België al wel checken, ze zijn hier in ons landje overal de kruispunten aan het vervangen door ronde punten. Dus hier kunnen we al een beetje nakijken of ze al opgenomen zijn of niet.
Toho_NL je uitleg over C-IQ en non C-IQ was heel duidelijk, echter wij als koerier hebben daar weinig aan. Daar wij nooit op voorhand weten waar " de reis " naartoe gaat kunnen wij eigenlijk moeilijk anders dan een volledige versie van Europa te installeren of aan te kopen. Ik spreek hier wel uit onze naam, wij rijden dus over heel Europa, er zijn andere koeriers uiteraard die enkel bepaalde landen dan.
Maar er moet toch ergens een mogelijkheid zijn om de juiste datum te verkrijgen tot wanneer de software ge-updated is ? of het nu Navteq, Teleatlals of andere zijn.
Het één en ander kan ik nu hier in België al wel checken, ze zijn hier in ons landje overal de kruispunten aan het vervangen door ronde punten. Dus hier kunnen we al een beetje nakijken of ze al opgenomen zijn of niet.
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Hoe je het ook wendt of keert, ook in België zullen de CD's voor de Becker apparatuur altijd een achterstand hebben op de werkelijkheid. Fysiek en logistiek is het vrijwel onmogelijk om gegevens van minder dan 12-18 maanden oud op een datadrager te krijgen. En dat is dan nog als de afnemer van de gegevens bereid is om veel extra te betalen voor de meest recente gegevens. Het is gewoon koehandel!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Juist als koeriers zou je dan wel eens het beste af kunnen zijn met C-IQ.
Je neemt dan een Europa Abo voor € 150,-/jr bij een tweejaarsabo en hebt altijd de beschikking over de meest recente kaarten. Daar kan geen enkele andere Navi tegenop.
Bij de huidige C-IQ kaarten is de DB datum ongeveer 4 à 5 maanden oud als de nieuwe release komt. Voorbeeld: de 2006/07 kaarten die in Mei verschenen hadden een DB Q4/2005 bij de Navteq uitvoering. Hoe dit bij de TeleAtlas is weet ik niet, die gebruik ik niet.
Hoe die DB datum zit bij andere Navi's is moeilijk te zeggen, die data worden niet gepubliceerd. Maar als ik het goed heb liggen die wat verder terug dan bij VDO, en dat zou wel eens veroorzaakt kunnen worden door de langere voorbereidingstijd die deze CD's vergen omdat óók de besturings-SW op de CD's moet komen.
Zo zou de DB datum voor de net uitgekomen Becker 4.0 voor de Indy ook Q4/2005 zijn, terwijl de release ruim twee maanden later is dan de C-IQ release.
Aan de hand van rotondes vaststellen welke DB datum een CD heeft zal je niet lukken. Soms staan rotondes al op een CD terwijl die nog aangelegd moeten worden, en andere rotondes komen pas veel later op de CD.
De kaarten maker gaat daarbij vaak uit van gegevens verstrekt door gemeentes en wegenbouwers, incl. de planningen die daar bij horen. Maar dat gaat soms helemaal niet goed, en een werk kan in de vertraging raken.
Meest saillante voorbeeld was de aansluiting van de A30 op de A12, die stond al op de TA versie van C-IQ vóórdat die in werkelijkheid bestond. En daarmee waren de automobilisten bepaald niet gediend
Groet,
JW
Edit JW: Terwijl ik m'n reactie zat te typen had Gerritje al gepost.
Maar ik ben minder pessimistisch mbt de tijd tussen de DB en de release datum, in elk geval bij VDO. Bij Pioneer hebben we het inderdaad wel eens veel beroerder meegemaakt
Je neemt dan een Europa Abo voor € 150,-/jr bij een tweejaarsabo en hebt altijd de beschikking over de meest recente kaarten. Daar kan geen enkele andere Navi tegenop.
Bij de huidige C-IQ kaarten is de DB datum ongeveer 4 à 5 maanden oud als de nieuwe release komt. Voorbeeld: de 2006/07 kaarten die in Mei verschenen hadden een DB Q4/2005 bij de Navteq uitvoering. Hoe dit bij de TeleAtlas is weet ik niet, die gebruik ik niet.
Hoe die DB datum zit bij andere Navi's is moeilijk te zeggen, die data worden niet gepubliceerd. Maar als ik het goed heb liggen die wat verder terug dan bij VDO, en dat zou wel eens veroorzaakt kunnen worden door de langere voorbereidingstijd die deze CD's vergen omdat óók de besturings-SW op de CD's moet komen.
Zo zou de DB datum voor de net uitgekomen Becker 4.0 voor de Indy ook Q4/2005 zijn, terwijl de release ruim twee maanden later is dan de C-IQ release.
Aan de hand van rotondes vaststellen welke DB datum een CD heeft zal je niet lukken. Soms staan rotondes al op een CD terwijl die nog aangelegd moeten worden, en andere rotondes komen pas veel later op de CD.
De kaarten maker gaat daarbij vaak uit van gegevens verstrekt door gemeentes en wegenbouwers, incl. de planningen die daar bij horen. Maar dat gaat soms helemaal niet goed, en een werk kan in de vertraging raken.
Meest saillante voorbeeld was de aansluiting van de A30 op de A12, die stond al op de TA versie van C-IQ vóórdat die in werkelijkheid bestond. En daarmee waren de automobilisten bepaald niet gediend
Groet,
JW
Edit JW: Terwijl ik m'n reactie zat te typen had Gerritje al gepost.
Maar ik ben minder pessimistisch mbt de tijd tussen de DB en de release datum, in elk geval bij VDO. Bij Pioneer hebben we het inderdaad wel eens veel beroerder meegemaakt
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
We hadden enige tijd terug een topic met een verwijzing naar de publicaties van interviews met de beide kaartenbakkers. Uit deze interviews bleek dat er een aanzienlijke tijd kan zitten tussen de publicatie van de databse en het verschijnen van de kaartsoftware. Hierin werden vertragingen oplopend tot 18 maanden genoemd. Nog afgezien van het feit dat de datum van de database niets hoeft te zeggen over de datum tot welke de gegevens echt zijn bijgewerkt.Maar ik ben minder pessimistisch mbt de tijd tussen de DB en de release datum
Als voorbeeld mijn laatste ervaringen met de 2006/2007 editie van TeleAtlas waarbij de databse van de C-IQ versie de zelfde is als de Non C_IQ maar de gegevens minimaal een jaar ouder zijn.
Er is voldoende ruimte om de zaak te bedotten en kennelijk zijn de commerciële overwegingen van dien aard dat men daar dankbaar misbruik van maakt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Gelukkig is het niet altijd zoals je hier beschrijft
Voor de Navteq C-IQ DVD hebben we de vergelijking kunnen maken met de gedetailleerde Navteq Release Notes zoals die gepubliceerd staan op www.nav4all.com.
Die Notes, tesamen met de gedetailleerde DB gegevens van alle daar genoemde landen hebben ons, ic Jewuwa, ToHo en mijzelf tot het inzicht en overtuiging gebracht dat de DB inderdaad die van Q4/2005 is op de in Mei uitgebrachte C-IQ 2006/07 NT DVD.
Er zijn zelfs enige zaken aanwezig die in de DB Q1/2006 staan, maar daar staat tegenover dat enige andere gegevens, zoals de nieuwe snelweg in Ierland van Dublin naar het westen en een opvallende aanpassing in Oostenrijk niet aanwezig zijn op de 2006/07 C-IQ kaarten.
Oftewel, het is wel degelijk mogelijk om een kortere tijd te realiseren tussen de echte DB Date en de release datum van de kaart CD/DVD.
Dat vele fabrikanten daar geen kans toe zien is betreurenswaardig. En helemaal te betreuren is het als er gewoon "oude wijn in nieuwe zakken" gestopt wordt zoals je elders schreef, om het understatement van het jaar te gebruiken
Groet,
JW
Voor de Navteq C-IQ DVD hebben we de vergelijking kunnen maken met de gedetailleerde Navteq Release Notes zoals die gepubliceerd staan op www.nav4all.com.
Die Notes, tesamen met de gedetailleerde DB gegevens van alle daar genoemde landen hebben ons, ic Jewuwa, ToHo en mijzelf tot het inzicht en overtuiging gebracht dat de DB inderdaad die van Q4/2005 is op de in Mei uitgebrachte C-IQ 2006/07 NT DVD.
Er zijn zelfs enige zaken aanwezig die in de DB Q1/2006 staan, maar daar staat tegenover dat enige andere gegevens, zoals de nieuwe snelweg in Ierland van Dublin naar het westen en een opvallende aanpassing in Oostenrijk niet aanwezig zijn op de 2006/07 C-IQ kaarten.
Oftewel, het is wel degelijk mogelijk om een kortere tijd te realiseren tussen de echte DB Date en de release datum van de kaart CD/DVD.
Dat vele fabrikanten daar geen kans toe zien is betreurenswaardig. En helemaal te betreuren is het als er gewoon "oude wijn in nieuwe zakken" gestopt wordt zoals je elders schreef, om het understatement van het jaar te gebruiken
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12
Amai heren, goed bezig zou ik zeggen.
Zal zeker jullie reacties doorgeven aan de aanstaande aankoper van gps systemen en hem zelf laten beslissen.
Lijkt mij verdomd niet gemakkelijk om te kunnen zeggen: " ik heb werkelijk een systeem dat volledig up to date is ".
Wat je daar zegt JW over C-IQ zou dan misschien toch zo geen slecht idee zijn. Ga in ieder geval al jullie reacties voorleggen.
En dan heb ik hem nog niet eens gesproken over gps systemen, zoals de Indy bv, die je alleen de weg wijzen via pijlen en stem uiteraard, maar zonder verder de omgeving te tonen zoals bij andere draagbare systemen of vaste systemen met een afzonderlijk schermpje.
Zal zeker jullie reacties doorgeven aan de aanstaande aankoper van gps systemen en hem zelf laten beslissen.
Lijkt mij verdomd niet gemakkelijk om te kunnen zeggen: " ik heb werkelijk een systeem dat volledig up to date is ".
Wat je daar zegt JW over C-IQ zou dan misschien toch zo geen slecht idee zijn. Ga in ieder geval al jullie reacties voorleggen.
En dan heb ik hem nog niet eens gesproken over gps systemen, zoals de Indy bv, die je alleen de weg wijzen via pijlen en stem uiteraard, maar zonder verder de omgeving te tonen zoals bij andere draagbare systemen of vaste systemen met een afzonderlijk schermpje.
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1271
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 541
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 969
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 872
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 27
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1026
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1414